BK Composites - małe, lekkie i cieszy...

Jeśli po carbon to do Niemiec. Taka jest prawda, że za naszą zachodnią granicą powstaje najwięcej konstrukcji z tego surowca i to konstrukcji ekstremalnie lekkich.

 

Wystarczy wspomnieć takie firmy jak AX Lightness, Schmolke, Tune, Lightweight - to są potentaci na rynku super lekkich komponentów, których posiadanie spęda sen z powiek niejednego zwolennika tuningu wagowego. Mnie się ostatnio cały czas śnią obręcze AX-a, ale to temat na zupełnie inną historię. Obok tych firm jest niezliczona liczba małych manufaktur, najczęściej garażowo domowych, w których powstają inne komponenty - przykładem może być Nordischer Rahmenbau, który pięknie poskładał dla mnie kombinacje siodła i sztycy, uzyskując rezultat 114g przed obcięciem sztycy do żądanej długości, a 110g w efekcie końcowym. W firmach tego typu powstają liczne części zastępujące produkty sygnowane markami wielkich tego świata. Jedną z takich firm jest BK Composites, produkująca zamienniki do znanych produktów, umożliwiające mocne zejście z wagi. Pewnie większości z Was wyda się to dziwne, ale dla każdego maniaka lajtowania sprzętu, mocne zejście to już 10g. Tak. Nie ma się zresztą co dziwić, sam jestem tego najlepszym przykładem, jak z kilkunastokilowego aluminiowego kloca, urwać połowę wagi. POŁOWĘ !!! Oszczędzając na wadze każdej części (a jednocześnie drenując zasoby portfela) zbieramy cenne gramy, aż w efekcie końcowym znika kilka kilogramów. Oczywiście jak przy każdym tuningu zalecany jest daleko idący rozsądek by ze swojego roweru nie zrobić egzemplarza gablotowego, który co prawda wygląda za… ale jeździć się na nim nie da. Oszczędzać można na wszystkim. Drugą zaletą tuningu roweru jest jego niepowtarzalność. Bike który jest stuningowany wygląda inaczej od całej reszty i to też jest fajna sprawa, mieć coś niepowtarzalnego, jedynego na świecie. I choć kasa topnieje jak śnieg, to rośnie banan na twarzy spoglądając na swoje dopracowane do szczegółów cacko.
Zobaczmy na jakich detalach da się urwać cenne gramy, za pomocą małych detali oferowanych przez BK Composites.

Karbonowy dekiel do zbiornika w hamulcach Magura Marta/Marta SL

Grubości najcieńszych ścianek to ok. 0,5 mm, nie mniej jednak pełna funkcjonalność i szczelność. Mocowanie za pomocą oryginalnych śrub Torx
Waga - 4g - oszczędzasz 11 w stosunku do oryginalnej części
Pasuje do modeli z 2008 roku
Cena - 69 euro

Obejma do manetki Shimano XTR


Umożliwia redulację dzwigni w zakresie 10mm. Do skręcenie, wystraczającego na utrzymanie manetki w żądanej pozycji wystarczy siła 0,5-1 Nm)
Waga - 20g - oszczędzasz 21g w stosunku do oryginalnej części
Cena - 129 euro (w sumie wychodzi Taniej niż Yumeya, tak na pocieszenie)

Obejma mocująca przednią przerzutkę


Przeznaczona do średnic rury podsiodłowej 34,9 i 38,8mm
Waga - 5g - przy systemie na 2 blaty możesz zamocować szosowego Dura-Ace'a o wadze 67g. Dodając 5g obejmy uzyskujemy wynik 72g co daje oszczędność ok 62g w stosunku do najlżejszego XTR-a i ponad 50g do przedniego SRAMA XX. Nie wspominam już o świetnej pracy takiego rozwiązania
Cena 49 euro

Karbonowe dekle na zbiorniki w halmulcach Shimano XTR


Pasują do modelu Bl-M975. Grubości najcieńszych ścianek to ok. 0,2 mm, nie mniej jednak oferują pełną funkcjonalność i szczelność.
Waga - 2,8g
Cena - 79 euro

Obejma mocująca klamki Formula R1


Tak, te klamki jeszcze można lajtować. Obejma BK mocowana jest za pomocą oryginalnych śrub Formuli z siłą do 2,5 Nm.
Waga - 3g - oszczędzasz 4g w stosunku do oryginalnej części
Cena - 59 euro.

Takie detale sprawią, że Twój rower będzie naprawdę wyjątkowy… Części oferowanych przez BK Composites jest więcej. Wymieniłem najciekawsze moim zdaniem. Jeśli chcesz zapoznać się z resztą oferty, zapraszam na stronę producenta.
Oczywiście wszystkie zmiany w konstrukcjach części wykonujesz na własną odpowiedzialność.

 


komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl