Shimano SLX na rok 2013

thumb_shimano-slx-group

Grupa SLX zostanie poddana liftingowi, a technologie znane z wyższych grup, które najpierw były dostępne w XTR, potem przeszły do XT, teraz będą zaadaptowane do tańszego SLX. Jednak ta grupa miała już w sobie dokonanych wiele zmian w ciągu ostatnich dwóch lat – Shimano wprowadziło 10-rzędową kasetę, cały napęd nazwano Dyna-Sys, a nowe hamulce tarczowe okrzyknięto nazwą Ice Technology. To standardowy zabieg Shimano, który z roku na rok przenosi rozwiązania technologiczne z grup droższych do tych tańszych, które są częściej spotykane w rowerze przeciętnego Kowalskiego.

thumb_shimano-slx-mount

SLX 2013 będzie dość jednolity razem z wyższymi grupami, jednak zastosowano w nim tańsze, ale i nieco cięższe materiały. Jedną z nowości jest bezpośredni montaż przerzutki tylnej – Direct Mount RD – nowy standard mocowania. Chodzi tu o usunięcie elementu, który pojawił się w wersji Shadow – a znajduje się on między korpusem a mocowaniem w ramie. Zaletą ma być poprawa sztywności połączenia oraz łatwiejszego mocowania tylnego koła. 

thumb_shimano-slx-rd-plus

Dodatkowo została poprawiona przerzutka przednia, której mocowanie jest nieco smuklejsze, co ma zapewnić więcej prześwitu dla opony tylnej, szczególnie istotne w przypadku krótkich tylnych widełek ram popularnych dużych kół – 29er-ów. Takiej modyfikacji doczekała się także grupa XTR i XT.

SLX będzie miał także zaadaptowane rozwiązania wprost z droższej grupy XTR – tylna przerzutka Shadow RD+ czyli z blokadą wózka, która ma chronić przed uderzaniem przerzutki o ramę i nadmiernego uciekania łańcucha z zębatek korby, co ma miejsce zwłaszcza w przypadku agresywnej jazdy po nierównościach. RD+ będzie także dostępne w Deore XT 2013.

Będą także dostępne dwublatowe korby SLX z zębatkami 40-28, 38-26 oraz 38-24. 

shimano-slx-rotor2x

Także nowe manetki SLX doczekają się integracji z hamulcami SLX dzięki wspólnej obejmie zwanej Ispec. Hamulce poza tą modyfikacją nie będę bardziej zmienione.

shimano-slx-break

Nastąpiła także zmiana w ofercie kół. Dwa nowe modele kół WH-MT66 w rozmiarze 26” i 29” będą przeznaczone do xc. W rozmiarze 26” zastosowano 24 proste szprychy zarówno z przodu jak i z tyłu, a z kolei w 29” jest to 28 szprych z tyłu. Szerokość obręczy wynosi 19c. Z kolei drugi model to WH-MT68 do bardziej agresywnej jazdy enduro, z obręczą o szerokości 21c. Waga w wariancie xc dla rozmiaru 26” to 830 g przód i 985 g tył, a dla 29” to odpowiednio 945 przód i 1080 g tył. Z kolei w wersji enduro koła 26” maja ważyć 910 g przód i 1050 tył. Oba modele kół dostępne będą z osią 15 mm (oś sztywna z przodu), natomiast koło tylne w modelu WH-MT6 6będzie z klasycznym szybkozamykaczem 9 mm, a WH-MT68 z  12 mm  osią sztywną. Bardzo ciekawie rozwiązano sprawę popularnych opon bezdętkowych – pomimo tego, że obręcze są wiercone, przez co koła są tańsze i lżejsze, to Shimano jednak dostarcza specjalne zatyczki do otworów obręczy, które pozwalają na uszczelnienie systemu. Z niecierpliwością czekamy, jak to rozwiązanie będzie sprawdzał się w praktyce.

thumb_shimano-slx-wheel1thumb_shimano-slx-wheel2

Koniec końców wygląd nowego SLX to rzecz gustu – mieszanka dotychczasowych wzorów graficznych z pewnymi charakterystycznymi elementami, które są widoczne w Deore XT. Całość w kolorze ciemnografitowym.

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE

Shimano SLX na rok 2013

 

Potentat branży rowerowej jakim na pewno jest Shimano, zgodnie ze swoją polityką, pozwoliło właśnie na publikację informacji o nowościach na przyszły rok. Wysyp wiadomości jest zaskakująco duży, a najwięcej zmian na rok 2013 przewidziano w grupie SLX.

 

Grupa SLX zostanie poddane liftingowi, a technologie znane z wyższych grup, które najpierw były dostępne w XTR, potem przeszły do XT, teraz będą zaadaptowane do tańszego SLX. Jednak ta grupa miała już w sobie dokonanych wiele zmian w ciągu ostatnich dwóch lat – Shimano wprowadziło 10-rzędową kasetę, cały napęd nazwano Dyna-Sys, a nowe hamulce tarczowe okrzyknięto nazwą Ice Technology. To standardowy zabieg Shimano, który z roku na rok przenosi rozwiązania technologiczne z grup droższych do tych tańszych, które są częściej spotykane w rowerze przeciętnego Kowalskiego.

 

SLX 2013 będzie dość jednolity razem z wyższymi grupami, jednak zastosowano w nim tańsze, ale i nieco cięższe materiały. Jedną z nowości jest bezpośredni montaż przerzutki tylnej – Direct Mount RD – nowy standard mocowania. Chodzi tu o usunięcie elementu, który pojawił się w wersji Shadow – a znajduje się on między korpusem a mocowaniem w ramie. Zaletą ma być poprawa sztywności połączenia oraz łatwiejszego mocowania tylnego koła.

 

Dodatkowo została poprawiona przerzutka przednia, której mocowanie jest nieco smuklejsze, co ma zapewnić więcej prześwitu dla opony tylnej, szczególnie istotne w przypadku krótkich tylnych widełek ram popularnych dużych kół – 29er-ów. Takiej modyfikacji doczekała się także grupa XTR i XT.

 

SLX będzie miał także zaadaptowane rozwiązania wprost z droższej grupy XTR – tylna przerzutka Shadow RD+ czyli z blokadą wózka, która ma chronić przed uderzaniem przerzutki o ramę i nadmiernego uciekania łańcucha z zębatek korby, co ma miejsce zwłaszcza w przypadku agresywnej jazdy po nierównościach. RD+ będzie także dostępne w Deore XT 2013.

 

Będą także dostępne dwublatowe korby SLX z zębatkami 40-28, 38-26 oraz 38-24.

 

Także nowe manetki SLX doczekają się integracji z hamulcami SLX dzięki wspólnej obejmie zwanej Ispec. Hamulce poza tą modyfikacją nie będę bardziej zmienione.

 

Nastąpiła także zmiana w ofercie kół. Dwa nowe modele kół WH-MT66 w rozmiarze 26” i 29” będą przeznaczone do xc. W rozmiarze 26” zastosowano 24 proste szprychy zarówno z przodu jak i z tyłu, a z kolei w 29” jest to 28 szprych z tyłu. Szerokość obręczy wynosi 19c. Z kolei drugi model to WH-MT68 do bardziej agresywnej jazdy enduro, z obręczą o szerokości 21c. Waga w wariancie xc dla rozmiaru 26” to 830 g przód i 985 g tył, a dla 29” to odpowiednio 945 przód i 1080 g tył. Z kolei w wersji enduro koła 26” maja ważyć 910 g przód i 1050 tył. Oba modele kół dostępne będą z osią 15 mm (oś sztywna z przodu), natomiast koło tylne w modelu WH-MT6 6będzie z klasycznym szybkozamykaczem 9 mm, a WH-MT68 z  12 mm  osią sztywną. Bardzo ciekawie rozwiązano sprawę popularnych opon bezdętkowych – pomimo tego, że obręcze są wiercone, przez co koła są tańsze i lżejsze, to Shimano jednak dostarcza specjalne zatyczki do otworów obręczy, które pozwalają na uszczelnienie systemu. Z niecierpliwością czekamy, jak to rozwiązanie będzie sprawdzał się w praktyce.

 

Koniec końców wygląd nowego SLX to rzecz gustu – mieszanka dotychczasowych wzorów graficznych z pewnymi charakterystycznymi elementami, które są widoczne w Deore XT. Całość w kolorze ciemnografitowym.


komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl