Nowe opony do rowerów górskich MICHELIN Wild Enduro
Nowa gama opon do rowerów górskich MICHELIN Wild Enduro jest przeznaczona dla osób, które poszukują wysokich osiągów oraz chcą korzystać ze sprawdzonego ogumienia. Model ten jest wybierany przez topowych zawodników, takich jak Sam Hill, Adrien Dailly i Martin Maes.
Opony MICHELIN Wild Enduro są dostępne w rozmiarze 29x2,40 oraz w różnej specyfikacji na przód i tył. Sprawdzą się w rowerach wyczynowych, używanych przez kolarzy zawodowych, a jednocześnie spełnią wymagania każdego, kto preferuje agresywną jazdę na trasach enduro.
Nowość od Michelin wyróżnia najwyższy poziom przyczepności oraz odporność na uszkodzenia w trudnym terenie. Uzyskanie powyższych właściwości to efekt zastosowania mieszanki bieżnika MAGI-X DH, rozwiązania Double Defense 4X-Ply, wzmocnienia niskociśnieniowego Low Pressure Reinforcement oraz antyprzebiciowej wkładki o wysokiej gęstości High Density Puncture Protection, zintegrowanej z konstrukcją karkasu.
MAGI-X DH to dokładnie ta sama miękka i trwała mieszanka gumowa, która jest używana w oponach Michelin DH, zoptymalizowana pod kątem wysokiej przyczepności na wielu typach suchej i mokrej nawierzchni. Ponadto mieszanka MAGI-X DH zapewnia stałą przyczepność w szerokim zakresie temperatur, od 5° do 40° Celsjusza.
Double Defense 4X-Ply czyli cztery warstwy wzmocnienia w obszarze ścian bocznych zwiększają odporność na uszkodzenia i poprawiają stabilność boczną karkasu opony w trakcie pokonywania zakrętów z dużą prędkością.
Low Pressure Reinforcement – wzmocnienie stopki opony i dolnej części ściany bocznej ma dwie zalety. Nie tylko ogranicza ryzyko przebicia opony przy niskim ciśnieniu, ale także zwiększa stabilność karkasu, co w połączeniu z warstwą ochronną przy stopce dobrze wpływa na precyzję kierowania. Podczas jazdy przy niskim ciśnieniu, w celu uzyskania optymalnej przyczepności, ulepszone osadzenie stopki eliminuje utratę powietrza w ostrych zakrętach.
High Density Puncture Protection – wkładka o wysokiej gęstości zlokalizowana pod bieżnikiem ogranicza ryzyko przebicia ostrymi przedmiotami lub w wyniku uderzenia.
Oprócz mieszanki gumowej DH, bieżnik opon MICHELIN Wild Enduro został zaprojektowany tak, aby zoptymalizować osiągi dzięki zróżnicowanej konstrukcji na koło przednie i tylne.
Opona przednia posiada wysokie i sztywne klocki centralne, które dbają o doskonałą przyczepność na zakrętach w różnym terenie, a dodatkowe płaskie wypustki zwiększają skuteczność hamowania. Przesunięte klocki boczne na barkach opony zapewniają progresywną charakterystykę pokonywania zakrętów oraz dobre usuwanie błota.
Tylna opona ma bieżnik oferujący wysoką przyczepność, który został opracowany pod kątem niskich oporów toczenia i poprawy prędkości dzięki niższym klockom centralnym i sztywniejszej konstrukcji klocków na pasie barkowym opony. Klocki mają również te same krawędzie hamowania, co opona przednia, ale nacisk kładziony jest na zmniejszenie oporów toczenia i efektywne przenoszenie mocy z pedałowania na jazdę
Dowodem na wysokie możliwości gamy MICHELIN Wild Enduro są dotychczasowe wyniki sportowe, w tym dwa tytuły Elite World Enduro Championship dla Sama Hilla, tytuł mistrza świata U21 Enduro dla Elliota Heapa oraz dwa tytuły mistrzowskie World Enduro Championship wywalczone przez Karima Amoura.
Nowe opony są już dostępne w sprzedaży. Można je łatwo rozpoznać po opakowaniu z grafiką Racing Line.
Opona | Rozmiar | Waga |
MICHELIN Wild Enduro Front Racing Line (przednia) | 29x2.40 (61-622) | 1380g |
MICHELIN Wild Enduro Rear Racing Line (tylna) | 29x2.40 (61-622) | 1380g |
komentarze