Nowy osiowy zacisk hamulcowy od SRAM'a

Dobra wiadomość jest taka, że to nowe rozwiązanie nie powinno wpływać na standardy piast i hamulców, co wywołuje ulgę u wszystkich zainteresowanych w tym u producentów i mechaników. Jednak producenci ram będą musieli dostosować typ mocowania po lewej stronie, aby umożliwić umieszczenie platformy mocowania zacisku hamulcowego, która wchodzi w otwór osi ramy. Projektanci ram będą również musieli dodać gwintowane otwarcie po wewnętrznej stronie seat stay'a, do którego będzie przymocowany adapter. 

 Projekt SRAM jest nieruchomy i w patencie nie ma mowy o łożyskach ani tulejkach, więc nie można go użyć jako unoszący się zacisk hamulcowy jak w przypadku mocowania w widelcach Lefty. Tradycyjne mocowania zacisków hamulcowych na ramie opierają się na tolerancjach producenta i  zazwyczaj "równej" powierzchni mocowania, co oznacza, że zawsze wymagane jest pewne ręczne dopasowanie. Umieszczenie zacisku na osi i w linii z tarczą hamulcową zamocowaną na piaście powinno znacznie ułatwić montaż i wyrównanie zacisku. Możliwość wyjmowania i wymiany mocowania hamulca otwiera perspektywę kompatybilności standardów Post Mount i Flat Mount. Ponadto może to również ułatwić produkcję ram, ponieważ producenci nie muszą dopasowywać mocowań hamulców podczas budowy ram. 


o autorze

Paweł Miłosz

Moim głównym imperatywem jest pasja. Pochłonięty rowerami od 13 roku zycia a w branży od 8 lat. Obecnie kolarz szosowy i MTB o proweniencji BMXowej. Oficialnie mechanik drużynowy Warszawskiego Klubu Kolarskiego. Uznany entuzjasta fotografii...

komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl