Token all weather. Hamuje w deszczu, czy nie?

To będzie bardzo krótki, ale też bardzo rzeczowy opis testu. Okładziny Token All Weather bo o nich będzie mowa sygnowane są przez producenta jako produkt przeznaczony do użytkowania w każdych warunkach pogodowych na obręczach  zbudowanych z carbonu. Dlatego przez nasz okres testowy przewijało się słońce, deszcz, grad, gwałtowne skoki temperatury i sporadyczne ale również nieco gorsza nawierzchnia drogowa z piaskiem i naniesionym na drogę podczas deszczu błotem.

Foto: Token Polska

TEST w warunkach SUCHYCH to jak się domyślacie większa część naszego testu. Po szybkim i bezproblemowym zamontowaniu w szczękach Shimano Ultegra sprawdziliśmy efektywność hamowania przy dużej prędkości zarówno na zjazdach (również bardzo stromych) jak i płaskim profilu trasy w technicznymi zakrętami. Pierwsze wrażenie, które pozostało z nami do końca testu to bardzo wyraźnie odczuwalna płynność w  stopniowaniu siły docisku okładzin, co dało niesamowity komfort i precyzję hamowania. Doświadczony zawodnik bez problemu zaadaptuje się do pracy z tymi okładzinami już po kilku minutach jazdy, w końcu człowiek dość szybko przyzwyczaja się do komfortu użytkowania. Bardzo gwałtowne hamowanie w sytuacjach newralgicznych skutkowało uślizgiem kół dopiero przy maksymalnej sile nacisku, gdzie ciężko już panować nad płynnością pracy dźwigni i szczęk hamulcowych. Wzrost siły tarcia wraz ze stopniowym wzrostem siły nacisku jest bardzo równomierny, bez gwałtownych skoków aż do zatrzymania kół. 

Pozwala to cieszyć się równą jazdą podczas eskapad, czy wyścigów w terenie mocno górzystym w szczególności przy długich i krętych zjazdach. Przy okazji dłuższych odcinków zjazdowych czy stromych ścianek sprawdziliśmy odporność na przegrzewanie obręczy podczas dłuższej pracy okładzin. Odchyłki od norm nie zauważyliśmy, carbon bardzo grzecznie przyjął serię ciosów i mknął dalej.

TEST w warunkach MOKRYCH odbywał się trzykrotnie. Podczas drobnego deszczyku, opadów przelotnych, oraz półgodzinnego ulewnego deszczu. Spodziewaliśmy się efektywności na poziomie pozostałych marek, jakie mieliśmy okazję użytkować, w tym również te bardzo popularne w kolorze żółtym. Token bardzo przyjemnie i tu nas zaskoczył. Pierwsza delikatna siła docisku powodowała stosunkowo słaby chwyt i tarcie o powierzchnie obręczy, jednak po zwiększeniu siły nacisku okładzina zaczęła pokazywać swój rasowy charakter. Mimo jazdy w strugach deszczu siła hamowania bardzo wyraźnie się zwiększała i również tutaj była dość wyraźnie wyczuwalna równomierność zwiększania siły hamowania, co było ogromnym zaskoczeniem. 

Czyżby Token znalazł złoty środek? Minus jaki odnotowaliśmy to jak łatwo się domyśleć nieco większe zużycie okładzin podczas jazdy w deszczu, ale nie były to bardzo odczuwalne i widoczne braki. Komfort i bezpieczeństwo w pełni rekompensują tak znikome straty. 

Okładziny Token All Weather mimo swojej ceny 110 zł za komplet na oba koła będą dobrym wyborem zarówno do jazdy na sucho, gdzie komfort jazdy z hamowaniem jest bardzo wywindowany, jak i w warunkach mokrych, gdzie pozostawiły w tyle produkty uznawane do tej pory za wyznacznik tego segmentu. Będą to bardzo dobrze zainwestowane pieniądze w bezpieczeństwo jazdy.

Ocena :

Użyte materiały : 5

Trwałość : 4,5

Komfort pracy: 5

Cena: 4

Dystrybutorem jest  https://sklep.token-polska.pl/


o autorze

Piotr Szafraniec

Kolarz, kucharz, akrobata. Dwukrotny Mistrz Polski Dziennikarzy w kolarstwie szosowym.

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl