Światło dzienne ujrzała grupa szosowa FSA Vision Metron
Grupa Metron została zaprojektowana jako TT / Triathlonowa. Manetki są zaprojektowane pod kierownice czasowe i działają na zasadzie przyciśnij/pociągnij. Są sprzężone z karbonową przerzutką przednią i tylną. Tylna przerzutka ma wózek który jest schowany za karbonową powłoką aby jak najbardziej zmniejszyć opory powietrza i uczynić ją jak najbardziej aerodynamiczną.
Najnowsza wersja mechanizmu korbowego Vision Metron jest kompatybilna z systemem BB386EVO, a myślą przewodnią przy projektowaniu całej grupy było aby jej części nie były aero tylko super aero.
Podczas Giro nowe komponenty będzie testował Gustav Larson (Team Vacansoleil-DCM) , a grupa Lampre została wyposażona w nowe pół zintegrowane kierownice czasowe.
Poniższa specyfikacja jest od firmy FSA:
Przerzutka tylna:
Wykonana z aluminium i włókna węglowego, przerzutka tylna Metron wyznacza nowe standardy dla jazdy na czas i triatlonów. Aluminiowa część pantografu zapewnia sztywność, kiedy reszta komponentów składających się z obrobionego tworzywa sztucznego i włókna węglowego zapewnia niską wagę i bezprecedensowe właściwości aerodynamiczne. Vision uzupełnia tylną przerzutkę Metron górnym 11 zębowym kółkiem i lekko kręcącym się dolnym 15 zębowym kółkiem wykonanym kompozytu. Przerzutka tylna Metron jest kompatybilna z osprzętem Vision Metron i 10 biegowym Shimano i może obsłużyć kasetę z największą koronka 28z.
Przednia przerzutka:
Przerzutka przednia Vision Metron wykorzystuje konstrukcje Carbon Link, szerokie rozstawienie prowadnic powoduje szybkie i precyzyjne przerzucanie. Żeby zwiększyć wytrzymałość i jeszcze poprawić precyzję przerzutka Vision Metron wykorzystuje pełną aluminiową konstrukcję pokrytą powłoką odporną na ścieranie. Przerzutka na hak jest zaprojektowana aby współpracować z tarczami do 56z i maksymalnej różnicy 16z pomiędzy dużą i mała tarczą.
Mechanizm korbowy:
Mechanizm korbowy Metron wykonany z jednego kawałka carbonu z ramionami w systemie Hollow, współpracuje z wszechstronnym systemem BB386EVO.
Kaseta:
Zaprojektowana aby perfekcyjne współpracować z karbonową przerzutką i manetkami aero Vision Metron. W kasecie Metron zębatki są połączone stalowymi pinami aby stworzyć konstrukcje typu Hollow co zapewni wysoką wytrzymałość przy małej wadze. Aby zapewnić precyzyjne i szybkie przerzucanie, każda zębatka posiada wycięcia i piny które zapewniają optymalną pracę łańcucha. 10-cio biegowa kaseta Vision Metron jest kompatybilna z bębenkami Shimano.
Manetki Metron TT:
Rewolucyjne manetki aero Metron posiadają ergonomiczną budowę zaprojektowaną tak aby wygodnie leżała w dłoni. Z prostą klamką działającą na zasadzie spustu można przerzucić do trzech zębatek na raz, a po każdym przerzuceniu klamka wraca na pozycje wyjściową. To unikatowe rozwiązanie eliminuje potrzebę zdejmowania rąk z manetki i pomaga w ciągłym utrzymaniu aerodynamicznej pozycji. Zrzucanie wykonywane jest tak samo prosto, za pomocą przycisku umieszczonego w korpusie klamki. Proste i intuicyjne przyciśnięcie przycisku powoduje płynne zrzucenie biegu. Manetki Vision Metron ważą 192 gramy i są kompatybilne z systemem Shimano.
Klamki hamulcowe Metron Aero:
Zaprojektowane z myślą o hamulcach z pojedynczą bądź z podwójną dźwignią, są w pełni kompatybilne z kierownicami z wewnętrznym prowadzeniem linek i pancerzy. Posiadają ergonomiczny kształt, specyficzny dla prawej i lewej strony.
Kierownica Twin Foil:
Nowy aerodynamiczny monocque z karbonu, półzintegrowany z trzema różnymi ustawieniami wysokości - 25mm/40mm/60mm. Ta nowa i innowacyjna kierownica została specjalnie zaprojektowana dla ramy Wilier Twin Foil, a także pod kątem maksymalizacji i optymalizacji właściwości aerodynamicznych oraz ograniczenia oporu powietrza.
komentarze