Świeży powiew z MSC - perełki na 2011

Firmy MSC nie trzeba nikomu chyba przedstawiać. Najnowszy katalog na sezon 2011 zawiera mnóstwo komponentów a spośród nich wyłowiliśmy kilka perełek, które szczególnie przypadły nam do gustu. Widać pozwolono projektantom pójść na całego, a efekty zobaczcie sami...

Magik Stem

Zupełnie nowe podejście w konstrukcji mostków. Na tyle nowatorskie, że zostało nagrodzone na targach Eurobike 2010. Zrezygnowano w nim całkowicie ze śrub ściskających rurę sterową. Zamiast nich w mostku znajduje się insert, który jest dociskany do sterówki w miarę skręcania kierownicy. Dzięki temu rozwiązaniu uzyskujemy sztywność jakiej nie osiągniemy w rozwiązaniu konwencjonalnym. Do tego dochodzi uproszczona obsługa. Proste? Aż dziw że nikt nie wpadł na to wcześniej. Mostki są produkowane w 2 wersjach - o długości 35 i 50mm, ważące odpowiednio 108 i 149g. Mostek z powodzeniem testował Mickael Pascal, który zdobył Mistrzostwo Francji.
Zastosowanie: Freeride/DH/Trail



SC300 Carbon


Nowe koła w ofercie ważące jedynie 1180g. Może nie jest to rekord na miarę AX-Lightness, nie mniej waga jest już bardzo kusząca, cena też nie zwala z nóg, choć może niska nie jest...
Koła składają się z karbonowej obręczy, cieniowanych szwajcarskich szprych 2,0-1,5-2,0, aluminiowych nypli ze stopu 7075 T6 oraz piast MSC Ultralight hubs 24h (9x100mm przód / 9x135 mm tył). W zestawie dostajemy także carbonowo-tytanowe zaciski i torbę.
Waga setu oczywiście bez zacisków…
Cena - 1099 euro 

MSC Microflat

Pedały platformowe, dedykowane do codziennego użytku. MOże i tak, ale waga jest naprawdę niezła - 175g. Biorąc pod uwagę, że nie wykonano ich z plastiku, ale z aluminium a oś z tytanu, to jest to więcej niż przyzwoity wynik.
Cena - 142 euro

MSC Ultralight
Wygląda na to że mamy nowe króla lekkości. Pedały Ultralight ważą jedyne 170g, czyli wagowo zbliżone do miłościwie nam panujących CB 4 Ti, którym się ostatnio nieco przytyło, a do tego z regulacją sprężyny, której na próżno szukać w rozwiązaniu konkurencji. Ograniczeniem konstrukcji jest możłiwość wpinania się tylko z jednej strony. Coś za coś. Materiały użyte w konstrukcji to już klasyka - tytanowa ośka i aluminiowy korpus.

Tarcze hamulcowe

Tutaj w kwestii wagowej jest w dalszym ciągu produkt Scrub Components. Jednak tam użyto macierzy metalowej. W przypadku produktu MSC jest to stara, dobra stal a osiągnięty wynik może budzić respekt - 67g w wersji 140mm, wersja 160 mm jest o 13g cięższa. Tarcza jest mocowana na 6 śrub, a jej grubość wynosi 1,8mm. Charakterystyczny kształt dowodzi, że zaprojektowano ją także pod kątem redukcji wibracji. Jak to się będzie sprawować, to powiemy jak zrobimy testy. Ciekawe kto pobije ten wynik - patrząc na to ile materiału zostało, może być dość ciężko… choć to może niewłaściwe określenie w świecie lajtmaniaków - może lepiej będzie użyć określenia "lekko inaczej"...
Cena - 140mm - 22 euro, 160mm - 24 euro

komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl