Tytanowe cacka od Moots Cycles

thumb_moots-MootoX_RSL_90-copy

Ręcznie wykonywane rowery na tytanowych rurach to prawdziwe arcydzieła. Legendarna seria Mooto X doczekała się małego liftingu, - w modelu RSL 29”, YBB oraz Mooto X 29”.

Z kolei całkowitą nowością na 2012 jest rower z pełnym zawieszeniem – MX Divide 29” oraz Divide na kołach 26”. Oba modele będą dostępne na wiosnę 2012 r. Firma chwali się, że MX Divide jest najbardziej zaawansowanym rowerem górskim w kolekcji Moots – lekka rama, odpowiednia sztywność i odpowiednie proporcje jak na rower na dużych kołach przystało. Zawieszenie oparto na własnej konstrukcji Fusion Link który został opracowany we współpracy z Sotto Group. Zawieszenie jedno-zawiasowe, które maksymalizuje wykorzystanie pełnego skoku w każdych warunkach oraz ma minimalizować efekt „cofnięcia korby”.

thumb_moots-MXDivide_1_90


W ramie MX Divide zastosowano znane z modeli Hardtail cechy: 44 mm główkę ramy ze sterami o zmiennej średnicy 1 ½” do 1 1/8”, środek suportu PF 30, średnica rury podsiodłowej 30,9 i tytanowe tylne widełki oraz punkty obrotu zawieszenia, a mocowanie hamulców tarczowych jest oczywiście w standardzie post-mount. Skok zawieszenia wynosi 100 mm, gdzie zamontowano tłumik Fox RP-23 Kashima , z przodu, gdzie zamontowany widelec Fox też oferuje 100 mm skoku.  Cała rama jest praktycznie tytanowa, z jednym małym odstępstwem – karbonowy łącznik – wahacz zawieszenia. Wersja 26” to praktycznie to samo, tyle że na mniejszych kołach, lżejsza i teoretycznie bardziej zwrotna na wymagających trasach wyścigów cross-country.

Trzon oferty stanowią jednak nadal sztywniaki serii Mooto X, które przez 10 lat zostały dopracowane w najdrobniejszych szczegółach. Model Mooto X RSL doczekał się liftingu i dodane zostało mu gięcie dolnej rury, tuż za mufą suportową, co ma przynieść większą sztywność tego elementu. Podobnie z modelem Mooto X YBB, który 12 lat temu zapoczątkował przygodę tej firmy z rowerami na dużych kołach. Model, w którym także górna rura została poddana ciekawemu wygięciu, ma być bardziej przyjazny na długich dystansach w maratonach MTB. Jeszcze jeden model z kolekcji Mooto X, bez żadnych dodatkowych oznaczeń, także otrzymał gięcie rury dolnej, tym bardziej bliżej główki ramy. Model ten jest przeznaczony na popularne w stanach wyścigi 24-godzinne. 

thumb_moots-MootoX_ybb_90

W swojej bogatej ofercie oprócz 5 modelów MTB, ma także 6 rowerów szosowych i przełajowych, w tym właśnie do oferty na rok 2012 dodany został nowy model do popularnego w USA cyclo-crossu – Psychlo X RSL. Model te, podobnie jak jego bracia MTB, posiada 44 mm główkę ramy, środek suportu PF 30 i sztycę 30,9 – rura podsiodłowa 34,9 mm. Ponadto rury zostało podwójnie cieniowane w celu zmniejszeniu masy i zachowania maksymalnej sztywności. Tylne widełki są na tyle szerokie by móc zamontować opony w rozmiarach 32c i 34c i jeszcze zachować miejsce ma błoto. Dodatkowo w tym modelu oferowany jest nowy, w pełni karbonowy widelec Moots. Wszystko to, by osiągnąć jak mówi producent stan „cyclocrossowej nirwany”.

thumb_moots-PsychloX_RSL_904-1400x861

Warto dodać, że rowery firmy Moots są w pełni konfigurowalne dla klienta końcowego oraz posiadają dożywotnią gwarancję na ramy, dlatego ciekawe jest, co zaoferuje nam polski dystrybutor tej marki – filma Cult Bikes. Moots ma w swojej ofercie także tytanowe komponenty – kultowe sztyce Cinch, mostki RSL i Open, a także kierownice i widelce przednie dla rowerów szosowych i przełajowych.


komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl