Truvativ przedstawił kolekcję na 2012 rok

Truvativ pokazał nowe linie swoich komponentów na 2012 rok z odświeżoną grafiką, nowymi rozmiarami i nowymi modelami. Zmiany nie są małe, bo dotyczą wszystkich grup tego producenta - od lekkich części przeznaczonych do XC, do ciężkiego sprzętu do grawitacyjnego katowania. Uporządkowaniu uległo też nazewnictwo w poszczególnych grupach, powodując że teraz jest to wszystko bardziej przejrzyste, a użytkownik już po samym symbolu będzie wiedział, jaką dana część zajmuje pozycję w hierarchii.

Oficjalna premiera odbędzie się 14 kwietnia, pierwszego dnia Sea Otter Classic.

Zacznijmy od linii Noir, przeznaczonej do XC. Zmiany widać na pierwszy rzut oka. Zarówno kierownice jak i sztyce wykonano z włókna węglowego i naniesiono srebrną, cieniowaną grafikę. Muszę przyznać że robią niesamowite wrażenie. Będą się świetnie komponować z korbą XX, wykończoną w dość podobnym stylu.

truvativ-noir-t40-riser-flat-bar2012 

Kierownice z grupy T40 wykorzystują w swojej budowie jednokierunkowo ułożone włókno węglowe SL. W części środkowej, którą mocujemy do sterów powierzchnia przyjmuje inną strukturę, pozwalającą na zwiększenie tarcia w obszarze mocowania. Wersja płaska waży jedyne 118g, co jakimś specjalnym rekordem nie jest, ale jak na produkt seryjny jest to dość lekko, a przy tym gwarantuje bezpieczeństwo. Wersja riser waży już nieco więcej bo 190g, przy długości 640/700 mm.

truvativ-noir-t30-riser-flat-bar2012 

T30 korzysta z tego samego włókna węglowego UD SL jak ich lżejsze siostry, występuje jednak w nieco szerszej wersji 600mm. Do kolekcji dochodzi także nowy model 10S Flat Bar o długości 700mm o wadze 180g. Wersja riser jest już wykonana nieco inaczej, ponieważ w jej budowie użyto standardowego włókna węglowego, a nie SL jak u poprzedniczek. Ułożono je oczywiście jednokierunkowo. Kierownica występująca w szerokościach 680/700 mm ważyć będzie 205g. Co ciekawe, model T20 używając tego samego włókna ważyć będzie 188g, przy długości 680mm.

truvativ-noir-t30-t40-seatposts2012 

Nowy wygląd otrzymały też sztyce. Wersja T30 i T40 są wykonane identycznie - obie mają cieniowane rury z włókna węglowego, obie mają mocowanie na 2 śruby, pozwalające na ustawienie z zerowym lub 25 stopniowym offsetem. Jakie więc są różnice? NIewielkie - w wyższym modelu użyto śrub tytanowych a w T30 CrMo. W serii Noir nie występują mostki. Jeśli chcesz mieć wszystko do kompletu, musisz sięgnąć po mostki z serii Stylo. 

A jeśli o tej grupie mowa, to zmiany są równie spektakularne. Na szczycie kolekcji znajdują się modele T40 (pisałem że ujednolicono nazewnictwo). Topowa kierownica dostępna jest w 700 mm szerokości i waży jakieś 256g w wersji z czarną anodą lub 258g pomalowana na biało. Wersja riser dostępna będzie w 2 wariantach wzniosu 15 lub 25 mm. Dostępna będzie również wersja 10S o długości 700 mm. Zaprojektowano ją z myślą o 29-erach i posiada 5 stopniowe zakrzywienie, a dostępna będzie w długościach 580/600 mm.

truvativ-stylo-t30-riser-flat-bar2012 

Linia Stylo jest przeznaczona dla wszystkich zwolenników All Mountain / Enduro, jednak jeśli budżet nie pozwoli (albo jeśli w lżejszej kolekcji nie bedzie jakiejść części) możemy równie dobrze korzystać z nich na maratonach lub wyścigach XC. Różnice między grupą T40 a T30 polega na zastosowaniu innego stopu alu. W przypadku wyższego modelu jest to seria7, natopmiast T30 korzysta już z serii 6. Różnice wagowe wynikające z tego wynoszą od 17-20 gramów.

truvativ-stylo-t40-riser-flat-bar2012 

Jeśli chodzi o wsporniki kierownicy. Wersja T40 będzie dostępna w dwóch kolorach - czarnym i białym. Dotyczy to jednak tylko mostków, ponieważ sztyce będą dostępne tylko w kolorze czarnym. Różnica między T40 i T30 nie jest duża - ogranicza się jedynie do grafiki i rodzaju zastosowanych śrub - T40 otrzymuje śruby tytanowe a T30 CrMo. Zarówno kształt jak i użyty stop są te same. Wersja T20 dodatkowo będzie dostępna także dla średnicy 25,4. Wyższe modele zaprojektowano tylko dla rozmiaru oversize.

truvativ-stylo-t20-t30-t40-stem2012 

Ta sama sprawa dotyczy sztyc. Nie ma między nimi żadnych różnic poza wizualnymi i użytymi śrubami. Oszczędność wagowa uzyskana w wyniku tytanu wynosić będzie do 10g. Co zwraca uwagę to fakt, że pomimo zastosowania w sztycy stopu 6061, jej waga wynosi tyle samo co w modelu T30, wykonanej z alu 7050.

stylo_t20-t30-t40seatpost-2012

Grupa Aka jest połową drogi między XC i DH albo jak kto woli krakowskim targiem grup sprzętowych. Może być ona używana do szeroko rozumianego All Mountain albo lekkiego freeridu.

Kierownica oferowana w tej grupie ma 710 mm szerokości, wznios 25mm oraz 5 stopniowe nachylenie pionowe i 7 stopniowe poziome. Jej waga już nie jest tak bagatelna bo wynosząca 264g, to już samo mówi za siebie - ten sprzęt można już męczyć. Sztyca zaprojektowna w podobnym stylu, waży 270g i jest długości 350mm. W sumie po co więcej - do tego do czego prawdopodobnie będziecie ją używać i tak będzie w większości wsunięta w rurę. Wykonano ją z odkutego 3D aluminium 7050. Warto zwrócić uwagę na minimalistyczny design - szarość położonej anody i biała farba.

truvativ-aka-bar-stem-post-crankset2012 

Linia Boobar reprezentowana jest tylko przez jeden komponent - kierownicę. W sumie po co więcej - resztę komponentów dokompletujecie z innych grup, choć przydałaby się sztyca w podobnej stylistyce i mostek. Jaki więc sens takiej grupy? Ano jest. Kierownica ta, jest odpowiedzią Truvativa na prośby składane przez teamowych riderów, żeby zrobić "coś szerszego" niż zeszłoroczny model. Zaprojektowano więc najszerszą kierownicę z całej oferty firmy - 780 mm, bo tyle wynosi jej długość powinna zadowolić wszystkich (jeśli nie to pozostaje 1000 mm model Syncrosa ważący 430g).

boobar_tungsten_2012 

Ale się rozgadałem, a do omówienia pozostały jeszcze 2 grupy. Przelecę więc je szybko.

Holzfeller (cały czas się zastanawiam co skłoniło firmę żeby tak to nazwać) posiada odświeżone mostki, kierownice i sztycę. Sztyca jak na grupę grawitacyjną jest strasznie długa  - 350mm, z czego i tak będzie wsunięta na maksa. Kierownice wykonane z alu 7050 TV, wypuszczono w 2 kolorach czarnym i białym, posiadają długość 730mm i ważą ok. 317g. Fajna minimalistyczna grafika zaprojektowana w nieco grunge'owym stylu będzie świetnie wyglądać w maszynach które równie często latają jak jeżdżą. Pedały i korby pozostały bez zmian.

truvativ-holzfeller-dh-bar-post2012
truvativ-holzfeller-stem2012 

Ostatnią grupą jaka pozostała jest Hussefelt. Sprzęt do najcięższego katowania dla zawodników, którzy nie lubią płacić za dużo jak im się coś złamie (w rowerze) a przy tym sprzęt traktują z wyjątkową brutalnością. Mamy tu odświeżone kierownice z cieniowanego AL-66 o szerokości 700mm i wadze 305 g dla modelu Riser Bar oraz 680 mm i 347 g dla modelu Riser Bar Comp. Sztyca występująca w 2 długościach 250 i 350mm ważąca 271g zaprojektowana jest graficznie w stylu nawiązującym do kierownic. Grafika nie jest tak gustowana jak w modelu Holzfeller, ale i tak wygląda świetnie i pasuje do całości grupy z mostkami włącznie. Korby i pedały bez zmian.

truvativ-hussfelt-dh-bar-post2012
truvativ-hussfelt-dh-stem2012 


komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl