RT8 TT - Magura prezentuje swoje szosowe dzieło
Dzięki współpracy Magury z Cervelo, firmy która jest ekspertem w aerodynamicznych konstrukcjach, udało się stworzyć "najszybsze" hamulce do rowerów szosowych - RT8TT. Aerodynamika Cervelo, hydraulika Magury - chyba ciężko o bardziej stosowne motto. Siła hamowania i modulacja ustanawiają nowe standardy dla rowerów TT i szosowych, pozwalając efektywnie zarządzać prędkością zarówno na zjazdach jak i przed zakrętami. To z kolei pozwala niejednokrotnie zaoszczędzić cenne sekundy.
Czemu piszę o szybkich hamulcach, przecież one mają za zadanie spowalniać rower a nie przyspieszać. Śpieszę z wyjaśnieniem. Mianowicie chodzi mi o to, że im później naciśniemy na klamkę hamulca np. przed zakrętem na zjeździe, tym dłużej jedziemy szybko. Przy klasycznych konstrukcjach hamować trzeba z odpowiednim wyprzedzeniem. RT8TT pozwala dłużej jechać szybko, naciskając klamkę dopiero przed zakrętem i dlatego są to najszybsze szosowe hamulce na świecie…
Przy konstrukcji hamulców istotną kwestię odegrała waga. Przyznać trzeba, że inżynierowie połączonych sztabów Magury i Cervelo wiedzieli co robią. Patrząc od przodu na klamki widzimy jedynie cienkie boki wykonane z włókna węglowego, natomiast sam środek jest już pusty. Rezultat - 495 gramów waży set na oba koła. Dla porównania hamulce Shimano Dura-Ace 7900 ważą ok 293 g same szczęki, do tego trzeba doliczyć 89g klamek i wagę linek z pancerzami - powiedzmy ok 105g - tyle waży set Jagwire Racer. Otrzymujemy zestaw ważący ok 487g (teoretycznie), który jednak jest rozwiązaniem mechanicznym ze wszystkimi jego ograniczeniami.
Aerodynamika. Wystarczy spojrzeć na obrazki. RT8TT mają zdecydowanie inny kształt niż klasyczne rozwiązania z jakimi mogliśmy się spotkać do tej pory. Są one całkowicie schowane za ramą, przez co nie będą miały najmniejszego nawet wpływu na opory powietrza, a samo rozwiązanie przetestowano w tunelu powietrznym.
Ergonomia. Także na tym polu hamulcom nie można mieć nic do zarzucenia. Klamki zostały zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić dużą siłę hamowania, nawet delikatnie je naciskając. Na pewno wiele Pań zdecyduje się na takie rozwiązanie.
Dostępność. W sezonie 2012 hamulce RT8TT dostępne będą jedynie w maszynach TT produkcji Cervelo. Ich premiera ma się odbyć w marcu podczas zawodów Ironman w Australii. Dla klientów detalicznych w sprzedaży znajdą się od 1 czerwca tego roku. Cena jak to u Magury - 629 euro za set na oba koła to niemało, ale chyba warto...
komentarze