Nowy BMC Speedfox – synchronizacja i integracja na najwyższym poziomie

BMC wprowadza na rynek nową serię rowerów górskich BMC Speedfox. Jak zapewnia producent, te zaprojektowane od nowa modele trailowe (tzw. ścieżkowce) są proste w użytkowaniu, niezawodne i gotowe na nieprzewidywalne sytuacje. Szwajcarska marka zastosowała w nich m.in. nowatorską technologię Trailsync. To rozwiązanie, dzięki któremu w prosty i intuicyjny sposób można zdalnie regulować sztycę oraz tylny amortyzator.

Wraz z nową serią rowerów BMC ujawniło też nową technologię Trailsync, której działanie sprowadza się w praktyce do eliminacji ręcznego dostosowywania sprzętu do warunków na szlaku. Wystarczy kliknięcie zdalnej – zlokalizowanej na kierownicy – dźwigni, aby odpowiednio zsynchronizować ustawienie wysokości sztycy oraz zawieszenia. Jak zaznacza producent, w efekcie użytkownicy mogą skupić swoją uwagę wyłącznie na trasie.

„Speedfox to propozycja dla lubiących wszechstronność, dla szukających przygód i dla odkrywców. Tacy kolarze uwielbiają emocje podczas zjazdów, ale wciąż potrzebują rowerów, które pozwalają na efektywną jazdę po górskich ścieżkach. Speedfox znakomicie równoważy w sobie te dwie przeciwstawne potrzeby. Trafiliśmy dokładnie w sedno z technologią Trailsync, zoptymalizowanym zawieszeniem APS oraz integracją na bardzo wysokim poziomie” – mówi kierownik ds. produktów MTB w BMC Switzerland, Antoine Lyard.

BMC zdecydowało się na kompleksowe przeprojektowanie serii Speedfox. Celem był rower lekki, wytrzymały, zdolny do ciężkich wyzwań, ale jednocześnie gotowy do szybkiej jazdy. Temu służyć mają wysokiej jakości rama, nowoczesna geometria oraz mniejsza odległość między środkiem górnej rury ramy a podłożem. Jak przekonuje szwajcarski producent, takie połączenie zapewnia znakomitą zwrotność na trudnych odcinkach, umożliwiając pewną i stabilną jazdę zarówno na podjazdach, jak i zjazdach.

Technologia Trailsync

Nowe modele Speedfox wyposażono w przełomowe rozwiązanie – Trailsync. Ta technologia łączy w sobie regulację sztycy oraz tłumienie kompresji, a także upraszcza korzystanie z kokpitu. Dzięki Trailsync użytkownik zyskuje pewność optymalnego dopasowania stopnia tłumienia poprzez tylny amortyzator (damper) oraz prawidłowej wysokości siodełka. Mechanizm obejmuje automatyczną integrację z systemem zawieszenia – w ten sposób zdecydowanie wykracza poza zwykłe korzyści płynące z zastosowania standardowej sztycy regulowanej.

Doskonała równowaga

Geometrię ramy oparto na koncepcji dążenia do maksymalnej równowagi i optymalizacji pod kątem jazdy po ścieżkach – z poczuciem pełnego bezpieczeństwa. System zawieszenia Advanced Pivot System (APS) udoskonalono z myślą o jeszcze większej efektywności pedałowania i płynności. Celem BMC było w tym przypadku zapewnienie odpowiedniego wsparcia na podjazdach oraz pełnej gotowości do dynamicznych zjazdów. W tym kontekście ważną rolę pełni zamknięty tylny trójkąt, który zapewnia większą niezawodność i sztywność.

Przemyślana integracja, funkcjonalność i estetyka

Już od ponad dekady BMC jest jednym z liderów branży rowerowej, jeśli chodzi o integrację i design rowerów. Innowacyjne rozwiązania są opracowywane w szwajcarskim Impec Lab. Najnowsza generacja rowerów Speedfox jest właśnie efektem inwestycji we wzornictwo przemysłowe.

Konstruktorzy wyeliminowali zbędne okablowanie, co w połączeniu z osłonami zapewnia bardzo elegancki wygląd. Rozwiązanie o nazwie „Hidden Link” pozwoliło z kolei na ukrycie wszystkich kabli pomiędzy tylnym a przednim trójkątem ramy. Pakiet nowych rozwiązań konstrukcyjnych znacznie ułatwia również serwisowanie sprzętu. Jak wskazuje BMC, wysoki poziom integracji sprawia, że nowy Speedfox to zarówno trwałość i wydajność, jak i unikalna forma estetyczna.

Seria obejmuje w sumie siedem rowerów – jeden model Speedfox 01 oraz po trzy modele Speedfox 02 oraz Speedfox 03. Osobno dostępna jest także rama najwyższego modelu (Speedfox 01). W zależności od wielkości ramy rowery BMC Speedfox są dostępne z kołami w rozmiarze 27,5 cali (rozmiary S i M) lub 29 cali (rozmiary M, L i XL). Sugerowane ceny detaliczne nowych modeli kształtują się na poziomie od 8 899 do 29 590 zł.

Oficjalny dystrybutor rowerów marki BMC w Polsce:

https://bmc-switzerland.pl/


o autorze

Mateusz Zoń

Od 1999 roku wyczynowo uprawia kolarstwo górskie, wielokrotnie stawał na najwyższych stopniach podium prestiżowych zawodów, także poza granicami kraju. 


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl