XTC SLR 29 czyli nowy hartail od GIANTa

GIANT prezentuje zupełnie nowego, aluminiowego harttaila XTC SLR 29. Ten spadkobierca rodziny o bogatym rodowodzie przeznaczony jest dla kolarzy górskich zorientowanych na ściganie, uwielbiających pokonywać podjazdy najszybciej jak to możliwe oraz zwiększać prędkość na singletrackach. Zaprojektowany z użyciem najbardziej zaawansowanej na świecie technologii obróbki aluminium. Dzięki swej lekkości XTC SLR 29 zapewnia niebywałe przyśpieszenia i efektywność napędzania, a koła 29” dają pewność prowadzenia i kontrolę.

To XTC SLR 29 jest pierwszym hardtailem 29” w którym GIANT zastosował najbardziej zaawansowaną obróbkę aluminium jaka jest dostępna – ALUXX SLR. Jest również najlżejszym aluminiowym hardtailem kiedykolwiek wyprodukowanym przez GIANT z masą ramy 1 429g dla rozmiaru S. Zaprojektowany do jazdy z widelcem 100mm skoku, XTC SLR 29 jest maszyną do szybkiego wspinania się w terenie oraz szybkiego i zwinnego pokonywania górskich szlaków.

Rama została wykonana z materiału, który jest zastrzeżony przez GIANT, którego głównym składnikiem jest stop 6011. Surowe aluminium poddawane jest najnowocześniejszym technikom modyfikacji w skali mikroskopijnej, tak aby osiągnąć najlepszy w swojej klasie współczynnik wytrzymałości do masy materiału. Rury kształtowane są dzięki autorskiej technologii FluidForm, która wykorzystuje wtłaczaną ciecz pod bardzo wysokim ciśnieniem tak aby nadać odpowiedni kształt aluminiowym ściankom. Następnie rury są udoskonalane za pomocą najbardziej zaawansowanych technik cieniowania. Ten proces zapewnia lżejsze rury o 20% w porównaniu do technologii ALUXX SL.

Geometria ramy jest zoptymalizowana dla kół 29”, kładąc nacisk na szybkość i kontrolę, a kąt główki 69.5º i kąt podsiodłowy 74º dają poczucie pewności i odpowiedniej równowagi na technicznych trasach XC. Nowy amortyzowany widelec GIANT Crest 34 oferuje bardzo płynną pracę. Zastosowanie piast w standardzie boost zapewniają dodatkową sztywność. Maksymalna szerokość opony, którą możemy wsadzić do tej maszyny to 2.4". Warto dodać, że koła fabryczne zostały przystosowane pod system bezdętkowy. Fabrycznie przygotowane pod system bezdętkowy koła uzupełniają całość, aby jazda była jeszcze bardziej efektywna i przewidywalna zmniejszając ryzyko złapania gumy. Rama zaprojektowana została do napędów 1x i ma wewnętrzne prowadzenie przewodów.

Model XTC SLR 29 dostępny będzie w następujących dwóch konfiguracjach sprzętowych:

Nowy XTC SLR 29 będzie wkrótce dostępny w ofercie polskiego dystrybutora.


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl