Mio wchodzi do gry z nowym licznikiem GPS
Choć w pozostałej części Europy liczniki są już dostępne, to w ofercie polskich dealerów pojawią się na przełomie listopada i grudnia. Postanowiliśmy przyjrzeć się nieco co Mio ma do zaoferowania. Już na pierwszy rzut oka widać, jaki produkt będzie stanowił bezpośrednią konkurencję do innego produktu obecnego już na rynku. Tak, mam na myśli - Garmina Edge 500, czy jednak Mio uda się nawiązać walkę z liderem tego segmentu? Czas pokaże. Na pewno urządzenie przekonuje designem, ale jak wiadomo to kwestia gustu, a o nich się nie dyskutuje.
Seria liczników obejmuje następujące modele: 100, 105, 105H i 105 HC. Jeśli pierwszym z nich nie warto zawracać sobie głowy, ponieważ nie ma wbudowanego protokołu ANT+, to już 105-tka zaopatrzona w ten protokół wydaje się być ciekawą propozycją. Dzięki temu licznik będzie kompatybilny ze wszystkimi urządzeniami mierzącymi moc. Jeśli chodzi o zestawy jakie oferowane będą na rynku, to firma zdecydowała się na podobny zabieg marketingowy jak zrobił to Garmin - oferuje licznik w różnych konfiguracjach "pudełkowych" - 105 zawiera wyłącznie sam licznik, 105H posiada dodatkowo pas do mierzenia akcji serca, a 105HC dodatkowo jeszcze oferuje czujnik kadencji/prędkości.
Sam czujnik jest zbudowany inaczej niż garminowski i moim zdaniem niestety gorzej (stety dla Garmina). W przeciwieństwie do Edge500, gdzie oba czujniki zawarte są w jednej kostce, Mio posiada je rozdzielone i połączone kabelkiem. Zamiast więc 2 zipów do mocowania, musimy użyć 4. To taka mała niedogoność.
Znamy już ceny jakie obowiązywać będą w Polsce:
Cyclo 100 - 559 PLN
Cyclo 105 - 689 PLN
Cyclo 105HC - 899 PLN
Wersja 105H chwilowo będzie niedostępna. Prawdopodobnie wejdzie w następnej kolejności. Jej koszt na zachodzie wynosi 209,99 euro, jednak gorącym głowom radzę wstrzymać się z liczeniem na kalkulatorze, ponieważ ceny na naszym rynku są nieco niższe, niż wynikało by to z prostego przeliczenia kursów.
MIO 105 H/HC | GARMIN EDGE 500 | |
Procesor | ||
Typ |
n/a |
n/a |
Taktowanie zegara |
n/a |
n/a |
Sprzęt nawigacyjny | ||
chipset GPS |
SiRFstar III LPx |
n/a |
Kanały GPS |
20 | n/a |
Gniazdo anteny zewnętrznej |
nie | nie |
TMC |
nie | nie |
Bateria |
||
Typ Baterii |
Zintegrowana Litowo-Jonowa |
Zintegrowana Litowo-Jonowa |
Pojemność Baterii |
720mAh |
n/a |
Bateria wymienna |
nie, wbudowana |
nie, wbudowana |
Czas działania |
do 18 godzin | do 18 godzin |
Właściwości fizyczne |
||
Szerokość |
49mm |
48mm |
Wysokość |
70mm |
69mm |
Grubość |
19mm |
22mm |
Waga |
64.5g |
56.7g |
Prawdziwa klawiatura |
nie |
nie |
Antena |
wbudowana | wbudowana |
Wodoszczelność |
IPX7 | IPX7 |
Pamięć |
||
Pamięć wewnętrzna RAM |
n/a |
n/a |
Pamięć wewnętrzna ROM |
n/a |
n/a |
Pojemność dysku twardego |
n/a |
n/a |
Gniazdo kart pamięci |
nie | nie |
Wyświetlacz |
||
Ekran dotykowy |
nie | nie |
Wyświetlanie w kolorze |
nie | nie |
Rozdzielczość |
128x128 | 128x160 |
Wielkość |
4,5 cm (1,8") | 3,0x3,7 cm (1,2x1,4") |
Orientacja |
Pozioma / Pionowa | Pionowa |
Dźwięk (wejście i wyjście) |
||
Głośnik |
nie | nie |
Mikrofon |
nie | nie |
Gniazdo na słuchawki |
nie | nie |
Parametry jak widać (te które znamy) wydają się być bardzo zbliżone. Diabeł jak zwykle jednak będzie tkwił w szczegółach, a te poznamy nieco później.
A co pisze sam producent?
"Mio Cyclo 100/105 są wyposażone w ekran z powłoką antyodblaskową o przekątnej 1,8 cala, menu o prostej strukturze i pulpit z możliwością dostosowania do potrzeb użytkownika, prezentujący dane wybrane przez rowerzystę. Z urządzenia można korzystać natychmiast po wyjęciu z opakowania i zamontowaniu na rowerze w układzie poziomym lub pionowym.
Niewielkie gabaryty wytrzymałej i wodoodpornej obudowy (IPX7) sprawiają, że z komputera Mio Cyclo 105 można korzystać w każdych warunkach pogodowych. Dzięki długiemu czasowi pracy akumulatora, wynoszącemu do 18 godzin, można pokonywać dłuższe dystanse bez martwienia się o konieczność jego ponownego naładowania."
W tym momencie nie możemy nic powiedzieć na temat nawigacji i intuicyjności interfejsu. Wiadomo że można dowolnie konfigurować ekrany rozmieszczając wskaźniki jazdy w 4 wierszach. W przyszłym tygodniu mamy otrzymać egzemplarz do testu i wtedy będzie można coś więcej się dowiedzieć na ten temat, jak również jak urządzenie Mio wypada na tle konkurencji.
komentarze