Tune Mag 90 i Dezibel

Jak już wspominałem w relacji z targów Eurobike 2009, Tune zaprezentował dwie ciekawe piasty tylne. Obie oparte na magnetycznym mechanizmie jaki skądinąd znamy z produktów DT Swissa, CHris Kinga lub naszego rodzimego Soul-Kozaka. W przypadku Tune mamy do czynienia jak zwykle zresztą z małym dziełem sztuki. Wersja pod v-brake oznaczona jako Mag 90 waży dokładnie 99g i jest wykonana jak na Tune przystało z alu i karbonu. Przy takiej wadze jest to aż niemożliwe ale oś o średnicy 17mm jest wykonana również z aluminium, a nie jak by można było przypuszczać po najlżejszym modelu ze stajni Tune, z karbonu. Za odpowiednie kręcenie odpowiedzialne są 4 pełnoceramiczne łożyska - tu zysk wagowy może być całkiem niezły, bo waga jednego takiego łożyska to zaledwie kilka gram. Kolejnym zyskiem wagowym jest zastosowanie mocowania pod proste szprychy, więc odpada również waga kołnierza. Zresztą zobaczcie sami.

Drugą piastą która może spowodować szybsze bicie serca jest Prince Dezibel. Nie widziałem jeszcze cichej odlajtowanej piasty, więc może stąd ta nazwa. Młodszy brat piasty Mag 90 z identycznym mechanizmem, przeznaczony pod hamulce tarczowe waży jedyne 150g. Muszę przyznać, że rzadko mi się to zdarza, ale mi szczęka opadła. Materiałem oczywiście alu 7075 i karbon. 

A jak z trwałością? Lepiej niż w przypadku konwencjonalnego mechanizmu, choć w przypadku tej firmy nie ma powodów do narzekań. W końcu to Tune. Ceny obu cacek na razie nie są nam znane, ale jak w przypadku takich produktów bywa, są odwrotnie proporcjonalne do wagi. Bardzo odwrotnie proporcjonalne :)


komentarze

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl