Nowości Tomac na 2010

Flint 29
Twenty niner by Tomac. Ramka wykonania z aluminium lotniczego ważąca około 1540g posiada przedni trójkąt w którym wszystkie rury są customowo cieniowane. Zaprojektowana do amorków o skoku z zakresu 80-100 mm. Możliwość stosowania opon 2.55. Jeśli chodzi o wypas maszynki to największe marudy nie znajdą powodów do narzekań - amorek Fox F-29 RL, osprzęt Srama z grup X9 i X0 w komplecie z korbą Truvativ Stylo i hamulcami Avida - konsekwentnie, zabawki z Eastona i 12,5 kg wagi w gotowym produkcie

Automatic
Bike do zadań specjalnych. Kompletnie przeprojektowany na 2010 rok, otrzymał 120mm skoku i nowe zawieszenie. Rama wykonana z alu 6069 potrójnie cieniowanego wraz z kutym mocowaniem dampera. Waga to 2900g wraz z damperem foxa RP 23, czyli na dobrą sprawę około 250 g można odliczyć, co jednak dalej oznacza ramę wagi ciężkiej - duże pole do popisu dla tunerów (ja to bym ją odlajtował o 500g na luzie). Wypas to bracia liski, z przodu RL 120, a z tyłu o miękkość pod 4 literami zadba RP23. Poza tym podzespoły koncernu SRAM w wersji X9 i X0 a jakże. Znajdziemy też kilka gratów z Eastona, Thomsona i WTB.
Waga 12,4 kg. Jesty niezle… na początek.
 
Snyper
Najlepiej sprzedający się rower w ofercie Tomaca. Jak każda fajna zabawka, tak i ta jest dopieszczona - zwróćcie uwagę na spawy, to jest to co lubię najbardziej. Snyper to kolejny model kompletnie przeprojektowany na 2010 rok. Ramka z potrójnie cieniowanych rur z alu 6069 oraz kutym mocowaniem dampera, a skok o wielkości 140 mm pozwala już na naprawdę dużo. Zastosowano rurę sterową o zmiennej średnicy, co staje się już stadardem. Nie będziemy także narzekać na osprzęt. W zasadzie powinienem skopiować opis z rowery opisanego wcześniej bo jest prawie identyczny jeśli chodzi o dobór producentów i grup komponentów, poza amorem którym w tym przypadku jest Fox Float RL 140. Waga 12,9 w przypadku tego rowerku brzmi już nieźle biorąc pod uwagę szerokość jego zastosowań.
 
Vanish
NIe, nie… to nie odplamiacz, ale wersja kolejnego rowerka do AM, tyle że o większym skoku. Ano właśnie. Przy tej wielkości można już się pokusić o lekkie FR.
Jeśli 140mm Ci za mało, to wybierz ten model. Po owadach na zębach będzie można ocenić czy Ci się podobało. Wszystko na to wskazuje że tak. Rama podobnie jak poprzednicy, wykonana z aluminium 6069 z customowo cieniowanymi rurami, waży 3600g razem z damperem Foxa oczywiście. Rura sterowa w pełnym standardzie 1,5 potwierdza tylko możliwość stosowania bika w FR. Zobaczmy co takiego przykręcono do ramki. Za bujanie odpowiada kolejny duet Foxa w konfiguracji Fox 36 Fit TALAS i RP 23. Osprzęt Srama w wersjach X9 i X0, hamulce Elixir CR, koła Mavic Croosline. Graty z Race Face, Crank Brosa dopełniają obraz całości. Waga 14,5 kg całkowicie uzasadniona dla możliwych zastosowań tego sprzętu.
 
Tomac ma nareszcie swojego dystrybutora w Polsce.

komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl