AXS - bezprzewodowa rewolucja Srama

Słowa takie jak "inteligentny", zintegrowany, kompatybilny pojawiają się coraz częściej nie tylko w kontekście telefonów czy samochodów, lecz odnośnie rowerów. Nic zatem dziwnego, że Sram postanowił zaprezentować spójny, cyfrowy ekosystem Sram AXS.

Czym zatem jest ów tajemniczy system? W swoich założeniach ma integrować wszystkie elektroniczne urządzenia oraz oprogramowania w jedną spójną platformę. Poszczególne elementy systemu mają się wzajemnie komunikować oraz działać wspólnie. AXS nie jest jednak odległą bajką przyszłości, lecz realną platformą wprowadzoną przy okazji premiery najnowszych produktów marki (ale o tym za chwilę).

Jak już zdradziłem wcześniej nowy system AXS swoją premierę będzie miał przy okazji premiery najnowszych produktów marki Sram. Jednak o szczegółach jeszcze za chwilkę. Na razie słowem wstępu chcielibyśmy napisać, że technologia będzie dostępna zarówno w produktach dedykowanych na szosę jak również i w teren. Poniżej prezentujemy wstępną listę możliwych konfiguracji sprzętowych w zależności od przeznaczenia roweru.

Jak już napisaliśmy wcześniej system wykorzystywał będzie zarówno stronę sprzętową jak i programową. Jeżeli mowa o stronie programowej to głównym punktem a zarazem sercem będzie aplikacja AXS App, dostępna zarówno na telefony z systemem iOS jak i Androidem. Każdy z użytkowników będzie mógł założyć indywidualne konto. Podobnie jak ma to miejsce w przypadku nawigacji rowerowych, gdzie możemy skonfigurować kilka posiadanych przez siebie rowerów jest także w przypadku aplikacji AXS App. Logując się na "profil" wybranego przez nas roweru możemy sprawdzić zdalnie takie parametry jak stan naładowania baterii, ustawienia automatycznej zmiany przełożeń przerzutki (zależnej) w zależności od zmiany przełożeń przerzutki (sterującej) czy w końcu ustawić sposób zmiany przełożeń.

Firma Sram z platformą AXS wiąże spore nadzieje. Jak podkreślają od czegoś trzeba było zacząć, a sama platforma będzie intensywnie rozwijana wraz z rosnącą gamą produktów. Nie chcemy się tutaj bawić w jasnowidzów, lecz oferta Srama jest bardzo bogata i zawiera zarówno napędy jak i amortyzatory o kołach nie wspomnę. Zatem przy pewnej akceptacji ze strony rynku można zaprezentować całkiem nowy produkt bez zbędnych konsultacji z innymi markami. Jak będzie zobaczymy.

Dystrybutorem marki Sram w Polsce jest firma Harfa Harryson ( http://harfa-harryson.com.pl ) oraz firma Aspire ( http://www.aspire.eu/pl ).


o autorze

Szymon Barczyk

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • 34-300 Żywiec, Folwark 21/25
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl