Schlumpf Innovations - dla mocnych i słabych nóg

Rozwiązania bazują na przekładniach planetarnych, podobnie jak ma to miejsce w Truvativ Hammerschmidt. Jest jednak pomiędzy tymi produktami sporo różnic. Najważniejsze z nich to fakt że nie potrzebujemy adaptera ISCG a także co najważniejsze manetki i przerzutki. Działanie jest dokładnie takie samo - w środku zainstalowano przekładnie planetarne, które umożliwiają przełączenie trybu pracy. To zaś z kolei nie wymaga użycia manetki, ponieważ przycisk włączający "drugi bieg" znajduje się w korbie i jest obsługiwany piętą.

Schlumpf oferuje trzy modele - Mountain Drive, Speed Drive i Highspeed Drive. Na czym polegają różnice między nimi?

mtb-drive

Mountain Drive umożliwia rozszerzenie ilości przełożeń "wolnych" o współczynnik 2,5. W praktyce wyglądało by to jakby w rowerze zainstalowana była kaseta 11-80 zamiast 11-32 i to przy zainstalowaniu tylko jednej zębatki z przodu. Możliwe jest również korzystanie z 2 koronek - wtedy ilość możliwych kombinacji jest jeszcze większa. Urządzenie jest praktycznie bezobsługowe. Raz lub dwa razy do roku, wystarczy kilka kropel oliwki i sprawa załatwiona. Dodatkową zaletą jest szczelność układu.

speed-drive

Speed Drive to rozwiązanie adresowane dla tych zawodników, którym niespecjalnie zależy na wolnej jeździe pod górę, ale za to bardzo na uzyskiwaniu dużych prędkości w dół. Współczynnik jest tutaj odwrócony i wynosi 1:1,6. Podobnie zresztą jak ma to miejsce w Hammerschmidt - tam współczynnik wynosi 1:1,65. Rozwiązanie Truvativa ma jednak mniejszą koronkę 22 lub 24. W naszym przypadku mamy do dyspozycji kilka wersji, od 27T do 40T. Standardowo mocowana jest 38T, na XC będzie ok, ale na maraton może być mało. Jednak dzięki "super przełożeniu" możemy jak za dotknięciem magicznej różdżki, uzyskać wirtualną koronkę 63T. Szczęka opada.

high-speed-drive

Jeśli Speed Drive to za mało, w ofercie znajdziemy jeszcze High Speed Drive. W tym przypadku współczynnik wynosi 1: 2,5 - używając koronki o zaledwie 27 zębach możemy uzyskać efekt blatu 67t!!! Czy takie rozwiązania są zgodne z przepisami UCI? Nie wiem, ale przy długich zjazdach w dół można liczyć na sporego "kopa". Dodatkową zaletą jest fakt, że w trybie pracy 1:1, tak mała koronka umożliwia podjazd pod każdą górę.

To by było tyle. Dodam jeszcze, że firma oferuje szeroki zakres długości ramion od 89 do 175 mm, koronek od 27t do 56t i większych oraz akcesoriów. Cena każdego modelu korby wynosi 689 CHF. Produkty objęte są 5-letnią gwarancją.

Więcej informacji znajdziecie na stronie schlumpf.ch.


komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl