Ibis Mojo SL-R – ewolucja rewolucji

2011331-IBIS-8918

Zaprezentowany w 2005r. Ibis Mojo był wspaniałym powrotem na rowerowe salony świętującej w tym roku 30-te urodziny marki. Był to też produkt rewolucyjny – Ibis zaprezentował wykonanego z karbonu fulla oferującego 140mm skoku. Wówczas była to nowość która poruszyła cały rynek rowerowy. Czas mijał i w 2008r. Mojo doczekało się faceliftingu - ekipa Scota Nicola wprowadziła model Mojo SL – lżejszą wersję Mojo wykonaną z wysokomodułowego karbonu i wyposażoną w elementy wykonane z tytanu. Dzięki tym zabiegom doskonała waga ramy Mojo - 2500g – spadła do 2380g, nie tracąc nic na sztywności i wytrzymałości.

2011331-IBIS-9458

Wielkim krokiem naprzód dla Ibisa było jednak wprowadzenie w zeszłym roku modelu Mojo HD. Doświadczenia zdobyte podczas projektowania tego roweru pozwoliły przeprowadzić kompletny redesign Mojo SL, który Ibis zaprezentował właśnie podczas Sea Otter Classic.

2011331-IBIS-9126

2011331-IBIS-9563 2011331-IBIS-9170 2011331-IBIS-9083

Nowa wersja Mojo SL – model SL-R - to zupełnie nowy produkt. Zastosowano dolną rurę podobną do tej użytej w Mojo HD, wokół niej na nowo zaprojektowano całą ramę, którą wyposażono we wszystkie nowinki techniczne. Zastosowano rewolucyjną technologię produkcji karbonu – Softcore – dzięki niej można kształtować ramę nie tylko od zewnątrz ale też od środka! Wszystko dzięki usuwanej po autoklawizacji wewnętrznej formie z lateksu. Rama „schudła” do 2230g (rozmiar L), zyskując jednocześnie większą sztywność – na poziomie 80-90% wartości uzyskiwanych dla Mojo HD, zależnie od płaszczyzny badania. Rama będzie wyposażona w dedykowany dla Ibisa amortyzator Fox RP23 z technologią Boost Valve i tłokiem pokrytym powłoką Kashima.

2011331-IBIS-8973

2011331-IBIS-9591 2011331-IBIS-9466 2011331-IBIS-9312

Pozostałe cechy nowej wersji Ibisa Mojo to:

„Skośna” główka w standardzie Tapered – obecnie już standard na rynku. Kąt główki pozostaje na poziomie 69st – jest to ewolucja istniejącego modelu i ekipa Ibisa zdecydowała nie zmieniać tej wartości. Dzięki Cane Creek Angleset można jednak zmniejszyć ją do 67.5st.

SLR_2011.3_7

Bezpośrednie mocowanie przedniej przerzutki Shimano – coraz popularniejsze pośród producentów ram.

SLR_2011.3_12

Tylna oś w standardzie 12x142 – pozwala na bezproblemowe mocowanie tylnego koła dzięki wytłoczeniom w tylnych hakach.

2011331-IBIS-9379

Tylny hamulec mocowany w standardzie Post-Mount – mocowanie wykonane z karbonu.

2011331-IBIS-9023

Mufa suportu w standardzie BB92 – lekkie i sztywne rozwiązanie wyjątkowo łatwe do wykonania z karbonu.

SLR_2011.3_11

Nowa wersja modelu Mojo SL będzie dostępna u dystrybutorów w czerwcu – wtedy też pojawi się u polskiego importera marki – w firmie Beastie Bikes. Cena ramy będzie wynosić 6900zł, wkrótce na stronie www.beastiebikes.pl pojawi się także dokładny opis nowego modelu wraz ze specyfikacją, opisem kitów wyposażeniowych i geometrii.


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl