Keywin - klucz do zwycięskiej wydajności

Firmę założył John Winkie - nałogowy ścigacz, którego kariera sportowa trwa już od 5-ciu dekad. W połowie lat 60-tych jeździł na rowerach górskich i szosowych ale także w motocyklowym enduro. Dziś jego Ducati służy głównie do wyjazdów po kawę.
John miał zawsze zdolności w kierunku innowacji. Od tego czasu jego rozwiązania, które na początku były różnymi modyfikacjami, przeszły długą drogę, by stać się wynalazkami - na swoim koncie posiada około 15 patentów.

W 1983 powstał pierwszy projekt Speed Pedal. Rozwiązanie "twist-out release" zostało przyjęte przez niemal wszystkich producentów pedałów. Pomysł narodził się w dość dramatycznych okolicznościach - John był świadkiem jak rowerzysta nie potrafił uwolnić się z zaczepów znajdując się na torze nadjeżdżającego z przeciwka pojazdu. W ciągu 12 godzin powstał wynalazek Speed Pedal. 
Konstrukcja była niezwykle udana i w połączeniu z firmą Look, zmieniła świat pedałów na modele zatrzaskowe, stosowane w różnych wersjach do dnia dzisiejszego. Firma Keywin powstała nieco później - jej nazwa pochodzi z transpozycji sylab w nazwisku konstruktora. Wielu producentów próbowało skopiować projekt Johna, ale nikomu nie udało się stworzyć tak lekkiego i wydajnego produktu jakim był Speed Pedal. W 1992 roku powstały modele Keywin SL a 5 lat później Keywin CRM. Oba modele wniosły powiew świeżości.
Nawet dzisiaj, żaden inny producent nie jest w stanie skopiować wewnętrznego promieniowego układu ruchu.

W chwili obecnej w ofercie znajduje się kilka modeli pedałów do różnych zastosowań. Na szczycie oferty umieszczono pedały Keywin Carbon Ti.

 

compare-float_resistance compare-pedal_area-2
compare-stack_height compare-weight

Te ważące 245g pedały (waga wraz z blokami i hardwarem) - waga samych pedałów to 169g - komplet, posiadają zdumiewającą powierzchnię podparcia wynoszącą 3045 mm2. Dzięki tak wielkiej powierzchni zapewniają niesamowite poczucie stabilności i efektywnie przenoszą transfer energii kolarza. Model ten jest także jednym z najniższych na rynku - jego wysokość wynosi zaledwie 14 mm. Dla porównania pedały Shimano mają 14,4mm, Looka 15,7mm. Jedynie model Speedplay jest niższy, bo jego wysokość wynosi 8,5mm, ale za to bez adaptera. W chwili obecnej w ofercie znajduje się model z osią CrMo. Planowana dostawa na rynek modelu z tytanowym osprzętem - Maj 2012.

Drugim ciekawym produktem jest Mudman. Jego konstrukcja jest o tyle interesującą, że ten opatentowany system nie korzysta z żadnych ruchomych części, podczas gdy większość pedałów działa za pomocą sprężyn lub zatrzasków.
mudman
(W pedałach Mudman) po wczepieniu, zadaniem czubka i piętki bloku jest dociśnięcie podeszwy buta do platformy pedału, co wywołuje działanie nacisków, które dają poczucie bardzo mocnego zamocowania buta w pedale. Siłę docisku można regulować w dużym zakresie. Może ona być wystarczająco mocna nawet do sprintu / finiszu w wyścigu na szosie. Nie ma zatrzasków, które mogłyby się przypadkowo wypiąć – zamierzone wypięcie jest zagwarantowane zawsze. 

Specyfikacja:
Osie titanium – 120g / 1 pedał
Osie cromo – 140g / 1 pedał

Dlaczego powinieneś stosować pedały Mudman?
Pedały MTB KEYWIN MUDMAN zostały zaprojektowane i przetestowane w celu wyeliminowania niektórych problemów pojawiających się często w MTB.

Niezawodne natychmiastowe wypięcie- nigdy więcej nie doznasz beznadziejnego uczucia kiedy to stopa nie chce uwolnić się z pedału ...... upadek, ałaa!

Zwiększona powierzchnia platformy - znaczące usprawnienie podczas podjazdów

Wyjątkowe bezpieczeństwo podczas ciągu - niezamierzone wyczepienie praktycznie wyeliminowane

Przystosowany do błota - uproszczona konstrukcja sprawia, że wpięcie jest łatwe w każdych warunkach

Praktycznie bezobsługowe - doskonale uszczelnione, specjalnie zaprojektowane i odporne na zużycie kompozytowe łożyska

Poddane crash-testom

Łatwość wpinania - test z początkującymi kolarzami pokazał, że umiejętność wpinania osiąga się wyjątkowo łatwo

Więcej informacji o tych, a także pozostałych modelach w ofercie znjdziecie na stronie producenta


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl