Cannondale Flash 29er Carbon - miłość od pierwszego jeżdżenia?

Śmiało mogę napisać, że wywodzę się ze starej szkoły kolarskiej – kierownica o szerokości 55cm, rogi, sztywny hardtail, dlatego zderzenie z nowym kanonem technologi 29-er było bardzo ekscytujące. Jak to mówi nasza popularna jurorka, było bardzo "amazing" :).

15

Pierwsze wrażenie to niesamowita lekkość. 29-er Cannondale’a to kategoria piórkowa. Waga 9,3kg. Rewelacja. Po szybkim dopasowaniu roweru czyt. ustawieniu sztycy, przykręceniu pedałów zabieram się do jazdy/TESTU.

Rama i amortyzator, – czyli serce systemu.

Rama w stosunku do kół 29 – idealnie dopasowana, tworzy zgrany duet. Przyznam, że u niektórych producentów taki SET 29-er wygląda jeszcze karykaturalnie. Wykonana w całości z karbonu, dobrze tłumi drgania – nic dodać nic ująć. Odnośnie Lefty’ego – cały czas obserwuję jego prace. Małe, średnie, duże nierówności – wybiera wszystko. Jedyna uwaga, to dość szybkie tłumienie powrotu. Pewnie kwestia regulacji.

Koła i opony

Przednie koło to piasta Cannondale’a, obręcz ZTR'a i opona Specializeda model The Captain. Profil „kapitana” bardzo przypomina model Maxxisa – Crossmark. Dobra trakcja, nieduże opory toczenia – opona bardzo uniwersalna – całoroczna. Tylny zestaw z piastą DT Swiss 240, obręcz ZTR'a oraz oponą Fast Trak Control. Koła zbierają się dobrze, na zakrętach można im zaufać.

13

Napęd:

Miałem obawy czy korba o zębatkach 26 – 39z. będzie spełniała moje wymagania. Przy kasecie 10-cio rzędowej zakres 11 – 36z. jest wystarczający. Jest zapas na podjazdach, bardzo płynna zmiana biegów na odcinkach prostych, na zjazdach również nie było problemów (przynajmniej w naszych okolicach).

Pozostałe komponenty:

Kierownica o szerokości 70 cm wymusza inny styl jazdy na podjazdach w porównaniu do zestawu, który użytkowałem obecnie ( rogi + kierownica 58cm. ). Najsłabszym ogniwem w mojej opinii są hamulce Srama XX. Po topowym modelu spodziewałem się czegoś więcej. Głównie ergonomia klamki hamulcowej, oraz średnia modulacja (w przyszłym roku będą nowe hamulce Srama - przyp. redakcji).

3-vert

Wrażenia z jazdy:

Asfalt:

Jest przyjemnie i komfortowo. Czuję większą wygodę niż na rowerze szosowym. Prędkość 33 – 35km/hm przy tętnie 135 ud/min. nie obserwuję większego zmęczenia. Mam wrażenie, że jazda na 29-erze jest wydajniejsza.

18

Teren:

Pierwszy jazda w chorzowskim parku. Krótkie niezbyt strome podjazdy pokonuję swobodnie. Na zjazdach w ciasnych rynnach brakuje mi jednak pewności siebie i całkowitego wyczucia roweru. Rower w inny sposób składa się na zakrętach, opanowanie tego elementu wymaga czasu i treningu.

Na podjazdach przy prędkości 11 – 15km/h widzę, że moc można utrzymywać równomiernie. Nie obserwuję dużych spadków prędkości nie wykonuję gwałtownych przyspieszeń – podjeżdżam w jednym rytmie. Być może 10 rzędowy napęd również potęguje to wrażenie.

Moje odczucia z jazdy na tych odcinkach są jednak bardzo pozytywne. Rower chce się odkrywać na nowo i zapamiętywać każde jego zachowanie.

Dużą frajdę sprawia jazda po polnych ścieżkach. Rower po prostu płynie. Pokonywanie kolejnych kilometrów wyzwala dużą dawkę endorfin. Na tym rowerze warto pojechać w całkowicie nieznany teren i czerpać radość z każdego pokonanego kilometra.

4

Podsumowanie:

Ewolucja rowerów trwa w najlepsze. Boom technologiczny powoduje, że jesteśmy atakowani z każdej strony coraz to nowszymi produktami. Odpowiedź Cannondale’a Flasha 29-era do mnie przemawia. Waga roweru, rewelacyjna trakcja, pozytywne odczucia podczas jazdy w terenie i asfalcie. Jeżeli szukasz nowych doznań, pragniesz zwiększyć poziom komfortu w czasie pokonywania kolejnych kilometrów, czy szukasz maszyny do maratonu lub XC – z wyboru Flash’a będziesz zadowolony.

PS. Następnego dnia zrobiłem bardzo podobną trasę na 26 calowym Zaskarze. Pierwsze wrażenie to jakbym się przesiadł na BMX–a. Po godzinie jazdy się zaadoptowałem. Następną konsekwencją testu będzie prawdopodobnie wystawienie Zaskara na aukcje. Choroba 29-era na całego :) pozdrawiam!

PS2. Specjalne podziękowania dla Marka Dudkiewicza - szefa firmy TWOMARK za udostępnienie prywatnego roweru do przeprowadzenia testu.

Ocena:

Wykonanie: 5
Osprzęt - 4
Ergonomia: 5
Waga: 5
Cena: 4

 

velonews-ocena-46 


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl