​Hyena wypuszcza lekki system napędowy o wadze 3,2 kg

Producent systemów do rowerów elektrycznych, Hyena, wypuścił swój najlżejszy system napędowy, E-Road Air. Ważący zaledwie 3,2 kg, inteligentny system napędowy z piastą, zaprojektowany dla lekkich rowerów wyczynowych, został zaprezentowany na targach Taipei Cycle 2023. 

Na targach Taipei Cycle Show 2023, oprócz jednostki systemu napędowego E-Road Air, Hyena pokazała również prototyp elektrycznego roweru szosowego, który miał zainstalowany ten system, a cały rower ważył około 10 kg.

"Chociaż producent tego prototypu nie został jeszcze ustalony, spodziewamy się, że wkrótce będziemy mogli doświadczyć i przetestować podobny rower z tym nowym systemem na rynku" - potwierdził kierownik marketingu Shawn Lin. 

Lekki system z pełnym wsparciem 

Silnik E-Road Air waży mniej niż 1,4 kg, a jego średnica zewnętrzna wynosi 112 mm, co oznacza, że można go schować za dowolnymi kasetami. Zapewnia on 30 Nm momentu obrotowego na osi piasty. Korpus bębenka jest zgodny ze standardem Shimano HG 11 i jest kompatybilny z kasetą do 12 biegów. 

Hyena podaje zasięg około 60 kilometrów dla modelu BP-B250+. Wiedząc, że to nie zadowoli wszystkich, E-Road Air oferuje range extender w postaci BE-B180. Daje on dodatkowe 180 watogodzin, co powinno zwiększyć zasięg do około 100 kilometrów. Jak to jest obecnie powszechną praktyką, Hyena nadała dodatkowej baterii kształt butelki na wodę, dzięki czemu mieści się ona w koszyku na bidon. Oczywiście odbywa się to kosztem wagi. Przy wadze 1,3 kilograma nie jest ona bez znaczenia. Range extender do Mahle X20 waży około 300 gramów mniej przy tej samej pojemności.

Czujnik momentu obrotowego ISIS 

System napędowy E-Road Air posiada również czujnik momentu obrotowego o wysokiej rozdzielczości, aby dokładnie zmierzyć zachowanie rowerzysty podczas pedałowania. Oś typu ISIS jest dostępna dla wyboru korb bardziej premium. 

Wbudowany w ramę wyświetlacz LED może być zintegrowany z górną rurą lub z mostkiem. Do kierownicy można przymocować pilot z dwoma przyciskami, aby rowerzyści mogli przełączać poziom wspomagania bez zdejmowania rąk z kierownicy lub dźwigni hamulca. W przypadku modeli rowerów z elektroniczną zmianą biegów można również dodać dodatkowy zestaw przycisków do obsługi e-shift. 

Integracja inteligentnych części rowerowych 

Nowy system może współpracować z wybranymi elektronicznymi przerzutkami innych firm, umożliwiając użytkownikom zarządzanie tymi systemami za pośrednictwem aplikacji Hyena. 

Ta platforma współpracy elektroniki rowerowej innych firm nosi nazwę "HyenaSync." Firma planuje w najbliższej przyszłości zintegrować więcej inteligentnych części, które mogą być bezpośrednio zasilane przez systemy napędowe Hyena i obsługiwane za pośrednictwem jej oprogramowania. 

"Zespół zajmujący się oprogramowaniem jest obecnie największy w firmie" - potwierdza kierownik ds. marketingu Shawn Lin.

o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl