Sikorski Freedom One - tak się tworzy historia

a03

Startując na niej w Cape Epic, Kuba potraktował wyścig jak poligon doświadczalny dla nowej konstrukcji, dzięki czemu przywiózł ze sobą całą ilość danych, jakich ze świecą szukać w testach laboratoryjnych. Rama na najtrudniejszą etapówkę świata została zrobiona przeciwpancernie - prototypowy egzemplarz ważył ok. 2 kg. Niemało biorąc pod uwagę wynik wagowy, ale z drugiej strony jest to względnie przyzwoity wynik jak na sprzęt do hardcorowej jazdy po górach. Zebrane dane pozwoliły na wyciągnięcie wniosków i zaplanowanie zmian w konstrukcji ramy. Zostaną odchudzone aluminiowe krzywki, zastosowany będzie ekstremalnie lekki ale też bardzo wytrzymały materiał, zmienione będą też pewne elementy designu jak np. połączenie górnej rury z rurą podsiodłową, jak też kształt tej ostatniej. Zmieniony zostanie także kształt widełek tylnego trójkąta. Przyjrzyjmy się więc szczegółom nowej ramy jaką będzie można już wkrótce zobaczyć na żywo… 

Materiał:

 

Kompozyt węglowy: tkanina węglowa TeXtreme® fabrykowana w technologii Ultra Light STF (Spread Tow Fabric), producent tkaniny: oXeon (Szwecja), taśmy z których wykonano matę składają się w włókien HM (High Modulus) PYROFILTM HS40 12K, producent włókna: Grafil INC. (USA). W miejscach narażonych na uderzenia wzmocnienia z tkaniny aramidowej.

Łączniki zawieszenia oraz haki to obrabiane CNC, polerowane i anodowane Aluminium 7075.

 

System zawieszenia:

 

FDS XC Suspension System – powstał we współpracy z firmą FORIDE, specjalizującą się w projektowaniu zaawansowanych systemów amortyzacji. FDS XC stanowi modyfikację FDS (Floating Damping System) - jednego z najdoskonalszych systemów kiedykolwiek stosowanych w DH, (zastosowany min. w kultowej ramie Antidote LifeLine – www.antidotebikes.com). Filozofię niezawodnego i czułego zawieszenia FDS dostosowano do charakterystyki XC/XCM eliminując niepotrzebne elementy konstrukcyjne zawieszenia, zmniejszając skok do 100 mm i długość montażową dampera do 165 mm oraz maksymalnie redukując masę wszystkich krzywek i osi. FDS XC to zwarta i sztywna konstrukcja z charakterystycznie umiejscowionym punktem zawieszenia wahacza w osi suportu.

 

Cechy charakterystyczne i zastosowane rozwiązania:

 

Główka ramy o zmiennej średnicy (tappering), stery: zintegrowane

Wymienne haki przerzutki i hamulca Post Mount lub IS (do testów haki dostosowane do standardowego mocowania QR i hamulec PM).

Środek supportu: standardowy x-type

Sztyca podsiodłowa: zintegrowana lub standardowa o średnicy 31,6 mm

Sztywność konstrukcji uzyskano poprzez zwiększenie średnicy dolnej rury, zastosowanie zmiennych przekrojów, zastosowanie rury podsiodłowej, odpowiednie wyprofilowanie widełek tylnego trójkąta

Waga:
przed wdrożeniem ulepszeń około 2 kg - dokładną wagę ramy podamy po zakończeniu produkcji testowego egzemplarza

 

Geometria - rozmiar M

 

długość rury podsiodłowej

347 mm
(+210 mm integrated seat post)

kąt rury podsiodłowej

73°

wysokość główki ramy

135 mm

kąt główki ramy

70°

offset środka suportu

-10 mm

długość od osi suportu do osi tylnego koła

425 mm

długość górnej rury

585 mm

długość montażowa widelca

470 mm

skok widelca

100 mm

skok dampera

100 mm

długość montażowa dampera

165 mm

baza kół

1081 mm

Ramę uwzględniającą powyższe zmiany powinniśmy otrzymać na przełomie maj/czerwiec. Pierwszy egzemplarz będzie testował Remik. Jego sugestie przekazane zostaną do konstruktora, który naniesie je w modelu przedprodukcyjnym. Ciekawostką jest fakt, że Sikorski będzie współpracował ze spacjalistami od bike fittingu. Klient który zdecyduje się na zakup ramy, zostanie dokładnie zmierzony, a rama będzie wyprodukowana specjalnie dla niego. W ten sposób każdy egzemplarz będzie unikalny i idealnie dopasowany do zawodnika. Tak się tworzy historia. Bardzo liczymy na sukces firmy i jesteśmy dumni z tego że dzięki naszej pomocy, możemy wnieść mały wkład w tworzenie fantastycznego produktu MADE IN POLAND !!!

a04 


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl