Nowości z FRM

Nowa seria nazywa się Air-Way 89 i zastępuje serię 85. Znajdziemy w niej 3 modele: Air-Way 89 SSV Full Carbon, Air-Way 89 SSV BiCarbon oraz Air Way 89 SSV Carbon. Jeśli dwa ostatnie modele stanowią jedynie "przedłużenie" koncepcji poprzedniej serii, tak wersja Full Carbon jest całkowitą nowością. Zmieniono wygląd dolnych goleni i zamiast jak w 2 niższych modelach i poprzedniej serii łączono je aluminiową podkową skręcaną na 4 śruby, tak obecnie jest ona w górnej części całkowicie wykonana z wysoko modułowego karbonu. Mocowanie koła i hamulca tarczowego pozostało bez zmian. Jak też sugeruje zmiana nazwy zmieniony został skok amortyzator z 85 na 89mm. Wydaje się to trochę mało, jeśli przyjmie się że standardem jest teraz 100mm. Nic bardziej mylnego. W "normalnym" amortyzatorze mamy SAG, czyli ugięcie widelca, pod wpływem ciężaru bikera. Zazwyczaj powinien on wynosić do 2 cm. W amortyzatorach FRM to zjawsko nie występuje, wobec czego pełne 89 mm jest do naszej dyspozycji. Amortyzator rozpoznaje impulsy pochodzące od dołu, od tych wywieranych przez rowerzyste, dlatego też nie pompuje na podjazdach. Oczywiście nie ma róży bez kolców. Ponieważ jest to system powietrzny, gdzie olej służy jedynie do smarowania części i chłodzenia układu, musi być zapewniona duża szczelność. W tym przypadku mamy ją w podwójnej dawce. Jednak nie obyło się to bez wpływu na komfort jazdy. Podczas testów amora z poprzedniej serii 85 można było zauważyć, że praca jest trochę "mulasta" i najlepiej wybiera mu się większe i średnie dziury. O piasku raczej możecie zapomnieć, choć zastosowanie karbonu w goleniach powoduje że drgania wysokiej częstotliwości są nieźle tłumione. Co jak co, ale amor do niedzielnych wycieczek to nie jest, bo zbyt wygodny nie będzie, ale nie taka jest jego grupa docelowa odbiorców. To jest amor do ścigania i pod tym względem spisuje się znakomicie. Jest sztywny, jest lekki i.... nie jest obecny w co drugim rowerze :)

Zła wiadomość czeka niestety na fanów hamulców v-brake. Od tej serii, FRM produkuje już wyłącznie amortyzatory dla hamulców tarczowych Post-Mount. Może da się uprosić na zamowienie? Także szczupli inaczej bikerzy raczej go nie dosiądą, ponieważ maksymalna waga użytkownika wynosi 85kg.

A oto garść parametrów:

- Skok: 89mm?

- Waga: 1.140g. !!!

?- Golenie górne: 30mm Scandium

?- Rura sterowa: Carbon

?- Golenie dolne: Carbon

?- Hamulce tarczowe: Post-Mount (max 160mm)

No i coś dla tych, czytających oczami:


komentarze

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl