Waldmeister - mistrzowska robota Made in Germany

logo_waldmeister_black_rgb
DSC_0777_Waldmeister_Palisander_Christian_Rokosch

Rower Waldmeister jest przyjazny środowisku na wielu poziomach. Przede wszystkim jest wykonany z drewna (sklejki), która nie jest przy swojej produkcji niebezpieczna dla środowiska.  Warstwy ramy są klejone ze sobą za pomocą ekologicznego kleju przyjaznego dla środowiska nawet do kilkuset lat (tak podaje producent). Warstwy te  są ze sobą łączone pod wysokim ciśnieniem .

DSC_0789_Waldmeister_Palisander_Christian_Rokosch

DSC_0794_Waldmeister_Palisander_Christian_Rokosch

Produkcja tych rowerów odbywa się niedaleko Monachium, a ramy wysyłane są w specjalnych drewnianych skrzynkach.

DSF4565-5_Christian_Rokosch

DSF4674-51_Christian_Rokosch

DSF4737-70_Christian_Rokosch

Rama dzięki swoim świetnym właściwościom przetrwa wiele lat jak najlepszy mebel w muzeum. Jest ona wodoodporna i pokryta 3 warstwami odpowiedniego lakieru. Producent zapewnia, że rama nie traci swoich właściwości jezdnych i jest dużo żywotniejsza od ram wyprodukowanych z metalu czy carbonu - nie podlega zmęczeniu, nie rdzewieje i nie pęka - dostajemy na to dożywotnią gwarancję. Jeśli coś się stanie z dowolną częścią ramy, jest ona wymieniana. Jeśli natomiast obchodzić będziemy się z nią należycie posłuży przez długie lata kolejnym pokoleniom.

GQ9B6682-117_Christian_Rokosch

GQ9B6732-148_Christian_Rokosch

GQ9B6763-159_Christian_Rokosch

Dzięki zastosowaniu takiego szlachetnego surowca jakim jest drewno i przemyślanej konstrukcji, rama ma tłumić drgania lepiej, w stosunku do wszystkich produktów dostępnych na rynku. Konstrukcja przechodzi także najbardziej surowe testy wytrzymałościowe. Rower występuje w wersji z przerzutką, która jak podaje producent ma zapewniać podjeżdżanie pod wszystko co można (czyżby testowano to u Grześka Golonki?).

Design ramy jest nowoczesny. Rama nie posiada rury podsiodłowej i wygląda nadzwyczaj płasko. Dzięki takiemu rozwiązaniu odczucia z jazdy przypominają charakterem softaila.

DSC0015_Waldmeister_Palisander_Christian_Rokosch

Jest to rozwiązanie, które nie tylko przyciągnie klientów uniwersalnością ale także wyglądem. Metalowe części jakie umieszczono w drewnianej konstrukcji wykonane są z tytanu. Oczywiście wszystkie dołączane elementy są dobierane pod kątem ergonomii użytkownika, aby ten mógł czerpać maksymalną satysfakcję z jazdy.

Warto także wspomnieć kilka słów o kołach. Dostępne są dwa modele - carbonowe z firmy Xentis oraz drewniane. Wykonano je przy pomocy laminowanego drewna pod wysokim ciśnieniem. Charakteryzują się świetnymi właściwościami amortyzacyjnymi i używane są między innymi w takich wyścigach jak Paris-Roubaix. Ciężko o lepszą rekomendację.

DSC_0786_Waldmeister_Palisander_Christian_Rokosch

DSC1205_Waldmeister_mit_Holzfelgen_Zebrano_Christian_Rokosch

DSC1301_Waldmeister_Zebrano_Christian_Rokosch

Pełna specyfikacja sprzętu i możliwe konfiguracje dostępne są na stronie producenta. Jak się zapewne domyślacie na taki sprzęt stać jedynie nielicznych. To prawda. Jest to jeden z najdroższych rowerów jakie przyszło nam widzieć. Cena z rekomendowanymi komponentami wynosi 12.900 euro, czyli na złotówki będzie to ponad 58 000 PLN. Zawsze jednak warto pomarzyć.

DSC_0809_Waldmeister_Palisander_Christian_Rokosch

DSC0025-Waldmeister_Palisander_Christian_Rokosch

DSC9943_Waldmeister_Palisander_Christian_Rokosch

DSC9949_Waldmeister_Palisander_Christian_Rokosch

DSC6290_Waldmeister_Buche_Christian_Rokosch

Zdjęcia: Christian Rokosch i www.waldmeister-bikes.de

 


komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl