Pomiar mocy od SRM i Campagnolo – PowerMeter

thumb_srm-campagnolo-power-meter

SRM we współpracy z Campagnolo chciało stworzyć unikalny miernik mocy – PowerMeter w korbie, który będzie podawać niezwykle precyzyjne dane, a dodatkowo całość będzie wyglądać, jak przystało na Campagnolo – niezwykle estetycznie.

Ramiona korby Ultra Torque zostały specjalnie zaprojektowane pod SRM PowerMeter. Dostępne długość korb to 170, 172,5 i 175 mm, a Q-Factor wynosi 145,5 mm. SRM podaje, że całość ma ważyć ok. 780 g w zależności od długości ramion korb, wybranych koronek i łożysk, ale jest to jednak waga bez wkładu suportu, komputera Power Control 7 czy innych dodatków montażowych.

Korby Campagnolo PowerMeter mają wykorzystywać łożyska od włoskiego producenta CULT (Ceramic Ultimate Level Technology), które chyba najlepiej pasują do grup Record oraz Super Record. Korba jest kompatybilna z systemem 11-rzędowych zębatek XPSS (Extreme Performance Shifting System).

Co ciekawe, prototyp SRM Campagnolo PowerMeter (bo tak brzmi pełna nazwa tego pomiaru mocy) został już przetestowany na wyścigach przez drużynę Omega Pharma-Lotto, co pozwoliło na uzyskanie cennych informacji dla końcowego produktu. Philippe Gilbert czy Andre Greipel wygrali nawet kilka etapów Tour de France 2011 jeżdżąc właśnie na tej korbie.

Według testów i laboratoryjnych doświadczeń, uzyskany błąd pomiarowy nie przekracza 1,5%, a SRM i Campagnolo na ten produkt daje 3 lata gwarancji - zarówno na ramiona korby, jak i łożyska, miernik mocy PowerMeter, komputer PowerControl i baterię. SRM obiecuje, że żywotność baterii to 1400 godzin treningu!

Cały komplet SRM Campagnolo PowerMeter Training System zawiera właśnie PowerControl 7 (PC7) wykonany z aluminium serii 6061 oraz wiele akcesoriów – pasek pulsometru, sensor prędkości, ładowarkę, kabel do komputera, mocowanie na kierownicę i oprogramowanie SRM – a to wszystko ma kosztować 4 945 USD… Z kolei sama korba PowerMeter ma być dostępna za 3 995 USD i jest kompatybilna z systemem ANT+Sport co umożliwia współpracę np. z Garminem. Już teraz można składać zamówienia na ten pomiar mocy, który do konsumentów trafi 1 grudnia 2011 roku.


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl