Nowość od Pole Machine

Nadchodzi nowy produkt POLE, który na nowo wyznaczy i zdefiniuje sposoby produkcji ramy, która w całości zostanie wykonana automatycznie przy pomocy obrabiarek CNC. Kampania przedsprzedażowa rozpoczęła się w „Black Friday” 24.11.2017. Nowa rama będzie się nazywała MACHINE i w całości będzie produkowana w Finlandii. Czas obróbki ramy jest poufny jednak można śmiało powiedzieć, że masowa produkcja nowych ram MACHINE nastąpi na początku przyszłego roku w „tajnej” fabryce w Finlandii. Ramy będą składane w Jyväskylä a kontrola jakości produkcji w całości zostanie pod tym samym dachem.

Machine to najnowocześniejszy 29-calowy superbike, który może być używany jako jedyny rower w każdych warunkach. Skok zawieszenia będzie wynosił odpowiednio 180 mm z przodu i 160 mm z tyłu. Geometria ramy podąża za znaną długą i opuszczoną geometrią Pole ze stromą rurą podsiodłową dla lepszej efektywności na podjazdach. Podczas pierwszych przeprowadzonych testów jazda na ramie MACHINE była jeszcze łatwiejsza niż na ramie EVOLINK.

Rama MACHINE oraz masowa produkcja będzie w całości wykonana przez POLE

MACHINE jest w 100% projektem POLE, podobnie jak ich inne ramy. Szefem projektu jest Leo Kokkonen (który jest także wynalazcą piankowego inserta do opon – Huck Norris) i jest odpowiedzialny za inżynierię i projektowanie od kinematyki po ostatni wycinek obróbki ramy. Prototypowa rama jest obrabiana z aluminiowych sztabek 7075 T6 z tytanowymi osiami. Przednie i tylne trójkąty są wykonane z trzech części połączonych klejem, podobne metody są stosowane w przemyśle samochodowym i lotniczym.

W czym MACHINE jest lepszy ???

Można powiedzieć krótko – we wszystkim, ale do rzeczy. Rower jest lżejszy, mocniejszy i szybszy. Pole EVOLINK jest prawdopodobnie w tym momencie najszybszym rowerem na świecie. Enduro-MTB wykonało test prędkości wśród najlepszych rowerów. Pole wysłał zapasowy rower (4800 €) aby konkurować z fabrycznie dostrojonymi mistrzowskimi rowerami świata (10000 €) i zaledwie kilka setek sekundy dzieliło ich od pierwszego miejsca plasując ich na doskonałej drugiej pozycji.

Aluminium 7075 T6 jest 1,7 razy mocniejsze niż konwencjonalny stop rowerowy 6061 T6. Dzięki temu grubość ścianek ramy jest znacznie cieńsza niż w zwykłych ramach aluminiowych. Obróbka z wysokiej jakości sztabek aluminium, które są również wykorzystywane w przemyśle lotniczym oznacza, że stosowany jest najlepszy materiał.

POLE twierdzi: „Dzięki obróbce skrawaniem można kontrolować grubość ścianek tam, gdzie jest to pożądane, zamiast mieć jednakową grubość jak w przypadku hydroformowania. Jeśli porównamy proces obróbki aluminium z procesem obróbki włókna węglowego - karbonu, jest on szybszy, czystszy i uważamy, że jest to bardziej humanitarny sposób tworzenia rowerów. Możemy też być pewni, jak dużą sztywność mamy w każdym miejscu zamiast surowych obliczeń i założeń tak jak w przypadku karbonu. Nasze rowery są bezpieczne w użyciu i możesz zobaczyć ewentualne uszkodzenia ramy gołym okiem. Jeśli chodzi o ramy z karbonu, potrzebujesz prześwietlić ramę ultradźwiękami, jeśli chcesz mieć pewność, że wszystko jest w porządku”.

Nie potrzebujemy farby!

Większość ram rowerowych wymaga malowania farbą, ponieważ jej wykończenie podczas procesu produkcji nie jest zbyt atrakcyjne. W POLE MACHINE obrobiona rama jest pozostawiona tak, aby ujawnić wyjątkowy proces produkcji. Najlepszą cechą tego jest to, że rama nie jest podatna na zadrapania i zużycie. Powierzchnia 7075 jest twarda, a powierzchnia poddana obróbce maskuje ewentualne zadrapania i zużycie. Proces utleniania ramy z czasem spowoduje powstanie eleganckiej patyny. Zamiast zużytego roweru będziesz miał maszynę z charyzmą.

„Możemy wprowadzić kolory w przyszłości, ale surowe wykończenie jest tym, co naprawdę lubimy w tej chwili”.

                                                                                                                                             POLE bicycles

Cechy szczególne Pole MACHINE:

1.       Asymmetric shock – MACHINE jest wyposażona w asymetryczne mocowanie tylnego amortyzatora co pozwoliło na zamontowanie dłuższej rury podsiodłowej.

2.       External cable routing – Zewnętrzne prowadzenie linek - Rama ma tylko zewnętrzne prowadzenie linek, aby wszystko było prostsze. Górna i dolna rura są tak ukształtowane, że linki są ukryte i nie znajdują się w zasięgu wzroku. Nadal również można używać sztycy dropper post z wewnętrznym prowadzeniem linki dzięki dostępnemu portowi na rurze podsiodłowej.

3.       Three bottle mounts – na ramie można umieścić trzy uchwyty na bidon – dwa wewnątrz i jeden na zewnątrz przedniego trójkąta. Dzięki temu można zabrać więcej rzeczy bez używania plecaka.

4.       Low standover – niska wysokość górnej rury od podłoża tzw. przekrok – dzięki obróceniu tylnego amortyzatora o 90 stopni wysokość przekroku została obniżona jeszcze bardziej niż w przypadku ramy EVOLINK, która i tak jest już jedną z najniższych na rynku .

5.       Super clearance – daje możliwość zamontowania opony 3” co skutkuje, że zapchane błotem standardowe opony 2,35” będą przeszłością.

„POLE MACHINE była marzeniem Leo, zaprojektował najnowocześniejszy rower wyobrażony i zainspirowany naturą oraz jej otoczeniem i zasadniczo jego celem jest stworzenie najszybszego, najbardziej efektownego roweru w historii”

POLE bicycles


o autorze

Informacja Prasowa

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

  • Pole bikes - nowe fińskie origami

    Świat rowerowy zaczyna być z roku na rok coraz bardziej powtarzalny. Nowości, które naprawdę można nazwać rewolucyjnymi, zaczyna być jak na...

    Więcej...

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl