Amerykańska marka GU Energy od teraz w Polsce!

Długo wyczekiwana premiera stała się faktem - wraz z początkiem sezonu jesień/zima 2018 do polskich sklepów dla zawitała amerykańska marka GU Energy. Specjalizuje się ona w  tworzeniu produktów żywnościowych dla sportowców, a rdzeń jej oferty stanowią wysoce energetyczne żele, tworzone głównie z myślą o biegaczach. Wyłącznym dystrybutorem na Polskę został krakowski RAVEN, odpowiedzialny m.in. za takie marki jak Hoka One One, Marmot, Aku, czy Smartwool. Produkty GU dostępne są m.in. w Sklepie Biegacza Powiśle, Natural Born Runners czy w sieci Dot Sport.

Aby podkreślić, jak cenioną i prestiżową marką jest GU - a właściwie GU Energy Labs - wystarczy wymienić nazwiska jej kilku wybranych ambasadorów. Twarzami marki są m.in. biegacze Zach Miller, Rob Krar, Tim Tollefson i Michael Wardian (dwaj ostatni związani również z marką Hoka One One), triathlonistka Miranda Carfrae czy kolarze Katie Clouse i Geoff Kabush. To absolutne ikony swoich dyscyplin, niezwykle cenione również poza ich kręgiem. Jeśli chodzi o nasz kraj, ambasadorką GU Energy została właśnie reprezentantka Polski w biegach górskich i specjalistka w dziedzinie skyrunningu - Natalia Tomasiak.

GU - a właściwie GU Energy Labs - to marka z ponad 20 - letnim doświadczeniem w branży. Powstała ona w 1994 roku, a założycielem i twórcą jej pierwszych produktów jest biofizyk z University of California w amerykańskim Berkeley - Bill Vaughan. Przez niemal ćwierć wieku brand przeszedł długą drogą, od małej lokalnej firmy, po status jednego z liderów na światowym rynku suplementów i produktów żywnościowych dla sportowców, obecnego w 48 krajach na świecie. Kluczem do rozwoju GU jest duży nacisk na innowacje i finansowanie badań laboratoryjnych, jak również ciągłe testowanie produktów w terenie, celem możliwie najlepszej optymalizacji ich składników. Ważne ogniwa kadry GU Energy Labs stanowią nie tylko zarządzający menadżerowie, ale również pracownicy naukowi, eksperci od żywienia, dietetycy, wreszcie czynni sportowcy. Łączy ich wspólna pasja i przekonanie do hasła GU FOR IT (#guforit), o którym mówią, iż jest częścią  tożsamości marki. Kluczem do sukcesu okazało się tu jednak nie tylko doskonalenie istniejących produktów, ale i ciągłe poszerzania oferty, również o produkty wykraczające poza żele energetyczne. Dzięki temu w portfolio GU znajdziemy m.in. napoje izotoniczne z węglowodanami, tabletki nawadniające, suplementy w kapsułkach, wafle energetyczne żelki czy gumy.

Produkty GU tworzone są z głównie z myślą o biegaczach długodystansowych, ale stosują je również praktycy innych dyscyplin, w których podstawę stanowi intensywny wysiłek fizyczny. Mowa tu m.in. o wspinaczach górskich, kolarzach, pływakach czy - naturalną koleją rzeczy - zawodnikach uprawiających triathlon. Cechą charakterystyczną produktów GU jest duża zawartość aminokwasów rozgałęzionych oraz elektrolitów, głównie sodu i potasu. Oferta producenta dzielona jest na trzy zasadnicze kategorie: ENERGY (żele, wafle energetyczne, gumy), HYDRATION (napoje energetyczne, tabletki nawadniające, kapsułki z elektrolitami) oraz RECOVERY (napoje regeneracyjne, kapsułki BCAA).

Jak zostało wspomniane, głównym produktem GU są żele energetyczne, dostarczające 100 kcal w 30 gramach substancji. Dostępne są one w wielu smakach, począwszy od klasycznych owoców leśnych, truskawki i banana, aż do słonego karmelu czy solonego arbuza. Z myślą o wyczynowych sportowcach w 2008 roku wprowadzono na rynek linię produktów Roctane Ultra Endurance. Posiadają one trzykrotnie zwiększoną zawartość aminokwasów rozgałęzionych, dostarczając tym samym znacznie więcej energii niż produkty z linii podstawowej. Jej zwolennicy mają do wyboru m.in. truskawkę, kiwi, wiśnię, limonkę, ale i … słoną czekoladę.  Ciekawą alternatywą stanowi Stroopwafel - czyli dwa złączone wafle, przedzielone syropem w różnych wersjach smakowych (dostępnych w wersjach z glutenem i bez glutenu). Marka oferuje również napoje energetyczne i regeneracyjne w postaci proszku do rozpuszczenia w wodzie. Nabyć można je zarówno w opakowaniach zawierających jedną dawkę, jak i w wielkich słojach, które starczą na dłużej.

Warto zaznaczyć iż zarządzający GU Energy Labs chętnie wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich miłośników, jak i ludzi, którzy dotychczas nie mieli styczności z marką, ale stanowią jej grupę docelową. GU regularnie pojawia się w roli sponsora bądź wystawcy na imprezach triathlonowych, biegowych i pływackich, ponadto sponsoruje czołowych sportowców z różnych dyscyplin. Nazwiska zawodników wymienionych powyżej są tego najlepszym potwierdzeniem.

Dystrybutorem marki w Polsce jest firma Raven ( http://www.ravenco.eu ).


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl