Nowe opony Hutchinson na szosę i MTB

thumb_hutchinson-black-mamba

Model Black Mamba to nowa, niskoprofilowa opona do XC opracowana we współpracy z Julien Absalonem specjalnie na wyścig w Londynie. Waży tylko 425 g w rozmiarze 26” x 2.0. Dostępną będzie także w wersji na 29” x 2.0. Centralne klocki zostały ścięte podobnie jak jest to w przypadku modelu Cobra, a klocki boczne są nieco wyższe. Opona może być założona zarówno na przód jak i tył – wystarczy ją obrócić. Co ciekawe, warto dodać, że jak tylko Nino Schurter zobaczył Absalona na treningu, który używał nowych opon, zapytał Dugast o to, czy przygotują dla niego szytkę z takim bieżnikiem w wersji na rozmiar 650B. Hutchinson specjalnie przygotował bieżnik dla szytek Dugast, a Nino może testować te opony przed IO. 

thumb_hutchinson-black-mamba-bieznikthumb_hutchinson-mtb-toro-cougar

We współpracy z takimi riderami downhill jak Nico Vouillez, Fabina Cousine i Mick Hannah stworzono nowe opony do DH – Squale i DZO. Opona Squale wykonana jest ze specjalnej mieszkanki 50 durometer RR, ma bardzo duże klocki zarówno na środku jak i po boku, ułożone niesymterycznie.

thumb_hutchinson-dh

DZO to opona specjalnie przeznaczona na błoto – wysokie, wąskie klocki mają dobrze wżynać się w grunt.

Zaprezentowano także nowe opony do rowerów CX (cyklocross, rowery przełajowe) – zarówno w wersji kevlarowej pod dętkę jak i szytki. Modele to Toro CX i Piranha 2 CX. Pomimo tego, że oficjalnie nie są już to wersje tubeless read – producent wycofał się z tego ze względu na problemu z karbonowymi obręczami – dalej można próbować je zalewać płynem. Są także nowe szytki Toro i Black Mamba w wersji do CX.

thumb_hutchinson-cx

Ciekawie prezentują się nowe opony do rowerów szosowych w wersji road tubeless. Producent sprawdził, jak sprawuje się ten stosunkowo nowy standard z najpopularniejszymi obręczami na rynku producentów takich jak:  Shimano, Corima, Campy, Hutchinson (RT1), Fulcrum, A-Class, DT Swiss i Easton. Testy wypadły pozytywnie i nowe opony będą na stałe w ofercie.

thumb_hutchinson-road-tubeless

Model Intensive 28c – przeznaczone specjalnie na trasy w stylu Roubaix, albo tam gdzie wymagana jest wytrzymała opona o zwiększonej objętości.  Opona jest wzmacniana – Hardskin i zawiera kevlarową wkładkę chroniącą przed przebiciem. Ma ważyć 295 g.

Nowa opona Atom Galactik ma byćpierwszą oponą szosową w wersji tubeless ready która będzie ważyć poniżej 250 g. Wg testów producenta, opony tubeless sprawują się lepiej niż taki sam bieżnik w szytkach, a jeszcze dodać do tego należy niższą cenę i łatwość użycia – same plusy. Wykonana z nowej naturalnej gumy jest tak szczelna, że nie potrzeba płynu, by opona się uszczelniła. 240 g to mniej niż najlżejsza opona pod dętkę + dętka i w większości lżej niż szytki. Opona stworzona typowo na wyścigi, ale jej wytrzymałość ma być wystarczająca do codziennego użytku. Używa ich do tej pory drużyna Vendee U , która jest bardzo zadowolona z tego wyboru. Dostępny rozmiar tylko 700x23. Jeszcze na jesienie ma być zaprezentowana wersja tej opony jeszcze lżejsza – Atom X-Light – bez wkładki poprawiającej odporność na przebicia, ale za to w wadze 160 g (szytka) w rozmiarze 700x23.


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl