SZOK NALEPKOWY

approved by UCIPocząwszy od 1 stycznia producenci rowerów musza zapłacić 14,405 USD za pojedyncza nalepkę ‘Approved by  UCI’, która umieszczona zostanie na aerodynamicznej ramie. Cylindryczna, rurkowa rama -zgodnie z definicją UCI- będzie prostsza do zacertyfikowania a co za tym idzie koszt procesu rejestracji i zatwierdzenia będzie niższy. We wrześniu 2010 UCI ogłosiło „czas pojednania” z przemysłem rowerowym poprzez przyspieszenie procesu zatwierdzania zgodnych wymiarów rowerów.  Nowy zespół ekspertów ma za zadanie wcześniej zatwierdzić ramy oraz aerodynamiczny sprzęt. Takie działanie zlikwiduje problemy ze sprzętem odrzucanym na liniach startowych wyścigów.
Od 2009 tzw. „zasada 3: 1”, dotycząca zarówno tuby ramy rowerowej jak i takich elementów jak kierownica, trwała niezmiennie, jako kość niezgody pomiędzy teamem a sponsorami sprzętu.
Obecnie, pomimo faktu, iż więcej informacji oraz wytycznych zostało zgromadzonych w nowo wydanym protokole UCI, producenci uważają ten krok za nic więcej jak tylko niepotrzebny drogi „program naklejania”.

Zdaniem twórców projektu oraz UCI wiele korzyści wypływa z nowo zatwierdzonego programu:
  • Przeciwdziałanie produkcji sprzętu, który w trakcie procesu kontroli może zostać uznany za nielegalny,
  • Zmniejszenie ryzyka odrzucenia sprzętu (producenci są informowani o wszystkich aktualnych prawnych i technicznych przepisach zanim proces produkcji danych części zostanie rozpoczęty),
  • Szybszy proces wprowadzania nowego sprzętu na rynek,
  • Podniesienie wartości sprzętu poprzez etykietowanie,
  • Gwarantowana satysfakcja przyszłych użytkowników – modele zgodne z przepisami.

Jednakże producenci nie są tak entuzjastycznie nastawieni. Cały innowacyjny proces oczywiście wiąże się z kolosalnymi kosztami większymi niż kiedykolwiek. Sam fakt wpłacenia horrendalnej sumy 14,405 USD na konto bankowe UCI nie finalizuje całego procesu. Sama nalepka musi być poprawnie i zgodnie z wymogami naniesiona na sprzęt. Każde odstępstwo od zasad ściśle wyszczególnionych niesie ze sobą konsekwencje a sam sprzęt uznany jest za niezgodny z przepisami.
Obszerna dyskusja dostępna jest na stronie http://www.the-spokesmen.com/wordpress.

komentarze

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl