Hobby, pop-art i Festka

Matt Stanbury to charakterna postać. Z zawodu grafik, a w sercu rowerzysta, od dłuższego czasu podważa na Instagramie wizerunek sportowca-hobbysty. Jego przekonanie, że kolarstwo  (lub jakikolwiek inny sport uprawiany hobbystycznie) powinno przede wszystkim sprawiać przyjemność, wyraźnie przemawia do jego 38 tys. zwolenników. Jego pączkowy fetysz, przedstawiony na serii koszulek własnego projektu, stał się jego mottem w świecie zbyt wielu obsesji na punkcie prędkości i kalorii. 

Biorąc pod uwagę fakt, że Festka od dłuższego czasu jest ulubionym rowerem szosowym Matta, było tylko kwestią czasu, kiedy obaj zrobią wspólny projekt. Koszulka była w planach już od jakiegoś czasu, ale Gdy Matt okazał zainteresowanie kupnem roweru FESTKA Scout, marka zaproponowała mu, by sam zaprojektował jej wzór. Będąc płodnym artystą, wpadł na kilka pomysłów. Jednym z nich był fajny pop-artowy schemat który od razu wpadł w oko Tomowi Hnidzie, dyrektorowi artystycznemu Festki:

"Od jakiegoś czasu myślałem o zrobieniu roweru w stylu pop-art, więc kiedy Matt przedstawił swój pop-artowy schemat,  zatrzepotało mi serce".

Kontrastujące bloki śmiałych kolorów stanowią doskonałe tło dla nieprawidłowo rozmieszczonych kropek tak typowych dla grafiki pop-art. Projekt spodobał się Festce tak bardzo, że postanowiła zaoferować go w limitowanej edycji. Pytając Matta o cokolwiek, zawsze uzyskasz cytowaną odpowiedź. Jego projekt dla Festki nie jest wyjątkiem: 

"Pop-art polegał na zacieraniu granic i radykalności w swoich czasach. Ja lubię zacierać granice między jedzeniem ciastek a rowerami! Pop art wyrażał się poprzez parodię, to jest moja parodia jazdy na rowerze! Pop art słynął także z rozpoznawalnych, dowcipnych, jaskrawych i odważnych kolorów! Glorious i Festka stworzyli najlepszą ruchomą galerię Pop artu... i maszynę do robienia pączków!". 

Dla osób, które nie są obecne na rynku rowerów, ale podoba im się ten projekt, dostępna jest koszulka za pośrednictwem sklepu internetowego Festka. Edycja jest ograniczona do dziesięciu ram: jedna dla Matta i dziewięć na sprzedaż. Każda rama będzie oryginalna ze względu na drobne różnice w kropkowanych segmentach projektu. Ramy Festka vs. Glörious są dostępne jako frameset lub kompletny rower. Ponieważ ramy będą będą budowane na zamówienie, dostępna jest niestandardowa geometria. Ceny zestawów ram wynoszą 7 790 EUR. Cena kompletnego roweru zależy od wyboru komponentów i zaczyna się od 10 690 EUR. Wzór Donut Machine jest dostępny tylko dla rowerów FESTKA Scout.

Festka to czeska firma technologiczna, która specjalizuje się w produkcji rowerów szosowych i ram najwyższej jakości.
Siedziba firmy i zakład produkcyjny znajdują się w centrum Pragi, w Czechach. Wśród jej klientów jest wiele ciekawych osób -  gwiazdy Hollywood, ludzie wielkiego biznesu, a także ci, którzy odkryli kolarstwo w późniejszym okresie życia jako preferowaną formę i chcą (i mogą sobie na to pozwolić) jeździć na wyjątkowym rowerze. Festka jest znana ze współpracy z najlepszymi instytucjami, takimi jak Europejska Agencja Kosmiczna czy Czeski Uniwersytet Techniczny. Firma została założona przez byłego zawodowego kolarza Michaela Mourečka i Ondřeja Novotnego, przyjaciela przedsiębiorców. Od samego początku kreatywna strona działalności jest dziełem Tomáša Hnidy. Około 90% ram i kompletnych konstrukcji, które opuszczają zakład produkcyjny Festka, trafia na eksport. Festki są eksportowane, przy czym 80% produkcji trafia do klientów spoza UE - Azja (Chiny, Tajlandia, Korea Południowa, Singapur, Malezja, Filipiny), USA i Australia. 

www.festka.com

https://www.facebook.com/festka

https://www.instagram.com/festka/


o autorze

Piotr Szafraniec

Kolarz, kucharz, akrobata. Dwukrotny Mistrz Polski Dziennikarzy w kolarstwie szosowym.

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl