Volagi Liscio - szosówka z tarczówkami
Wszystko wskazuje na to że faktycznie zbliża się koniec świata. Wydarzenia ostatnich dni wyraźnie to potwierdzają, a teraz do listy symptomów dołączył szosowy rower z hamulcami tarczowymi. Jak jakiś czas teamu ktoś rzucił hasło, że rowery szosowe będą wyposażane w takie hamulce, stwierdziliśmy że to projekcja jakiejś chorej wyobraźni albo skok na kasę, żeby sprzedawać więcej staffu kolejnej grupie użytkowników. W międzyczasie powstał kolejny pomysł przełajówek z tarczówkami, które są im równie przydatne, jak koszyczek na zakupy i frędzelki u siodła. Pewnie tak jest, ale fakt jest faktem - oto przed Wami pierwszy produkcyjny model roweru szosowego z takimi właśnie spowalniaczami.
Do samego roweru nie sposób się przyczepić, jest po prostu ładny. Rama z opadającą górną rurą, rozdzielającą się przed rurą podsiodłową i płynnie przechodząca w tylny trójkąt. Robi wrażenie. Oczywiście użyty został wysoko modułowy karbon, a linki do tarczówek bardzo ładnie schowano wewnątrz. Linki do tarczówek również biegną wewnątrz widelca, sprawiając że cały rower wygląda bardzo czysto. Jednak jeśli nabywca rozmyśli się i zdecyduje się z powrotem założyć hamulce szczękowe, pozostawiono otwór montażowy w koronie widelca oraz na tylnym trójkącie.
Pod spodem górnej rury, także pozostawiono miejsce na przelotki dla linek biegnących do tradycyjnych hamulców, które w przypadku stosowania tarczówek ładnie zaślepiono. Ciekawie rozwiązano mocowanie zacisków hamulców w tylnym trójkącie. Zastosowano standard PM, ale zgrabnie ukryto go wewnątrz - widać dbałość o szczegóły ale, a może i przede wszystkim - estetykę.
Do wyboru pozostawiono także koła. Wybierać można pomiędzy dwoma opcjami - E7 - na alumionowych obręczach i pastach ze szprychami Sapim Ray Aero, który to set waży 1565 g, lub kołami SL, oferowanymi jako opcja, składającymi się z obręczy wykonanej z wysokomodułowego karbonu, oraz piast również z węgla. Do tego dochodzą szprychy Apim CX-Ray, a całość zamyka się w wadze 1495 g.
Rower jest już w produkcji i można składać zamówienia. Cena wynosi 4.495 USD.
Mam wrażenie, że nieprędko zobaczymy tego typu rozwiązania na wielkich tourach, ale do długodystansowej jazdy wydaje się być stworzony. Może się również sprawdzać jako rower treningowy. Konstrukcja jest bardzo przemyślana i do tego ładna. Gdyby jeszcze nie te hamulce….
Specyfikacja:
ROZMIARY:
50, 53, 55, 57, 60 cm (effective Top Tube)
RAMA:
HM (High modulus) 24T EL Carbon Monocoque with LongBow Flex™ Stay Aero UD (Uni Directional) layup, BB30, Internal brake cabling with post mounts for disk calipers and fenders; Available in WHITE and natural carbon
WIDELEC:
Volagi™ Aero full carbon fork w/post mount disk brakes and internal cable routing
KOŁA:
E7™ Ignite EL 25 mm AL welded joint clincher, 24H Rear, 24H Front 30mm(h)x25mm(w) Pillar Superlight Aero straight pull spokes
MANETKI:
Shimano Dura-Ace STI, 10 sp ST-7900
PRZEDNIA PRZERZUTKA:
Shimano Dura-Ace FD-7900C
TYLNA PRZERZUTKA:
Shimano Dura-Ace RD-7900C
KORBA:
FSA SL-K Compact BB30, 50/34 T, hollow monocoque composite crank arm
KASETA:
Shimano Ultegra 11-25T
SIODŁO:
E7™ Sync Ti hollow Titanium rail, PU leather and Superlight foam; Double density base suspension with Ergo cutout
SZTYCA:
Integrated aero carbon post, 350 mm
KIEROWNICA:
FSA K-FORCE Compact Carbon, reach 80mm, drop 125mm, 31.8mm x 400mm (c-c)50 & 53cm frame; 420mm – 55 & 57cm frame; 44mm – 60cm frame
MOSTEK:
FSA OS-99 AL7075 CNC 31.8mm 84°/96° reversible
STERY:
Integrated 1-1/8” top and 1-3/8” bottom
PIASTY:
High Strength 7075 Alloy 24H 100mm (F), 130mm(R) Quad sealed bearing (R) design
HAMULCE:
Avid BB7 mechanical disks, Tektro rotors, 160mm (F), 140mm(R)
komentarze