BMC prezentuje nowe rowery elektryczne z aluminiowymi ramami
Szwajcarska marka BMC rozszerzyła swoją ofertę elektrycznych rowerów górskich o kolejne modele – BMC Speedfox AMP FOUR oraz BMC Speedfox AMP FIVE. Rowery wyróżniają się całkiem nowymi i lekkimi ramami aluminiowymi, a także odpowiednio dostosowanym zawieszeniem APS. Jak tłumaczy producent, zapewniono wysoką wydajność, która nawiązuje do innych rowerów górskich BMC. W tych e-rowerach trailowych wykorzystano m.in. nowe systemy wsparcia elektrycznego Shimano STEPS E7000.
Nowe e-rowery BMC Speedfox AMP cechują się m.in. kołami w rozmiarze 29 cali, tylnym i przednim zawieszeniem o skoku 130 mm, a także geometrią dostosowaną do specyfiki asysty elektrycznej.
„Postępy w rozwoju technologii hydroformowania pozwoliły nam stworzyć dla nowych modeli Speedfox AMP lekkie ramy aluminiowe. Dzięki temu nasze rowery z asystą elektryczną stają się bardziej dostępne dla kolarzy. Nowatorskie możliwości hydroformowania umożliwiają odpowiednią integrację systemu asysty elektrycznej, pewne sterowanie oraz zapewniają też dopracowany i wyjątkowy dla rowerów marki BMC wygląd” – wyjaśnia kierownik ds. produktów MTB w BMC Switzerland, Antoine Lyard.
Jak zaznacza producent, celem było stworzenie modelu oferującego unikalne doświadczenie jazdy. Dlatego poprawiono m.in. koncepcję Big Wheel Concept oraz kompleksowo potraktowano kwestie dotyczące geometrii i doboru komponentów. Priorytetem stało się również usprawnienie sterowania podczas szybkiej jazdy oraz kontroli na bardziej technicznych odcinkach.
Modele BMC Speedfox AMP FOUR i BMC Speedfox AMP FIVE przygotowano z myślą o przygodach na trasach rowerowych, długich dniach w górach oraz po prostu czystej zabawie na ścieżkach.
Shimano STEPS E7000
Producent wskazuje, że wydajny i cichy system asysty elektrycznej w dobry sposób uzupełnia wszechstronny charakter e-rowerów BMC Speedfox AMP. W efekcie przy podjazdach, na trudnych zakrętach czy płynnych odcinkach nisko zlokalizowany środek ciężkości roweru i poczucie lekkości przekładają się na intuicyjne sterowanie. Mocne wsparcie elektryczne działa w harmonijny sposób, a poziom asysty można regulować w zależności od stylu jazdy, ostrości wzniesień oraz warunków podczas konkretnego dnia.
Big Wheel Concept
W projektowaniu nowych e-rowerów wykorzystano koncepcję Big Wheel Concept, która skupia się na optymalizacji geometrii oraz dopasowaniu kokpitu, aby poprawić naturalne właściwości kół w rozmiarze 29 cali. Modele Speedfox AMP oferują luźny kąt rury sterowej oraz sporą odległość między środkiem mufy sterowej i środkiem suportu – takie rozwiązania służą poprawie stabilności. Dolne rury tylnego trójkąta są natomiast stosunkowo krótkie, dzięki czemu możliwe jest zwrotne prowadzenie roweru. Inżynierowie BMC zoptymalizowali ponadto suport w kierunku niskiej i wyśrodkowanej pozycji w trakcie jazdy, co zwiększa kontrolę i stabilność przy większych prędkościach.
Zawieszenie APS
Formułę zawieszenia Advanced Pivot System (APS) dostosowano do specyfiki rowerów e-MTB i wykorzystano w nowych modelach Speedfox AMP z aluminiowymi ramami. W praktyce na nowo obliczono parametry techniczne dotyczące kinematyki systemu APS, położenia wirtualnego punktu obrotu oraz dźwigni. Wszystkie te elementy zostały dopasowane do tłumienia wstrząsów w rowerach z asystą elektryczną – w efekcie oba modele zachowują właściwości znane z rowerów trailowych marki BMC.
Maksymalna integracja
System asysty elektrycznej został przez BMC zintegrowany tak, aby jego poszczególne elementy były jak najlepiej dopasowane do aluminiowej ramy. Z kolei umieszczone w tylnym trójkącie ramy zintegrowane czujniki prędkości zapewniają, że zmiana koła będzie szybka i prosta. Ukształtowane w ramie i górnych rurach tylnego trójkąta ochraniacze redukują natomiast do minimum zbędny hałas podczas jazdy w trudnym terenie.
Rozmiary i modele
Nowe modele BMC Speedfox AMP FOUR oraz BMC Speedfox AMP FIVE są dostępne w trzech różnych rozmiarach (S, M i L). Sugerowane ceny wynoszą od 18 790 do 21 890 zł.
Oficjalny dystrybutor rowerów marki BMC w Polsce:
komentarze