Jaki osprzęt założyć na Cape Epic?

To jest pytanie, bo jak praktyka wskazuje, trzeba użyć maksymalnie sprawdzonego, mocnego osprzętu, który wytrzyma wszystko. Do tego koniecznie opony, bo z szytkami za duży kłopot w razie awarii, mocne piasty z dużymi łożyskami, sprawne hamulce no i cała reszta, która składa się na maszynę nie do zajechania w ciągu 7 dni morderczej harówki po afrykańskich wertepach.

Nic z tych rzeczy. Albo inaczej… lekko i dobrze.

Zobaczmy na czym się ściga zespół 360Life skąłdający się z takich riderów jak Kevin Evans i David George, którzy w prologu tegorocznej edycji Cape Epic zajęli 4 miejsce, walcząc sprintersko z zawodnikami teamu Multivan Merida - Jose Antonio Hermida i Ralphem Naefem.

360life

Na stronie zespołu mogliśmy przeczytać na jakim sprzęcie będą się w tym roku ścigać - Scott Scale 29 RC. Patrząc jednak na zdjęcia z Cape Epic, można zauważyć kilka zmian w oryginalnej konfiguracji roweru. I to jakich zmian!!!

To co się rzuca od razu, to zmiana obręczy na AX-Lightness. Od razu pytanie - obręcz na szytkę na etapówce? I to takiej? A co ze sztywnością… - widać musi być całkiem dobrze, skoro ją założono do tak wymagającego wyścigu. No dobra, może i obręcz jest dobra ale co z gumą? Odpowiedź jest prosta - A.Dugast. Jedna z najlepszych szytek do MTB (test już wkrótce) Ale na tym nie koniec. Przypatrzcie się dokładnie przedniemu kołu - zamontowano piastę Tune na sztywną oś DC15.

Koła odlajtowane są więc niemiłosiernie, ale z komponentów z najwyższej półki. Skoro koła są tak odlajtowane, to ciekawe jaką założono do nich tarczę. I tu mamy kolejną niespodziankę - jest to produkt firmy Scrub, znanej z bardzo lekkich tarcz wykonanych w technologii Metal Matrix, a których pisaliśmy już jakiś czas temu. Są one nadzwyczaj lekkie, bo zamiast stali, jak to zwykle w tarczach bywa zastosowano specjalny spiek ceramiki i aluminium, co powoduje, że tarcza jest bardzo lekka, a ceramika sprawia, że posiada świetne właściwości hamujące. Kolejnym istotnym czynnikiem jest oddawanie temperatury.

team_360_sprzet1

team_360_sprzet2

Ale to nie jedyne zmiany w stosunku do standardowej konfiguracji Scotta. Zamontowano też korbę Rotora 3D + z blatami Q-Ring. To jednak już nie budzi takich emocji w stosunku do wspomnianych kół.

Jak widać ultra lekkie komponenty to już nie tylko domena grupy zakręconych gości na tym punkcie i używających rowerów do lansu po parku, ale też wybór czołowych zawodników startujących na najbardziej wymagających trasach na świecie.


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl