Kross Earth - nowe fulle z unikalnym zawieszeniem
Inżynierowie KROSS przez półtora roku pracowali nad własnym rozwiązaniem zawieszenia z wirtualnym punktem obrotu, które reaguje na każdą, nawet najmniejszą nierówność terenu. Efekt ten został uzyskany, także dzięki specjalnie opracowanej charakterystyce zawieszenia, odpowiednio dobranym długościom i kątom nachylenia łączników i idealnie dobranej geometrii całej ramy.
Kross Earth najlepiej czuje się na trudnych i technicznych ścieżkach.
Oficjalna premiera kolekcji 2012 w Polsce wkrótce, a tymczasem uchylamy rąbka tajemnicy i specjalnie dla Was już teraz prezentujemy szczegółowe dane techniczne i zdjęcia wybranych modeli!
Earth 2.0
- Nowa konstrukcja z zawieszeniem Revo Virtual Suspension o skoku 4” wykonana ze stopu Aluminium Super Lite
- Wysokiej klasy amortyzator zapewniający doskonałe tłumienie i kulturę pracy - Rock Shox Reba RLT Dual Air ze zdalną blokadą skoku
- Doskonały napęd i hamulce - Shimano XT
- Najwyższej klasy, wyczynowa przerzutka tylna Shimano XTR
- Zaawansowane technologicznie, lekkie i trwałe – koła Shimano XT
- 30 biegów
- Opony Rocket Ron EVO – superlekkie opony zapewniające pewne prowadzenie w każdych warunkach
- Komplet superlekkich wsporników Ritchey WCS
- Nowa konstrukcja z zawieszeniem Revo Virtual Suspension o skoku 4” wykonana ze stopu Aluminium Super Lite
- Wyższej klasy amortyzator zapewniający doskonałe tłumienie i kulturę pracy - Rock Shox Recon Gold RL Solo Air ze zdalną blokadą skoku
- Wydajne hydrauliczne hamulce tarczowe ze świetną modulacją siły hamowania – Shimano SLX
- Wytrzymała i precyzyjna przerzutka tylna – Shimano XT
- Lekkie i wytrzymujące ostrą jazdę w trudnym terenie koła – Easton EA70 XC
- 30 biegów
- Opony Rocket Ron EVO – superlekkie opony zapewniające pewne prowadzenie w każdych warunkach
- Komplet solidnych wsporników Ritchey Comp
REVO VIRTUAL SUSPENSION
Nowe zawieszenie Kross – Revo Virtual Suspension dzięki odpowiednio dobranym długościom i kątom nachylenia łączników, działa niezależnie od napędu oraz posiada optymalne anty-sprężanie. W wyniku tego zawieszenie nie zapada się, gdy naciskamy na pedały, a jednocześnie reaguje na każdą, nawet najmniejszą nierówność terenu. Efekt ten został uzyskany także dzięki specjalnie opracowanej charakterystyce - w początkowej fazie ugięcia siły działające na damper są na tyle duże by zniwelować opory, jakie stawiają w nim uszczelki i hydrauliczne tłumienie.
MAKSYMALNA EFEKTYWNOŚĆ PEDAŁOWANIA - anty sprężanie to ruch dolnej krzywki do poziomu w miarę uginania się zawieszenia, który wydłuża odległość między środkiem suportu, a osią koła w efekcie czego naciąga się łańcuch blokując w ten sposób dalsze ugięcie zawieszenia.
ZAWIESZENIE ODIZOLOWANE OD NAPĘDU - system krzywek oddziela zawieszenie od napędu ,dzięki czemu łatwiejsza była redukcja efektu „bujania” i płynniejsze wybieranie nierówności, które zawdzięczamy malejącemu anty-sprężaniu wraz ze zwiększającym się ugięciem zawieszenia.
ZMINIMALIZOWANY PEDAL KICK - dzięki odpowiednim kątom zawieszenia przy maksymalnym ugięciu odchylenie korb wynosi niewiele ponad 11,5 stopnia. Warto dodać, że zawieszenie najczęściej pracuje w zakresie do 60% skoku, a wtedy „pedal kick back” nie przekracza 9 stopni, co jest wartością praktycznie nie odczuwalną.
NIE USZTYWNIA SIĘ PODCZAS HAMOWANIA - osiągnęliśmy 8 stopniowe odchylenie zacisku hamulca przy maksymalnym ugięciu zawieszenia, dzięki czemu zawieszenie nie usztywnia się podczas hamowania.
Dane techniczne:
Earth 1.0 | Earth 2.0 | |
Kolory |
Black 'n' Red |
Black 'n' White |
Rozmiar |
S, M, L |
S, M, L |
Widelec |
Rock Shox Recon Gold RL Solo Air (travel 100mm, Poploc) |
Rock Shox Reba RL Dual Air (travel 100mm, Poploc) |
Tylny amortyzator |
Rock Shox Ario RL (lockout) |
Rock Shox Ario RLR (remote lockout) |
Ilość biegów |
30 |
30 |
Przerzutka przód |
Shimano SLX M661 Direct Mount |
Shimano XT M781 Direct Mount |
Przerzutka tył |
Shimano XT M780 |
Shimano XTR M985 |
Hamulec przód |
Shimano SLX M666 (hydraulic, rotor 160mm) |
Shimano XT M785 (hydraulic, rotor 160mm) |
Hamulec tył |
Shimano SLX M666 (hydraulic, rotor 160mm) |
Shimano XT M785 (hydraulic, rotor 160mm) |
Dżwignie hamulca |
Shimano SLX M666 |
Shimano XT M785 |
Manetki |
Shimano SLX M660, 10 speed |
Shimano XT M780-I, 10 speed |
Korby |
Shimano Deore M590 2-Piece 44/32/22T |
Shimano XT M780 Hollowtech II 42/32/24T |
Suport |
Shimano Deore BB51 |
Shimano Deore BB70 |
Łańcuch |
Shimano HG54 |
Shimano HG94 |
Kaseta |
Shimano Deore HG62-10 11-34T |
Shimano XT M771-10 11-34T |
Piasta przód |
Easton EA70 XC |
Shimano XT M785 |
Piasta tył |
Easton EA70 XC |
Shimano XT M785 |
Obręcze |
Easton EA70 XC |
Shimano XT M785 |
Opony |
Schwalbe Rocket Ron Evo 26"x2.1" |
Schwalbe Rocket Ron Evo 26"x2.1" |
Kierownica |
Ritchey Comp Rizer (alloy, low rise, 31,8mm) |
Ritchey WCS Rizer (alloy, low rise, 31,8mm) |
Wspornik kierownicy |
Ritchey Comp (alloy, ahead, 31,8mm) |
Ritchey WCS (alloy, ahead, 31,8mm) |
Wspornik siodła |
Ritchey Comp (alloy, 31,6mm) |
Ritchey WCS (alloy, 31,6mm) |
Stery |
VP A45ACS2 Semi-Integrated |
VP A45AC2 Semi-Integrated |
Siodło |
Fi'zi;k Gobi XM |
Fi'zi:k Tundra 2 |
Chwyty |
KROSS |
KROSS |
Pedały |
Alloy VP-519A |
Alloy VP-519A |
rozmiary ram:
|
S |
M |
L |
ST [mm] |
435 |
460 |
495 |
TT [mm] |
565 |
590 |
615 |
HT [mm] |
120 |
130 |
140 |
SA [° ] |
74 |
74 |
74 |
HA [° ] |
70 |
70 |
70 |
CS [mm] |
425 |
425 |
425 |
WB [mm] |
1070 |
1096 |
1122 |
komentarze