Nowe hamulce Avid XX i XX World Cup - 2012

Poprzedni model hamulców ze znaczkiem XX, nie był zaliczany do udanych modeli. Projektanci rozpędzili się chyba z fantazją, czego efektem były problemy z odpowietrzaniem układu ze względu na totalnie chybione umiejscowienie zaworu odpowietrzającego. Niedawno przedstawialiśmy nowe hamulce Eliksir 7 i 9, w których ten błąd został naprawiony, a same klamki dużo bardziej dopracowane. Nadszedł więc czas aby przenieść rozwiązania do najwyższej grupy przeznaczonej do XC.

Avid zaprezentował 2 modele - XX i XX World Cup. Nie sposób żeby nie znaleźć podobieństw do ich japońskiego konkurenta - tam najwyższa grupa została również podzielona na 985 przeznaczonych do XC i 988 do All Mountain. W przypadku Avida mamy identyczny podział - XX WC jest przeznaczony dla najbardziej wymagających (szczególnie pod względem wagowym) klientów, ścigających się w XC oraz XX z nieco bardziej masywną konstrukcją dla tych z Was, dla których waga jest istotna ale ma ona  drugorzędne znaczenie.

large_1
large_28

 

 

Najważniejszą zmianą jest właśnie umiejscowienie zaworu odpowietrzającego. Jak widzicie na zdjęciach korpus jest prawie identyczny jak ten z modeli Eliksir 7 i 9. Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. Nowe modele otrzymały nowe klamki o niższym profilu, a regulacja jest możliwa tylko z użyciem narzędzi (w przeciwieństwie do 7 i 9 gdzie mamy stosowne pokrętło). W modelu XX WC korpus jest nieco bardziej smukły i elegancki.

2012-avid-xxwc-klamka
2012-avid-xx-klamka 

Duże zmiany zaszły również w zaciskach. Odlano w końcu nowe 2 częściowe korpusy, z których pozbyto się CPS (Caliper Positioning System). 

Gram do grama i zbierze się pól kilograma. No może nie dosłownie, ale te kilka zabiegów odchudzających dość istotnie wpłynęło na wagę. Model XX WC waży 279g, a XX - 288g - nieźle. W stosunku do Eliksira 7 jest to aż 71g oszczędności i to tylko na 1 koło. Jeśli praca tych hamulców będzie w końcu taka jak należy i skończą się problemy, to Formula i Magura nareszcie będą miały z kim konkurować.

Dane techniczne

SRAM XX WC

Waga

279 grams (160mm rotor; front post mount)

Klamka

Carbon Fiber Lever, Forged Magnesium Body

Zacisk 

2 Piston, Forged 2-piece magnesium, Adjustable Banjo

Wykończenie 

Obsidian Black w/XX graphics

Tarcza

CleanSweep X 160mm, 185mm, 140mm Rear Only

Klocki

Organic, Top Loading w/Aluminum backing plate

Płyn

DOT 5.1

Mocowanie

Ambidextrous

Ustawienia

Reach Adjustment, Adjustable Banjo, Tri-Align Caliper Positioning

Cechy szczególne

TaperBore Technology, Matchmaker X Compatible, Ti Torx Bolts

Technologie

TAPERBORE, TECHNOLOGY, DEEP STROKE MODULATION, POWER RESERVE GEOMETRY™, TRI-ALIGN™ CALIPER POSITIONING SYSTEM™, INTEGRATED RESERVOIR, DOT 5.1, REACH ADJUST, TOP-LOADING PADS, MOJO, MATCHMAKER X COMPATIBLE

SRAM XX

Waga

288 grams (160mm rotor; front post mount)

Klamka

Carbon Fiber Lever, Forged Magnesium Body

Zacisk

2 Piston, Forged 2-piece magnesium, Adjustable Banjo

Wykończenie 

XX Color Match w/grey and red graphics

Tarcza

CleanSweep X 160mm, 185mm, 140mm Rear Only

Klocki

Organic, Top Loading w/Aluminum backing plate

Płyn

DOT 5.1

Mocowanie

Ambidextrous

Ustawienia

Contact Point Adjustment, Reach Adjustment, Adjustable Banjo, Tri-Align Caliper Positioning

Cechy szczególne

TaperBore Technology, Matchmaker X Compatible, Ti Torx Bolts

Technologie

TAPERBORE TECHNOLOGY, DEEP STROKE MODULATION, CONTACT POINT ADJUSTMENT, POWER RESERVE GEOMETRY™, TRI-ALIGN™ CALIPER POSITIONING SYSTEM™, INTEGRATED RESERVOIR, DOT 5.1, REACH ADJUST, TOP-LOADING PADS, MOJO, MATCHMAKER X COMPATIBLE


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl