Litespeed 2011
Na długo zanim Litespeed rozpoczęłą swoją działalność w produkcji rowerów, zajmowała się sprzedażą egzotycznych rodzajów metali. Nazywała się wówczas Southeast Machine i produkowała m.in podziemne zbiorniki na płynne materiały strzelnicze dla instytucji rządowych. Był to rodzinny biznes, a oprócz rodziców, pracowali w niej 3 synów i córka. Starszy z synów był dość aktywnym biegaczem. Kiedy doznał kontuzji, powiedziano mu, że zamiast biegać musi jeździć na rowerze. To sprawiło że pojawił się w lokalnym sklepie rowerowym. Jednak nie był zadowolony z wyboru i stwierdził, że można zrobić lepszy sprzęt z tego co mają u siebie w sklepie.
Wieczorami i w weekendy bracia tworzyli ramy i postanowili wziąć je do sklepu żeby dobrać do niego widelec. Faceci w lokalnym sklepie rowerowym mieli z nich niezły ubaw słysząc o ich próbach zbudowania roweru samemu. Jednak ziarno zostało zasiane i dzięki szeptanej reklamie coraz większa ilość lokalnych i regionalnych sprzedawców zaczęła ich pytać o rowery. Wiadomości rozeszły się po całym kraju, trafiając nawet do profesjonalnych zawodników, którzy zaczęli pytać się o ich rowery.
W 1986 r. zachęcono rodzinę, aby pokazała kilka swoich "dzieł" w Long Beach, CA na pokazie rowerowym, dokąd ostatecznie udali się z kilkoma ramami. Podczas targów, ktoś im powiedział, że jest jeszcze inna firma oferująca rowery z tytanu, znajdująca się na drugim końcu sali. Ta firma nazywała się Kestrel, ale ostatecznie zmianiła nazwę na Kestrel Merlin, ponieważ marka Kestrel była już używana przez inną firmę (i to jaką).
Odzew po wystawie był szokiem dla rodziny i nadszedł czas aby nazwać firmę rowerową. "Jest światło i jest szybki, co myślicie o Litespeed? to byla jedna z propozycji na którą się zdecydowano.
Litespeed stał się szybko renomowaną firmą, produkującą tytanowe ramy zanim zaczął produkować ramy dla takich firm jak DeRosa, Merckx, Basso, Univega, Alpinestars, Marin i Rocky Mountain.
Litespeed był już obwołany jako światowy lider technologii rowerowej i do dnia dzisiejszego rozwiązania Litespeed wpływają na rozwój tego przemysłu.
Archon C1 Dura Ace | Archon C1 Force | Archon C3 | M1 |
|
Stery | FSA | FSA | FSA | FSA Orbit IS |
Kierownica |
FSA Team Issue Carbon | FSA Team Issue | FSA Wing Compact | FSA Omega Compact |
Mostek | FSA Team Issue Carbon | FSA Team Issue | FSA OS-150 Carbon | FSA OS-190 |
Siodło | Fizik Arione | Fizik Arione | Fizik Pave | Velo |
Sztyca | Carbon Aero | Carbon Aero | Carbon Aero | FSA |
Przerzutka przednia |
Dura Ace | SRAM Force | Ultegra | SRAM Apex |
Tylna przerzutka |
Dura Ace | SRAM Force | Ultegra | SRAM Apex |
Manetki | Dura Ace | SRAM Force | Ultegra | SRAM Apex |
Korba | FSA SLK Light | SRAM Force | FSA Gossamer Compact | SRAM Apex Compact |
BB | FSA BB30 | SRAM Force BB30 | FSA BB30 | SRAM Apex |
Kaseta | Ultegra | SRAM PG1070 | 105 | SRAM PG950 |
Łańcuch | Ultegra | SRAM PC1051 | 105 |
SRAM PC1031 |
Hamulce | Dura Ace | SRAM Force | Ultegra | SRAM Apex |
Koła | Mavic Ksyrium Elite | Mavic Ksyrium Elite | Shimano RS30 | FSA RD-60 |
Opony | Vittoria Rubino Pro | Vittoria Rubino Pro | Vittoria Zaffiro | Vittoria Zaffiro |
komentarze