Reynolds MTN 2013 - nowa seria kół do MTB na nowy sezon
Nowe obręcze użyte w kołach jeśli wierzyć zapewnieniom są mocniejsze, sztywniejsze i bardziej odporne na uderzenia niż kiedykolwiek przedtem. Wypowiedzi testerow nie pozostawiają wątpliwości. Jak wszystkie produkty Reynolds, tak i te powstają w ich zakładzie zlokalizowanym w stanie Utah.
W koła wpakowano technologie, które ukryto pod tajemniczo brzmiącymi skrótami HML, VRC, ICG i MR5. HML oznacza Hybrid Modulus Laminate, a w rozumieniu Reynoldsa oznacza to identyfikację kluczowych obszarów obręczy i określenie optymalnego ułożenia warstw dla każdego miejsca. MR5 choć nazwa nieodparcie kojarzy mi się z modelem Toyoty, w tym przypadku jednak oznacza sposób ułożenia warstw - różne ułożenia w 5 krytycznych miejscach obręczy - ścianach bocznych, ściance z otworami, podparciach szprych, kanale oponowym i zaczepie opony . VRC to z kolei oznacza zmienną chemię żywic a ICG technologię zagęszczania gazu. Po co to wszystko? PO to aby wyprodukować mocne obręcze, które przy niskiej wadze, będą wspinały się pod podjazdy jak marzenie.
W kołach zamontowano nowe piasty wykonane z aluminium 7075 na proste szprychy. Mechanizm zapadkowy oferuje jeszcze więcej punktów zazębienia przy jednoczesnym 55 gramowym ubytku wagowym w stosunku do poprzednich piasta na szprychy gięte. Żeby zachować maksymalną kompatybilność nowych kół z Waszymi rowerami, piasty wyposażono w szeregcy przejściówek z quickrelease na - dla przodu 15 i 20 mm oraz dla tyłu 135x10 i 142x12.
Czarnym koniem roboczym w nowej linii kół jest seria AM oferowana za 1850 USD. Producent zaleca ją do wszystkich zastosowań, nawet w najgorszych warunkach. Komplet waży 1590g, co nie jest jakąś wartością powalającą, ale gwarantującą sztywność, zwinność na zakrętach, efektywne podjeżdżanie, a także co najważniejsze rewelacyjną wytrzymałość, pewność i zaufanie.
Wzór szprych: 3x, 28 otworów
Waga: 1590g
Waga obręczy: 450g
Piasty: 6 Bolt: Front: 15mm QR / 20mm Thru with included Axle Caps // Rear: 135mm 10mm / 142mm 12mm Thru with included Axle Caps
Szprychy: DT Revolution
Hamulce: Disc Brakes
XC - najlżejsze w rodzinie. Ten komplet waży 1430g - Reynolds jak widać odpuszcza wyścig o najlżejsze koła, koncentrując się na sztywności, przyspieszeniu i komforcie jazdy. Te koła świetnie absorbują wibracje i oferują niesamowitą stabilność. Cena - 1850 USD, ale w zamian otrzymujemy kółka idealnie wpasowujące się w wymagania ścigantów.
Wysokość obręczy: 20mm
Wzór szprych: 2x Rear/ 2x-Radial Front 24 hole
Waga: 1430g
Waga obręczy: 375g
Piasty: 6 Bolt: Front: 9mm QR / 15mm Thru with included Axle Caps // Rear: 135mm QR / 135mm 10mm Thru with included Axle Caps
Szprychy: DT Revolution
Hamulce: Disc Brakes
Reynolds 29er zamyka stawkę. Te koła ważące 1575g/komplet zostały specjalnie zaprojektowane pod geometrię 29erów. Ten długo oczekiwany set posiada szeroką na 28mm obręcz, 24 szprychy i wewnętrzne wzmocnienia ścianek, zwiększające sztywność strukturalną. W rezultacie powstały koła którym można zaufać i dające zauważalny transfer energii podczas podjazdów. Cena 1990 USD.
Wysokość obręczy: 28mm
Wzór szprych: 2x
Waga: 1575g
Waga obręczy: 435g
Piasty: 6 Bolt: Front: 15mm QR / 20mm Thru with included Axle Caps // Rear: 135mm 10mm / 142mm 12mm
Szprychy: DT Revolution
Hamulce: Disc Brakes
To jednak nie wszystko. Dla wszystkich chętnych Inżynieria rowerowa, będąca przedstawicielem Reynolds na Polskę przygotowała specjalną promocję. Jeśli zdecydujesz się na zakup któregoś z kompletów kół z rocznika 2012, zostaniesz objęty bezpłatnym programem Reynolds Assurance, gwarantującym ich wymianę w razie uszkodzenia. Wartość bonusa to 850 PLN. Szczegóły na stronie producenta.
I jeszcze jeden mały prezent od Inżynierii Rowerowej. Na koła do 29erów model 2012 oferowana jest specjalna, 15% zniżka dla zawodników i program Assurance bezpłatnie.
I jak tu się nie skusić...
komentarze