3T Mercurio i Accelero - koła nowej generacji

Różnica pomiędzy opisywanymi modelami polega na tym, że pierwsze są przeznaczone dla szytek (Mercurio), a drugie dla opon (Accelero).

set

  Nowe obręcze o wysokości 60 mm i szerokości 23 mm, zostały bardzo ciekawie zaprojektowane. Nie znajdziemy w nich otworów na szprychy w klasycznej postaci. Zamiast tego w obręczy wykonano wycięta w kształcie litery T, przez które wprowadzana jest szprycha. Pomimo ingerencji w ściankę, obręcze spełniają wszystkie wymagania aerodynamiki, jak również przeszły testy mechaniczne wymagane przez UCI.


obrecz1

obrecz2

To jednak nie koniec innowacji. Do obręczy zaprojektowano też nowe piasty. Proste szprychy są zakładane odwrotnie niż w rozwiązaniach klasycznych i nie ma w sumie w tym nic nowego. Nowy (w wydaniu 3T) natomiast jest projekt kołnierza piasty, dzięki któremu szprychy w żadnym miejscu nie są wyginane - od obręczy aż do mocowania w kołnierzu przebiega idealnie w linii prostej. Szprycha przechodzi przez otwór w kołnierzu, gdzie z drugiej strony skręcana jest nyplem.

piasta

Na tym jednak nie koniec. Na obręcze w obszarze przeznaczonym do hamowania, naniesiono specjalną powłokę, sprawdzoną w Formule 1, która sprawia że hamowanie w warunkach mokrych jest niemal identyczne jak w suchych.

hamowanie

Nowe koła są kompatybilne z kasetami Shimano, Campagnolo oraz Sram, bez żadnych przeróbek. Umożliwi to montaż kół w rowerach z różnymi systemami, bez stosowania żadnych przeróbek.

bebenek 

Zestaw kół w takiej konfiguracji waży 1389g. Można jeszcze z tej wielkości zejść, stosując łożyska całoceramiczne. Sama obręcz waży mniej niż 400g, około 385-395g/szt.

Planowane jest uzupełnienie kolekcji kół o model Accelero 40 mm. Nowe koła będą wyposażone oczywiście w te same rozwiązania jak w modelach 60 mm. Cena opisywanych kół wynosić będzie ok. 2300 euro.


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl