Montaż rowerów elektrycznych OEM Darfon w Czechach
Ogłoszenie przez Darfon Electronics w grudniu 2023 r. otwarcia zakładu montażu i produkcji baterii do rowerów elektrycznych w Czechach oznaczało oficjalne rozpoczęcie działalności OEM tego giganta elektroniki w Europie. W rzeczywistości został on utworzony w celu rozszerzenia działalności firmy w zakresie rowerów elektrycznych w Czechach, ponieważ montaż odbywał się już od jakiegoś czasu w Čvrcovicach. Kraje Europy Środkowej, takie jak Czechy, Polska i Węgry, stały się najlepszą alternatywą dla bliskiej rynkowi produkcji e-rowerów i rowerów. Logistyka z każdego z tych krajów do kluczowych rynków Europy jest bardzo dobrze zorganizowana.
„Działalność Darfon w Europie rozwija się”, powiedział prezes Grupy Darfon Andy Su. Dotyczy to nie tylko naszej marki BESV, ale także naszej działalności OEM. Teraz oferujemy naszym klientom OEM w Czechach kompletny pakiet i zainwestowaliśmy 3,5 miliona euro w grunty, budynki i maszyny”. Fabryka w Čvrcovicach jest również bazą dla europejskiego centrum serwisowego i szkoleniowego Darfon w zakresie akumulatorów do rowerów elektrycznych.
Doświadczenie w elastycznej produkcji
Około 20 km na południe od drugiego co do wielkości miasta w kraju, Brna, Darfon od prawie 20 lat posiada fabrykę klawiatur. Bliskość europejskiej fabryki Dell Computers była głównym powodem, dla którego tajwańska firma wybrała tę lokalizację. Ponieważ układ klawiatur komputerowych różni się w zależności od języka, Darfon miał doświadczenie w osiąganiu bardzo wysokiego poziomu elastyczności produkcji. W końcu specyfikacja zamówienia określająca, ile klawiatur w jakich językach należy wyprodukować, pojawia się zaledwie kilka dni przed dostawą do Dell Computers. Doświadczenie to przydało się teraz firmie w prowadzeniu wysoce elastycznego zakładu produkcji rowerów elektrycznych.
Połączenie produkcji akumulatorów i montażu rowerów elektrycznych
Oprócz elastyczności, własna produkcja akumulatorów do rowerów elektrycznych i lokalizacja w Europie Środkowej są kluczowymi elementami wyróżniającymi Darfon na rynku OEM. „Budowanie akumulatora zgodnego ze specyfikacją tak blisko końcowego montażu e-roweru przynosi wiele korzyści” - mówi prezes Darfon Europe, KS Hor. „Brak zapasów i kapitału oraz krótki czas realizacji to tylko niektóre z tych korzyści”.
Działając na rynku e-rowerów od 2014 roku, firma zdobyła szerokie doświadczenie na rynku nowej mobilności. Przejęcie Kenstone Metal w 2019 r. dało im dostęp do know-how w zakresie montażu rowerów, co umożliwiło im rozwój tego zakładu w Europie. Obecne przenośniki taśmowe z 4 liniami produkcyjnymi zostały wykonane w ścisłej współpracy z lokalną firmą budowlaną. Hala fabryczna zapewnia dużo miejsca na zwiększenie liczby linii produkcyjnych, ale nawet z dostępnymi liniami fabryka nie działa obecnie z pełną wydajnością. Wiszące, ale elastyczne stacje robocze umożliwiają ruch o 360 stopni, aby montaż był jak najłatwiejszy. Czeska lokalizacja nie została wyposażona w lakiernię. Chociaż wszystkie rowery są produkowane zgodnie ze specyfikacją klienta, w tym pakowaniem, a nawet wysyłką, wszystkie są gotowe do jazdy.
Produkcja akumulatorów
Częściowo zautomatyzowana, a częściowo ręczna linia do produkcji akumulatorów znajduje się w dedykowanym pomieszczeniu wewnątrz hali produkcyjnej. Krok po kroku Darfon zwiększa poziom automatyzacji.
„Niektóre etapy produkcji można zautomatyzować, ale montaż akumulatorów to delikatny proces, który wymaga bardzo ścisłej kontroli jakości. Automatyzacja produkcji może przyspieszyć proces, ale aby była wydajna, potrzebne są bardzo duże ilości, co oznacza również utratę elastyczności przy produkcji małych serii. To właśnie głównie robimy tutaj”.
komentarze