ISA - Integrated Size Adjustment
Dzięki tym komponentom, można zmieniać odległość pomiędzy siodłem i kierownicą w dość precyzyjny sposób, aby w jak najlepszy sposób dopasować sprzęt pod względem ergonomii i dynamiki. Twórcą tych rozwiązań jest Andy Muff - szwajcarski projektant i były kolarz, który zbudował swoją pierwszą ramę mając 21 lat. Po zakończeniu kariery sportowej pozostał w branży jako importer, konstruktor i konsultant w wielu firmach rowerowych. Od 2006 roku projektuje własne rozwiązania i rowery pod marką C2 Concept Cycle.
Najnowszym produktem w jego kolekcji jest ISA ROTARY SPRING POST.
Głównym zadaniem tego komponentu jest redukować skoki ciśnienia na nos siodła, podczas jazdy w sportowej pozycji. Dzięki zastosowaniu obrotowej sprężyny, nos siodła zostanie obniżony, jeśli ciśnienie działające w tym obszarze będzie za duże, zabezpieczając wrażliwe miejsca zawodnika przez zbut dużym naciskiem, podnosząc także komfort jazdy. Jednocześnie filtruje uderzenia wynikające z nierówności terenu. Działanie najlepiej zilustruje rysunek.
Sztyca
W tym rozwiązaniu pręty siodła są zaciśnięte dzięki decentrycznie umieszczonym częściom. Obracając je o 180 stopni, siodło może być przemieszczane o dodatkowe 20 milimetrów, do przodu lub do tyłu. W klasycznych rozwiązaniach ten efekt uzyskujemy stosując sztycę prostą lub z offsetem. Tu wystarczy jeden model. Sztyca oferowana będzie w najczęściej występujących średnicach.
Mostek
Kolejne opatentowane rozwiązanie ISA. Zacisk kierownicy ma owalny kształt, w które wsunięte są 3 inserty umożliwiające regulację odległości mocowania kierownicy w zakresie 0-30mm. Regulacja ma charakter skokowy i dokonujemy jej przez przekładanie insertów.
Stery
Ciekawa konstrukcja sterów umożliwiająca zmianę położenia rury sterowej w zakresie 2,5 - 15mm poprzez stosowanie misek 0mm, +/- 2. mm, +/- 5.0mm oraz +/- 7.5mm. Podobnie jak w przypadku mostka, zmiany odległości dokonujemy poprzez odwrócenie miski o 180 stopni. Pozwoli to nie tylko na zmianę odległości siodła od kokpitu, ale również zmieni dynamikę jazdy, dostosowując ją do indywidualnych wymagań zawodnika.
Jest tylko jeden problem - stery możemy zamontować jedynie w specjalnych główkach, które znajdują się jedynie w rowerach C2 Concept Cycle. Na razie...
komentarze