Kross Earth - nowe fulle z unikalnym zawieszeniem

img_4314

Inżynierowie KROSS przez półtora roku pracowali nad własnym rozwiązaniem zawieszenia z wirtualnym punktem obrotu, które reaguje na każdą, nawet najmniejszą nierówność terenu. Efekt ten został uzyskany, także dzięki specjalnie opracowanej charakterystyce zawieszenia, odpowiednio dobranym długościom i kątom nachylenia łączników i idealnie dobranej geometrii całej ramy.

 

Kross Earth najlepiej czuje się na trudnych i technicznych ścieżkach.

Oficjalna premiera kolekcji 2012 w Polsce wkrótce, a tymczasem uchylamy rąbka tajemnicy i specjalnie dla Was już teraz prezentujemy szczegółowe dane techniczne i zdjęcia wybranych modeli!

Earth 2.0


kross_earth_2_0 

  • Nowa konstrukcja z zawieszeniem Revo Virtual Suspension o skoku 4” wykonana ze stopu Aluminium Super Lite
  • Wysokiej klasy amortyzator zapewniający doskonałe tłumienie i kulturę pracy - Rock Shox Reba RLT Dual Air ze zdalną blokadą skoku
  • Doskonały napęd i hamulce - Shimano XT
  • Najwyższej klasy, wyczynowa przerzutka tylna Shimano XTR
  • Zaawansowane technologicznie, lekkie i trwałe – koła Shimano XT
  • 30 biegów
  • Opony Rocket Ron EVO – superlekkie opony zapewniające pewne prowadzenie w każdych warunkach
  • Komplet superlekkich wsporników Ritchey WCS

Earth 1.0

kross_earth_1_0 

  • Nowa konstrukcja z zawieszeniem Revo Virtual Suspension o skoku 4” wykonana ze stopu Aluminium Super Lite
  • Wyższej klasy amortyzator zapewniający doskonałe tłumienie i kulturę pracy - Rock Shox Recon Gold RL Solo Air ze zdalną blokadą skoku
  • Wydajne hydrauliczne hamulce tarczowe ze świetną modulacją siły hamowania – Shimano SLX
  • Wytrzymała i precyzyjna przerzutka tylna – Shimano XT
  • Lekkie i wytrzymujące ostrą jazdę w trudnym terenie koła – Easton EA70 XC
  • 30 biegów
  • Opony Rocket Ron EVO – superlekkie opony zapewniające pewne prowadzenie w każdych warunkach
  • Komplet solidnych wsporników Ritchey Comp

REVO VIRTUAL SUSPENSION

Nowe zawieszenie Kross – Revo Virtual Suspension dzięki odpowiednio dobranym długościom i kątom nachylenia łączników, działa niezależnie od napędu oraz posiada optymalne anty-sprężanie. W wyniku tego zawieszenie nie zapada się, gdy naciskamy na pedały, a jednocześnie reaguje na każdą, nawet najmniejszą nierówność terenu. Efekt ten został uzyskany także dzięki specjalnie opracowanej charakterystyce - w początkowej fazie ugięcia siły działające na damper są na tyle duże by zniwelować opory, jakie stawiają w nim uszczelki i hydrauliczne tłumienie.

technologia_revo

MAKSYMALNA EFEKTYWNOŚĆ PEDAŁOWANIA - anty sprężanie to ruch dolnej krzywki do poziomu w miarę uginania się zawieszenia, który wydłuża odległość między środkiem suportu, a osią koła w efekcie czego naciąga się łańcuch blokując w ten sposób dalsze ugięcie zawieszenia.

ZAWIESZENIE ODIZOLOWANE OD NAPĘDU - system krzywek oddziela zawieszenie od napędu ,dzięki czemu łatwiejsza była redukcja efektu „bujania” i płynniejsze wybieranie nierówności, które zawdzięczamy malejącemu anty-sprężaniu wraz ze zwiększającym się ugięciem zawieszenia.

ZMINIMALIZOWANY PEDAL KICK - dzięki odpowiednim kątom zawieszenia przy maksymalnym ugięciu odchylenie korb wynosi niewiele ponad 11,5 stopnia. Warto dodać, że zawieszenie najczęściej pracuje w zakresie do 60% skoku, a wtedy „pedal kick back” nie przekracza 9 stopni, co jest wartością praktycznie nie odczuwalną.

NIE USZTYWNIA SIĘ PODCZAS HAMOWANIA - osiągnęliśmy 8 stopniowe odchylenie zacisku hamulca przy maksymalnym ugięciu zawieszenia, dzięki czemu zawieszenie nie usztywnia się podczas hamowania. 

Dane techniczne: 

Earth 1.0 Earth 2.0

Kolory

Black 'n' Red

Black 'n' White

Rozmiar

S, M, L

S, M, L

Widelec

Rock Shox Recon Gold RL Solo Air (travel 100mm, Poploc) 

Rock Shox Reba RL Dual Air (travel 100mm, Poploc)

Tylny amortyzator

Rock Shox Ario RL (lockout)

Rock Shox Ario RLR (remote lockout)

Ilość biegów

30

30

Przerzutka przód

Shimano SLX M661 Direct Mount

Shimano XT M781 Direct Mount

Przerzutka tył

Shimano XT M780

Shimano XTR M985

Hamulec przód

Shimano SLX M666 (hydraulic, rotor 160mm)

Shimano XT M785 (hydraulic, rotor 160mm)

Hamulec tył

Shimano SLX M666 (hydraulic, rotor 160mm)

Shimano XT M785 (hydraulic, rotor 160mm)

Dżwignie hamulca

Shimano SLX M666

Shimano XT M785

Manetki

Shimano SLX M660, 10 speed

Shimano XT M780-I, 10 speed

Korby

Shimano Deore M590 2-Piece 44/32/22T

Shimano XT M780 Hollowtech II 42/32/24T

Suport

Shimano Deore BB51

Shimano Deore BB70

Łańcuch

Shimano HG54

Shimano HG94

Kaseta

Shimano Deore HG62-10 11-34T

Shimano XT M771-10 11-34T

Piasta przód

Easton EA70 XC

Shimano XT M785

Piasta tył

Easton EA70 XC

Shimano XT M785

Obręcze

Easton EA70 XC

Shimano XT M785

Opony

Schwalbe Rocket Ron Evo 26"x2.1"

Schwalbe Rocket Ron Evo 26"x2.1"

Kierownica

Ritchey Comp Rizer (alloy, low rise, 31,8mm)

Ritchey WCS Rizer (alloy, low rise, 31,8mm)

Wspornik kierownicy 

Ritchey Comp (alloy, ahead, 31,8mm)

Ritchey WCS (alloy, ahead, 31,8mm)

Wspornik siodła

Ritchey Comp (alloy, 31,6mm)

Ritchey WCS (alloy, 31,6mm)

Stery

VP A45ACS2 Semi-Integrated

VP A45AC2 Semi-Integrated

Siodło

Fi'zi;k Gobi XM

Fi'zi:k Tundra 2

Chwyty

KROSS

KROSS

Pedały

Alloy VP-519A

Alloy VP-519A

rozmiary ram:

 

S

M

L

ST [mm]

435

460

495

TT [mm]

565

590

615

HT [mm]

120

130

140

SA [° ]

74

74

74

HA [° ]

70

70

70

CS [mm]

425

425

425

WB [mm]  

1070  

1096  

1122  

img_4317


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl