Premiera Specialized McLaren Venge

Co łączy Marka Cavendisha z Louisem Hamiltonem? 

specialized-mclaren-venge-aero-road-bike1

Odpowiedź jest prosta. We współpracy firm McLaren oraz Specialized, powstała nowa rama szosowa o masie 950 gramów, niebanalnym wyglądzie oraz o bardzo małych współczynniku oporu powietrza. Korzystając z technik do produkcji samochodów wyścigowych, analiz oraz programów komputerowych, Specialized osiągnął nowe metody produkcji ram. Udało się uzyskać wynik wagowy o 15% mniejszy od standardowego modelu Venge. Wszystko polegało na usunięciu warstwy węgla dzięki której umożliwiano wysuwanie trzpieni z ram podczas formowania. Dzięki temu powstała lekka i sztywna rama. Wersja Venge będzie wyższym modelem od modelu Tarmac.

specialized-mclaren-venge-aero-road-bike2

Suport, dolny widelec tylnego trójkąta i rura podsiodłowa są zbudowane jako jednoczęściowa konstrukcja z włókien węglowych, co doprowadziło do powstania bardzo sztywnego układu, dzięki czemu cała moc kolarza jest jeszcze bardziej przekazywana na napęd bez żadnych strat. Dodatkowym atutem jest wewnętrzne prowadzenie pancerza do tylnej przerzutki.

SW-VENGE_DROP-OUT

Aby osiągnąć taki efekt sztywności Specialized musiał zmieniać kąty prowadzenia włókień węglowych. Efekt? Cyferki mówią same za siebie:

Specialized : sztywności ramy do jej masy [((m * N / stopień) / kg) 
- 80,4 dla S-Works 
- 89,7 dla Venge 
- 56,4 dla 2011 Felt AR1 56,4, 
- 68 dla S3 Cervelo
- 77,2 dla Ridley Noah

Rura sterowa o zmiennej średnicy która ma zwiększyć sztywność posiada u góry 1-1/8" i 1-3/8" na dole, a w części środkowej jest zwężana.

specialized-mclaren-venge-aero-road-bike4

Specialized McLaren był projektowany przez 9 miesięcy - po raz pierwszy będziemy go mogli zobaczyć w akcji na wyścigu Mediolan - San Remo. Chris D’Alusio - Szef działu Badań w Specializedzie stwierdził, że dzięki tak sztywnej ramie można osiągnąć przewagę 3m na odcinku 200m sprintu.

specialized-mclaren-venge-aero-road-bike3

McLaren Venge będzie dostępny razem z widelcem, sztycą i korbą za jedyne 7995 dolarów. Taki zestaw powinien ważyć nie więcej jak 2,07kg, a dla S-worksa Venge 2,18kg

specialized-mclaren-venge-aero-road-bike5
specialized-mclaren-venge-aero-road-bike6
specialized-mclaren-venge-aero-road-bike7

S-works Venge wraz ze sprzętem Sram Red, kołami Roval ma kosztować 8800 dolarów. Z komponentami Dura-Ace 9200 dolarów.Rama z widelcem będą dostępne za około 3800 dolców i prawdopodobnie dostępne pod koniec kwietnia. Różnice pomiędzy modelami polegają w zasadzie tylko na wadze ram, aczkolwiek wersja McLaren jest też nieco sztywniejsza. Specialized potwierdza, że model Tarmac w dalszym ciągu jest sztywniejszy i lżejszy od modelu Venge, ale ten ostatni był szybszy podczas testów.

specialized-s-works-venge-aero-road-bike7
SW-VENGE_BB-CLUSTER

Przejście z jednego wewnętrznego prowadzenia w drugie następuje pod suportem. Otwór poniżej mocowania koszyka bidonu przeznaczony jest dla przewodów Shimano Di2.

SW-VENGE_SEATPOST-AND-COLLAR 


komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl