Cobb Cycling - aerodynamika i komfort

John Cobb założyciel Cobb Cycling działa aktywnie w branży rowerowej od 1972 roku. Dał się poznać jako pionier w dziedzinie aerodynamiki a jego wiedza na temat pozycji kolarza i aerodynamiki były stosowane przez  Grega LeMonda, natenczas szokujące tradycyjny europejski rowerowy świat . John stworzył system dla kolarzy określania pozycji na rowerze w celu uzyskania większej szybkości i komfortu. W efekcie zawodnicy z całego świata przybywają do Johna w poszukiwaniu pomocy.

W poszukiwaniu coraz lepszych rozwiązań, John spędził w tunelach aerodynamicznych tysiące godzin, testując i wprowadzając w życie nowe aerodynamiczne rozwiązania komponentów takich jak koła, piasty, kierownice, siodła, ubrania i kaski. Producenci regularnie konsultują się z Johnym chcąc uzyskać świeże informacje oraz oraz zyskać nowe spojrzenie na temat rozwoju ich produktów.

Tyle historii. Teraz konkrety.

V-Flow SHC 170
cobb cycling v-flow
Najnowszy model w kolekcji siodeł Cobb Cycling. Stworozno go dla kolarzy szukających siodła z wąskim nosem, ale w dalszym ciągu komfortowym na dłuższych dystansach. Połączono specjalnie zaprojektowaną plastyczną sekcję bazową z cienką pianką. Uwzględniono także wycięcie, które minimalizuje ryzyko ucisku nerwów i drętwienia. Siodło waży 202g, dostęĻne jest w kolorach białym lub czarnym. Cena 189,99 USD

V-Flow

cobb cycling v-flow
Siodło przeznaczone do szosowych ścigaczy lub triatlonu. W przypadku tego ostatniego kolarz ma inną pozycję, przez co podpiera się na innym obszarze miednicy.
Szerokość 130mm
Dlugość 275mm
Szerokość nosa 40mm
Cena 129,99 USD

V-Flow Plus

cobb cycling v-flow
Rozwinięcie koncepcji siodła V-FLow. Przy budowie wzięto pod uwagę doświadczenia z konstrukcji siodła V-Flow i dokonano kilku ulepszeń, wynikających z badań nad komfortem i pozycją zawodnika.
Szerokość 130mm
Dlugość 280mm
Szerokość nosa 38mm
Cena 149,99 USD

V-Flow Max

cobb cycling v-flow
Kolejna nowość w kolekcji Johna Cobba. Jest to kontynuacja linii V-Flow, stworzonych z myślą o komforcie i szybkości. Dolną część nosa połączono z wycięciem zmniejszającym parcie na obszarach prostaty u mężczyzn i tkanek miękkich u kobiet. Wąska, tylna sekcja siodła jest podobna do pozostałych modeli z serii V-Flow, jednak w tym przypadku użyto nowej pianki o wyższej gęstości, wobec której przeprowadzone badania wykazały że jest bardziej komfortowa na dłuższych dystansach.
Waga 270g
Szerokość 130mm
Dlugość 260mm
Szerokość nosa 40mm
Cena 169,99 USD

V-Flow HC170

cobb cycling v-flow
Nowe siodło dedykowane na szosę. Niską wagę osiągnięto m.in. przez minimalne użycie wyściółki a także nowej konstrukcji skorupy dopasowującej się do ciała zawodnika. Do minimum sprowadzono także ryzyko przetarcia uda od krawędzi siedzenia. Siodło nie jest przeznaczone do rekreacyjnej i turystycznej jazdy.
Waga 170g
Szerokość 125mm
Dlugość 275mm
Szerokość nosa 35mm
Cena 179,99 USD
Zapraszamy na stronę Cobb Cycling, po więcej informacji. Szczególnie polecamy filmy instruktażowe jak i obszerne instrukcje dotyczące doboru siodeł oraz ustawiania sylwetki na rowerze. Naprawdę warto...
To jednak nie koniec. Wspominałem, że z rad Johna Cobba korzysta wiele firm. Wśród nich jest Javelin - znana każdemu  zwolennikowi lekkich produktów oraz  należąca do firmy marka premium o nazwie Zero, oferująca produkty różnych producentów i konstruktorów przygotowane specjalnie dla nich. Ich najnowszym dziełem jest specjalna konstrukcja piasty, z nieruchomym środkiem w kształcie płetwy, własnie projektu Johna. Kąt nachylenia płetwy można ustawić samodzielnie a następnie zblokować w żądanym położeniu. Piasta będzie dsotępna w wersjach na 18 i 20 szprych.

komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl