BMC odnawia kultową szosę Teammachine

W Grenchen w Szwajcarii dokładnie 10 lat temu BMC wprowadziło na rynek rower, który zapoczątkował rewolucję w sposobie projektowania oraz budowania wyczynowego roweru szosowego. Teammachine SLR zdobył wszystkie główne nagrody, które rower może zgarnąć, w tym m.in. Największe Monumenty, Mistrzostwa Świata, Igrzyska Olimpijskie i Tour de France. Korzystając z wiedzy zdobytej w czasie ostatniej dekady, BMC ponownie zmieniło zasady gry, aby dostarczyć zupełnie nowy, wiodący w swojej klasie zestaw ramy i widelca, gotowy na kolejne 10 lat.

„Nie ma wątpliwości, że wyścigi są częścią DNA BMC i jesteśmy dumni z tego, że jesteśmy w czołówce, zarówno wyścigów World Tour, jak i branży rowerowej jeśli chodzi o innowacje i przełomowe technologie” wyjaśnia Mart Otten, starszy Product Manager w BMC Switzerland. „Dzięki nowemu Teammachine stworzyliśmy wyjątkową równowagę masy, sztywności, podatności i aerodynamiki, która przewyższy oczekiwania najbardziej wymagających rowerzystów. To nasz okręt flagowy, gotowy na przyszłość.”

W technologii ACE+ plus oznacza "jedź zawsze z przodu". Jest ona rozwinięciem technologii ACE. Opracowana przez BMC technologia Accelerated Composite Evolution (ACE) tworzy tysiące wirtualnych prototypów, obliczając przekroje ramy, układ karbonowy i geometryczną strukturę, aby osiągnąć idealną równowagę wydajności. Jednak aby stale być w czołówce potrzebujesz czegoś więcej, potrzebujesz plusu. "W celu opracowania najnowszego Teammachine zoptymalizowaliśmy naszą technologię ACE i wprowadziliśmy czwarty kluczowy parametr: waga, sztywność, podatność, a teraz także zaawansowana aerodynamika" mówi Mart Otten. Sztywność tam, gdzie jest potrzebna. Słynna z przenoszenia mocy, nowa Teammachine SLR idzie o krok dalej dzięki szerszemu obszarowi kontaktu suportu dolnego, zapewnianemu przez nowy kształt dolnej rury i zoptymalizowany układ karbonowy. Główka, widelec, rura sterowa i system kierownicy ICS - każdy element został przemyślany i ulepszony w celu zapewnienia szybkiego reagowania i sprawności. Poprzez dalszy rozwój zastrzeżonego zintegrowanego systemu kokpitu (ICS) i przeprojektowanie kluczowych części, BMC udało się znacznie zmniejszyć wagę całego zestawu ramy z widelcem. 

Poznaj całkowicie nową generację zintegrowanych kokpitów: ICS Carbon i ICS2, które stanowią krok naprzód w projektowaniu rowerów i integracji funkcjonalnej. Nowy ICS Carbon ma niską wagę, jednoczęściową konstrukcję, wysoką sztywność i ukryte prowadzenie kabli. Kokpit ICS Carbon o masie 305 gramów jest o 30% lżejszy niż tradycyjne kokpity i jest jednym z najlżejszych na rynku. Dostępny w sześciu długościach (od 90 do 140 mm) jest dostarczany z dwoma uchwytami komputerowymi o regulowanej długości i pasującymi do większości komputerów. ICS2 ma nowy, elegancki wygląd, który zachowuje kultową funkcjonalność ICS przy mniejszej wadze i poprawionej sztywności. ICS2 ma stać się najbardziej elastycznym zintegrowanym kokpitem na świecie. Kontynuując tę ścieżkę, nowa sztyca w kształcie litery D usuwa nadmiar materiału, a zoptymalizowany układ karbonowy i minimalistyczna farba zmniejszają całkowitą wagę o 160 gramów (9%) w porównaniu do poprzedniej generacji Teammachine, jednocześnie czyniąc ją bardziej aerodynamiczną.

Dzięki przeliczeniu kształtów i lay-upów oraz konstrukcji, nowy widelec osiągnął cel w postaci bycia lżejszym, ale także sztywniejszym i bardziej aerodynamicznym niż kiedykolwiek. Komfort to szybkość. Dzięki najnowszej ewolucji technologii Tuned Compliance Concept, nowy Teammachine jest bardziej aerodynamiczny, niż kiedykolwiek. TCC pozwala na precyzyjne dostrojenie węgla lay-upa, zapewniające poziomu zgodności, dostosowane do określonych stylów i terenów. TCC umożliwia zaprojektować niezbędną pionową elastyczność ramy oraz sztycy, aby poprawić przyczepność i kontrolę, co zmniejsza zmęczenie mięśni. Ponieważ komfort to szybkość. Poznaj aerodynamikę w wersji +: zaprojektowany z wykorzystaniem technologii ACE + i wykorzystujący lata wiedzy aerodynamicznej, stojącej za najszybszymi na świecie rowerami szosowymi oraz do jazdy na czas.

Jest to najbardziej aerodynamiczny model Teammachine SLR, jaki kiedykolwiek zaprojektowano. Przeprojektowane kształty rur i integracja funkcjonalna są kluczowymi filarami projektowymi nowo wprowadzonego czynnika do równania ACE. Aerodynamika zintegrowała każdy element w projekcie, aby uzyskać pakiet o wysokiej wydajności. Najnowsze udoskonalenia rewolucyjnych kokpitów ICS i sztycy w kształcie litery D, w połączeniu z nowo zaprojektowaną rurą dolną i widelcem, spełniają niezawodną motywację BMC do stworzenia najlepszej wszechstronnej broni wyścigowej. Zdając sobie sprawę z nowego zestawu celów wydajnościowych, nowa rura dolna ma ogólnie większy efekt powierzchnia ze zredukowanymi krawędziami, aby zmniejszyć opór przy zachowaniu sztywności. Dzięki zintegrowaniu tego elementu funkcjonalnego konstrukcja Aerocore poprawia parametry aerodynamiczne zgodnie z filozofią BMC: najwyższa wydajność dzięki integracji funkcjonalnej. Kluczowy element aerodynamiki, widelec został całkowicie zmieniony w oparciu o wyniki oprogramowania ACE i wnioski z Timemachine Road. Ostrza są teraz bardziej płaskie i ścięte z tyłu, a konstrukcja ukrytego haka oraz zintegrowana nakrętka osi przelotowej pokazuje, że wysoka sprawność techniczna może iść w parze pięknem i minimalistyczny wyglądem.

Nowa Teammachine SLR oferowana jest w następujących modelach: Teammachine SLR 01 i Teammachine SLR. Dostępne rozmiary to 47, 51, 54, 56, 58 i 61 cm.


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

  • Manitou Mezzer Pro LE

    Manitou Mezzer to amortyzator, który pomaga Amerykanom powrócić na wyboiste górskie ścieżki rowerowe. Wyposażony w system Dorado Air i system...

    Więcej...

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl