BH Atom X w carbonowym ubranku
Zastosowano technikę produkcji formowania wewnętrznego z wykorzystaniem technologii Hollow Core Internal Moulding, używaną we wszystkich wysokiej klasy ramach BH. Wysokie ciśnienie jest przykładane na wewnętrzną i zewnętrzną formę w celu uzyskania możliwie najbardziej zwartego materiału, eliminując w ten sposób zmiany ciśnienia, powodujące powstawanie pęcherzyków powietrza i niedoskonałości.
Technologia ta pozwala na zapewnienie optymalnej grubości różnych części ramy, czyniąc ją sztywniejszą i lżejszą.
Rama posiada ten sam niesamowity kształt jak aluminiowy AtomX, został on nieco przedefiniowany i zyskał gładsze wykończenie dzięki zastosowaniu carbonu. Swoboda tworzenia różnych kształtów oraz sztywność i lekkość wysokomodułowego włókna węglowego pozwoliły na wyprodukowanie ramy o 50% lżejszej, ważącej 2 kilogramy mniej. Co ciekawe tylny trójkąt ramy również wykonano z włókna węglowego i jeśli wierzyć liczbom jest 123% sztywniejszy. Zmieniono także prowadzenie linki do regulowanej sztycy, co minimalizuje jej tarcie wewnątrz pancerza i ułatwia jej pracę.
Dla carbonowego AtomX’a opracowano nową obudowę silnika, która całkowicie eliminuje hałas i tarcie oraz izoluje silnik i połączenia. Biorąc jednak pod uwagę że zastosowano podobnie jak w aluminiowej wersji silnik Brose, który już i tak jest prawie bezgłośny, to zabieg wydaje się być kosmetyczny. Jeśli chodzi o sam silnik to zastosowano nową, lżejszą wersję Brose S Mag, która nie tylko charakteryzuje się większymi możliwościami, ale jest także mniejszy i lżejszy o 15% w stosunku do poprzedniej wersji. Cały rower ma zyskać na tych zmianach aż do 4kg. Biorąc pod uwagę, że testowaliśmy aluminiowego AtomX’a (artykuł wkrótce) i jego waga wyniosła 24,7 kg, to tak znacząca redukcja wagi, może poważnie wstrząsnąć rynkiem rowerów elektrycznych, przynajmniej dla tych osób z bardziej zasobnym portfelem.
Tym co wyróżnia produkt BH na tle najbardziej znanej konkurencji jest bateria. Podczas gdy większość producentów stosuje ciągle baterie w granicach 400 - 500 Wh, w węglowym AtomX spotkamy taką o pojemności 720 Wh, to jest prawie 50% więcej, a jak wiadomo przekłada się to na większy zasięg, co przy oszczędności z jakiej znane są silniki Brose daje już naprawdę spore możliwości. Według producenta ma on wynieść nawet 155 km. Wbudowana bateria jest dostarczana z nowymi ogniwami 21700, które zapewniają najwyższą dostępną na rynku gęstość energii (5 Ah na ogniwo).
Dostępne będą 4 tryby wspomagania: Eco: 75% Eco+: 150% Sport: 250% i tryb Boost o wspomaganiu na niewiarygodnym poziomie 410%, gdzie konkurencja w najwyższym trybie osiąga 320%.
Dodatkowo wszystkie tryby możemy customizować.
Wraz z rowerem każdy użytkownik otrzyma stylową opaskę na rękę z eleganckim kluczem, która pozwoli mu wyjąć baterię, dzięki czemu będzie mógł ją ładować bez konieczności używania fizycznego klucza. Każda opaska na rękę z inteligentnym kluczem posiada unikalny identyfikator dla każdego roweru. Jest to opaska szczelna (IP67), która jest wodoodporna i pyłoszczelna.
Nowością jest także Apka która występować będzie w 2 wersjach: dla użytkownika i dla serwisu.
Użytkownik zyska funkcjonalności:
- Inteligentne połączenie BT.
- Integracja z Strava; Podłącz aplikację do swojego profilu Strava i wgraj trasy ze wszystkimi kompletnymi informacjami.
- Ponad 40 mierzalnych parametrów. - Możliwość dostosowania ekranu.
- 3 rodzaje jazdy.
- Nawigacja GPS.
- Historia trasy.
- Sprawdzanie systemu.
- Porównanie tras w historii.
- Nawigacja do wybranego celu podróży z automatyczną regulacja.
- Automatycznie dostosowuje rower do poziomu pomocy w zależności od tętna.
- Dostosowuje wspomaganie i konfigurację akumulatora i silnika.
- Pobiera mapy i nawigację.
Aplikacja dla dealera
- Diagnostyka Bluetooth roweru.
Dostępnych będzie 6 modeli - 3 o skoku 135 mm i 3 ze skokiem 160mm. Ceny w zależności od wersji wahać się będą w przedziale 26400 - 34400 PLN. Na rynku pojawią się gdzieś w okolicach połowy roku. Ramy objęte są dożywotnią gwarancją po zarejestrowaniu się na stronie BH Bikes.
komentarze