Test kół Vinci Rapid 40mm

Do redakcji trafił zestaw kół Vinci Rapid 40mm, na szybki test. Dlaczego szybki? Bo na jego przeprowadzenie miałem 6 dni, z czego jeden dzień był słoneczny :). Dlatego to był bardzo szybki test, ale mam nadzieje, że moje uwagi pomogą Wam przy planowaniu zakupu akurat tego modelu.

Na początku może przytoczę jak opisuje przytacza serię kół Rapid:

„Seria RAPID została zaprojektowana dla każdego, kto kocha kolarstwo i marzy o szybkiej, bezkresnej jeździe na najwyższej klasy karbonowych kołach. To znakomita jakość i połączenie zaawansowanych technologii w przystępnej cenie. To wspaniałe i niezwykle szybkie koła, dające wszystko co najlepsze w kołach VINCI.

Koła VINCI RAPID z 40mm stożkiem to najbardziej wszechstronny zestaw kół VINCI RAPID, który sprawdzi się w każdych warunkach. Niesamowicie sztywne, wyjątkowo lekkie i aerodynamiczne koła o zminimalizowanych oporach toczenia. Przyspieszenia, podjazdy, sprinty, samotne ucieczki, górskie etapy – koła VINCI RAPID 40 sprawdzą się na każdej trasie.”

To tyle jeżeli chodzi o informacje producenta, a jak jest w rzeczywistości?

Koła dotarły do mnie z naklejonymi Szytkami Vittoria Pave, które przeznaczone są na bruki, do tego w zestawie znajdowały się zaciski, klocki hamulcowe oraz wykres naprężeń zestawu. Standardowo koła wysyłane są oczywiście bez szytek, pozostałe dodatki otrzymuje każdy kupujący

Pierwsze wrażenie po wyciągnięciu z kartonu bardzo pozytywne, zresztą każda osoba która oglądała ten zestaw, chwaliła szatę graficzną, moim zdaniem świetnie dopracowaną, ale jak wiadomo fajny wygląd sam nie jeździ… Szybkie ważenie kół, z racji tego iż były już naklejone szytki, podaję wagę koło (bez zacisków) + szytka. Przód ważył 875g, tył 1040g. Katalogowo: 566g przód i 723g, doliczając szytki 280-290g + klej, do tego przedłużki wentylków około 20-30g/koło daje porównywalny wynik, który otrzymałem na mojej wadze.

Pierwszy trening na tych kołach odbyłem w miarę płaskim terenie, następny dzień trening po górach. Jeżeli chodzi o hamowanie, to o to się nie musicie martwić - dzięki  pokryciu powierzchni hamującej obręczy bazaltem, rower bardzo dobrze hamuje (nie sprawdzałem w temperaturze powyżej 15’C), podczas jazdy w deszczu nie odczuwałem znaczącego spadku efektywności hamowania. Od początku miałem wrażenie, że koła fajnie się toczą, ale brak im dynamiki przy przyśpieszaniu, jak już się napędzą to jadą tylko brakowało tego czegoś… Podczas krętych zjazdów bardzo dobrze się zachowują, pewnie dlatego że są bardzo sztywne!

Zabrałem je też na przejażdżkę po bruku, czuć sztywność! :) Profil obręczy wykonany w kształcie U, dzięki temu koła mają być m.in. mniej podatne na wiatr. Z racji krótkiego okresu użytkowania nie było mi dane jeździć przy jakimś konkretnym wietrze, ale boczne podmuchy nie były jakoś specjalnie odczuwalne. Obręcze mają dodatkowo wzmocnione okolice nypli, co poza tym że przekłada się na sztywność kół, daje nam większą pewność, że nypel nam nie wyrwie obręczy…  Dodatkowo otwory w obręczach nawiercane są kierunkowo dzięki czemu szprychy są w idealnej linii z piastą.  

To wszystko w połączeniu z bardzo dobrze toczącymi się piastami, daje poprawny zestaw kół. Dlaczego poprawny? Tak jak wspominałem przyśpieszają nijak! Świetnie się toczą, po napędzeniu roweru czuć że jest sztywny i zwarty, na zjazdach koła w połączeniu z szytką sprawiają wrażenie jakbyśmy wrzynali się w asfalt, ale mi brakowało w tym wszystkim czucia, jak rower ucieka „spod tyłka”. Być może był to efekt szytek założonych przez producenta na potrzeby testu. Z drugiej strony patrząc jest to najtańszy model kół w ofercie Vinci.

O trwałości piast ciężko mi się wypowiadać z racji ograniczonego czasu testu - około 500km to za mało aby wyrazić swoją opinię, jedynie co koła do samego końca były idealnie proste, a jak wiadomo drogi po zimie nie są idealne.

Na samym końcu chciałbym zwrócić  i pochwalić producenta za konsekwencję w grafice, począwszy od strony WWW do finalnego produktu.

Cena kół Vinci Rapid to 3470zł - myślę, że jest to bardzo ciekawa opcja dla ambitnych amatorów lub osób chcących aby ich rower fajnie wyglądał za stosunkowo nieduże pieniądze.  Jeżeli miałby je komuś polecić na wyścigi musiałbym sprawdzić ten zestaw z innymi szytkami, bo Vittoria pave zastosowanie ma znaleźć na brukach…

Oceny:
Wykonanie – 5
Waga – 4
Sztywność – 4,5
Właściwości jezdne – 3 (niska ocena z racji mało dynamicznego przyśpieszania)
Cena - 4

Strona producenta: http://vinci-wheels.com/pl


o autorze

Mateusz Zoń

Od 1999 roku wyczynowo uprawia kolarstwo górskie, wielokrotnie stawał na najwyższych stopniach podium prestiżowych zawodów, także poza granicami kraju. 


Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

  • Kolekcja kół Vinci 2017

    Firma Vinci specjalizująca się w produkcji karbonowych kół szosowych w tym roku przygotowała dla nas – podobnie jak w ubiegłym – trzy serie swoich...

    Więcej...
  • VINCI TORE to jedna z trzech serii kół szosowych marki VINCI. Sztywne, lekkie i niezwykle aerodynamiczne. Takie z założenia mają być koła VINCI....

    Więcej...

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl