German-A - nowości w kolekcji na 2012

Produkty German-A od zawsze budziły zainteresowanie i emocje, szczególnie w kręgach ludzi lajtujących swój sprzęt. Nie dla wszystkich są one dostępne, bo ceny nie należą do niskich, jednak rozwiązania jakie zastosowano w tych produktach są unikalne i choćby dlatego warto im się bardziej przyjrzeć.

Na sezon 2012 linia doczekała się kilku istotnych uzupełnień. W grupie amortyzatorów z mechanizmem pantografowym doszedł model Kilo+, który obecnie dzierży palmę pierwszeństwa w klasyfikacji wagowej ważąc jedyne 1098g dla wersji rowerów z kołami 26-cio calowymi i dysponując skokiem 90mm. Ten sam model dla twenty ninerów waży odpowiednio 1140g i jest to absolutny top wagowy na świecie. W amortyzatorze zastosowano nowy tłumik SLR Light, ważący jedyne 130g oraz rurę sterową i golenie wykonane z włókna węglowego. Przy nim nawet DT Swiss XR Carbon ze swoją i tak niską wagą, wydaje się być klocem.

kilo_no1_plus-500x500

Modele na przyszły rok, to kolejna ewolucja sprzętu German-A, które zostały zoptymalizowane nie tylko pod względem wagowym, ale także technologicznym. Lata doświadczeń w projektowaniu tych dość nietypowych konstrukcji owocują doświadczeniem inżynierów, którzy z roku na rok poprawiają techniczne aspekty produkcji, sprawiając że produkty stają się coraz bardziej niezawodne.

Dla 29-erów przygotowano 3 modele - Kilo No.1, Kilo 1.2 i Kilo1.3. Wszystkie o skoku 90mm ważą odpowiednio:

Kilo No.1
26" - 1170g
29" - 1212g
Golenie - carbon

kilo_no1_alu-500x500

Kilo 1.2
26" - 1246g
29" - 1287g
Golenie - alu

kilo_no12-500x500

Kilo 1.3
26" - 1390g
29" - 1431g
Golenie - alu

kilo_no13-500x500

Wszystkie modele posiadają możliwość blokady skoku, w tym opcjonalnie sterowaną z manetki.  W amortyzatorach znajdziemy mocowanie hamulców tarczowych (wyłącznie) w standardzie IS 2000, do którego można zamocować tarcze do 160 mm maksymalnie.  W przeciwieństwie do topowego modelu Kilo1+, znajdziemy tu rurę sterową z aluminium.

Drugą grupą produktową jest linia Xcite. Są to amortyzatory o standardowej konstrukcji teleskopowej. Jednak jest kilka dość istotnych różnic, którymi charakteryzują się produkty German-A. Przede wszystkim zwraca uwagę nieliniowość osi pracy amortyzatora z osią rury sterowej. Producent wyjaśnia to następująco - amortyzator pracuje w osi skąd pochodzą impulsy odbierane z podłoża, dlatego amortyzator łatwiej wybiera wszystkie nierówności. Z kolei dzięki innemu ułożeniu osi rury sterowej, impulsy pochodzące od zawodnika, np. przy podjazdach, nie powodują uginania się amortyzatora. Na tym jednak nie koniec różnic. Inną ciekawostkę jest Straight Dropout Design - mocowanie hamulców tarczowych przebiega idealnie w tej samej linii co golenie dolne, a jedyny offset pochodzi od kąta rury sterowej. Rozwiązanie to dość radykalnie zmniejsza wagę konstrukcji. Ciekawie zaprojektowano też koronę. Niemcy to rozwiązanie nazywają Muscle Design. Jak się dowiadujemy inspirację do tej konstrukcji zaczerpnięto w samej naturze, dzięki czemu uzyskano dużą sztywność i niską wagę, pozostawiając strategiczne obszary z większą ilością materiału, a wybierając go tam gdzie nie jest potrzebny. Charakterystycznym elementem jest także wycięta podkowa, która zrywa z dotychczasowymi standardami pionowych konstrukcji, stosowanymi gdzie indziej, nadając lekkiej, aerodynamicznej formy. Z kolei sztywności i masywności dodają 36mm golenie górne.

Linia Xcite

Xray
26" - 1298gSkok - 100mm
Golenie dolne - carbon
Rura sterowa - carbon
Konstrukcja - sprężyna powietrzna z tłumieniem olejowym
Regulacje - tłumienie powrotu, próg pracy
Hamulce - tarcze 185mm max
Opcje - manetka

xcite_x-ray-500x500

Criterion+
26" - 1350g
Skok - 120mm
Golenie dolne - carbon
Rura sterowa - carbon
Konstrukcja - sprężyna powietrzna z tłumieniem olejowym
Regulacje - tłumienie powrotu, próg pracy
Hamulce - tarcze 185mm max
Opcje - manetka, oś sztywna 15/20mm

xcite-criterionplus-120-500x500

Criterion
Wersje 26" i 29"
Skok / Waga:
100mm - 1384g
120mm - 1422g
150mm - 1487g
Golenie dolne - carbon
Rura sterowa - carbon / alu w wersji 29"
Konstrukcja - sprężyna powietrzna z tłumieniem olejowym
Regulacje - tłumienie powrotu, próg pracy
Hamulce - tarcze 185mm max
Opcje - manetka, oś sztywna 15/20mm, taperowana główka

 

xcite_criterion100-500x500 xcite_criterion120-500x500 xcite-criterion-150-500x500
xcite-detail-01-500x500 xcite-detail-02-500x500 xcite-detail-04-500x500

W świat 29-erów wkroczył także model Xcite Boost. Od topowych modeli różni się zastosowaniem aluminiowych goleni dolnych w miejsce karbonowych, podobnie jak ma to miejsce w sterówce. W ślad za zmianą materiałów poszła także waga, która w zależności od wielkości skoku w wybranych modelach wynosi:

100mm - 1445g
120mm - 1521g
150mm - 1553g

Pozostałe parametry jak w modelu Criterion.

xcite-boost-150-500x500

Więcej informacji znajdziecie na stronie German-A. Ceny także...


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl