MCipollini 2012 - Nic tylko cała prawda

W środku wszystko na czarno, światła skierowane tylko na rowery, żaden szczegół nie mógł rozpraszać uwagi. W tym momencie byłeś tylko Ty i rower na który patrzyłeś.
A wśród nich 2 prawdziwe perły i 1 nowość - RB1000 i Speed oraz Logos i o tych maszynach napiszę kilka słów, albo niech lepiej to za mnie zrobi Mario Cipollini...



RB1000 - Ta zapierająca dech maszyna powstała dla szybkości. Świetna aerodynamika, muskularne przetłoczenia i najwyższej jakości włókno węglowe. Tego roweru nie da się opisać, jego po prostu trzeba zobaczyć i dotknąć.

bici-da-corsa-rb1000-silver-carbon1

bici-da-corsa-rb1000-silver-carbon-part01

Do jej budowy użyto trzech rodzajów włókna węglowego, wszystkie doskonałej jakości i o parametrach technicznych gwarantujących bezkompromisowe parametry, estetykę i wykończenie. Najwyższa konfiguracja przedstawia się następująco:

bici-da-corsa-rb1000-silver-carbon-part02

bici-da-corsa-rb1000-silver-carbon-part03

Grupa sprzętowa
DURA-ACE DI2:
Crankset 7950 50X34 COMPACT - Cassette 7900 10V. 12-25
Kierownica3T ERGONOVA LTD High Modulus Carbon UD - Diam. 31,8 mm
Mostek3T ARX TLD CARBON UD - Diam. 31,8 mm
Owijka
Forello Black
Siodło
Selle ITALIA Teknologika Flow
Koła
LIGHTWEIGHT: Standard IIIM RA16-RP20
Rozmiar M

bici-da-corsa-rb1000-world-champion

bici-da-corsa-rb1000-world-champion-part03

Dość sprytnie rozwiązano mocowanie akumulatora z Shimano Di2. Nie jest to co prawda tak finezyjne rozwiązanie jak w Ceepo, zresztą w tym przypadku byłoby to trudniejsze do osiągnięcia. Umieszczono go w pobliżu mufy suportowej, dzięki czemu nie razi w oczy, będą w większej części przykryty, przez blat. Cena - 4100 funtów… za frameset. Maszyna oferowana jest 7 wersjach kolorystycznych i sprzętowych. W najuboższej wersji zamiast Di2 zamontowano tradycyjną grupę Dura Ace.

bici-da-corsa-rb1000-white-red-part01

bici-da-corsa-rb1000-white-red-part02

Drugą maszyną, która na targach była szczególnie eksponowana na obracającej się podstawie był Speed. O maszynach torowych nie znajdziemy zbyt wielu informacji w necie. Może dlatego, że niezbyt wielu z nas jeździ na torze. Jednak nie można przejść obojętnie wobec takiego sprzętu. Rama tego cacka waży ok 1400g dla rozmiaru M, bez malowania. W tym przypadku wyboru dużego nie ma - jedna konfiguracja:

bici-da-corsa-speed

Grupa
Korba FSA PISTA

Kierownica
3T ERGONOVA

Mostek
3T ARX LTD

Owijka

Forello White
Siodło

Selle ITALIA C64
Koła

FFWD Track

Rozmiar M

Mamy piękny tor w Pruszkowie, czemu więc by z niego nie skorzystać? Więcej zdjęć modelu Speed znajdziecie w naszej galerii z Eurobike 2011.

bici-da-corsa-logos

Nowością na ten rok był model Logos. Jest to najniższy model z oferty MCipollini, jednak dzięki zastosowaniu innego rodzaju włókna węglowego, frameset będzie oferowany w korzystniejszej cenie. W tym przypadku zastosowano carbon T700 (którego konkurencja używa w swoich najlepszych konstrukcjach), w przeciwieństwie do 2 topowych modeli używających T1000. Jedna kwestia wymaga wyjaśnienia - pisząc o korzystniejszej cenie, nie miałem na myśli niskiej ceny. Oba topowe modele są potwornie drogie, więc słowo taniej, trzeba przyjąć z dużą ostrożnością. Rama ważyć będzie 1200g, w rozmiarze M, bez lakieru. Dostępnych będzie kilka konfiguracji z różnymi grupami sprzętowymi - Ultegra Di2, Dura Ace Di2, Dura Ace i Campa.

logos-particolare02

logos-particolare03

logos-particolare04

Wszystkie maszyny spod znaku MCipollini są ręcznie wytwarzane we Włoszech.
Więcej informacji znajdziecie na stronie producenta.

 


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl