Campagnolo strzela serią…
To podstawowy model zbudowany pod oponki dostępny z obręczami o wysokości 50mm i 80mm. Nabyć je będzie można ze standardowymi stalowymi łożyskami typu catrigde (tzw. maszynowe) lub ceramicznymi USB (Ultra Smooth Bearaing), które, jak twierdzi producent mają być 30% lżejsze i 40% mocniejsze niż stalowe. Są to dokładnie te same zastosowane w komponentach grupy Record.
Obręcze są pomysłem laboratorium Campagnolo, gdzie włożono dużo wysiłku aby osiągnąć jak najlepszą aerodynamikę i zminimalizować podatność na boczny wiatr. Odległość między kołnierzami piast także została zredukowana w celu poprawienia tak pożądanej aerodynamiki, spłaszczane szprychy zapleciono z wykorzystaniem ‘anti-rotation’ system przez co cały czas są we właściwej pozycji.
Tylne koło cechuje się zaplotem G3, przednie natomiast posiada słoneczko. Własny system kształtowania obręczy Campagnolo sprawia, że nie ma potrzeby dalszego ich poprawiania i wykańczania po wyjściu z formy.
Seria Ultra dodaje kilka dodatkowych technologii do tej standardowej. Są to między innymi trzy rodzaje łożysk, trzy wysokości obręczy (50mm, 80mm, 105mm), 2 aluminiowe profile (pod standardowe oponki i 2-Way Fit pod bezdętkowe oponki) i co więcej, koła będzie można nabyć w standardowej lub ciemnej szacie graficznej.
Cała seria Ultra wyposażona jest łożyska kulkowe, z których słynie Camapgnolo. Do wyboru mamy standardowe stalowe, USB i CULT. Te ostatnie są najwyższej jakości stworzone razem z niemieckim producentem łożysk Schaffler INA-FAG i cechują się tym, że smaruje się je olejem a nie smarem stałym, co znacznie zmniejsza opory. Wszystkie koła serii Ultra mają powiększone, aluminiowe nyple w przeciwieństwie do standardowych mosiężnych.
Koła serii bez super drogiego dodatku „Ultra” mają ważyć od 1755g do 1935g natomiast ta druga linia ma krążyć w granicach 1590g dla modelu Bullet Ultra 50 i 1998g dla Bullet Ultra 105. Modele 2-Way Fit także mają posiadać te same wagi.
Campagonolo nie zapomniało o miłośnikach cyklokrosu przystosowując Bullet Ultra 50 do jazdy w terenie i błocie, poprzez podwójne uszczelnienia stalowych łożysk. Dodają one 20 gramów więc pewnie muszą solidne. Wszystkie modele kół będzie można nabyć z bębenkiem Shimano lub Campagnolo.
komentarze