Whyte 905 - test

Po długiej i mroźnej zimie nadeszły w końcu cieplejsze dni. Dni, na które fani dwóch kółek czekali z utęsknieniem. Nasze świeżo poskładane na nowy sezon rowery były w gotowości bojowej od pewnego czasu, ale nie dane nam było ich wypróbować, a to za sprawą bardzo miłej niespodzianki. Od Whyte Bikes Polska dostaliśmy do testu ich trailowego sztywniaka – 905. 

Jak bardzo nas ta informacja zmotywowała niech świadczy fakt, że już następnego dnia jeździliśmy po jeszcze zamkniętych trasach lokalnych bike parków. Podjazd pod górę obnażył brutalną prawdę o stanie naszej kondycji...miejmy nadzieję, że to tylko jednorazowy przypadek i zapomnimy o tym bardzo szybko - tak szybko jak zjazd, który pokonywaliśmy na sztywnym brytyjczyku. Wróćmy jednak do podjazdu. Dzięki oponom o szerokości 2.4 cala nie musieliśmy się martwić o trakcję – przyczepności było aż nadto.

Rower „połyka” kilometry z łatwością i nadaje się na dłuższe wyprawy. Przy podjeżdżaniu zdarzało się nam stawać „dęba” na bardziej stromych odcinkach. Można by zamienić mostek na dłuższy lub niżej go osadzić, ale wtedy ucierpiałoby na tym pokonywanie zjazdów. A to właśnie stanowiło dla nas główny punkt programu.

Na zjazdach Whyte pokazał pazury. Pierwsze wrażenie? Jak ten rower się szybko rozpędza! To wrażenie pozostało z nami do końca. Drugim atutem jest jego wyważenie – czy hopka była mała czy duża, czy skakaliśmy dropy czy tylko wykonaliśmy bunny hopa nie miało to większego znaczenia – zawsze lądowaliśmy równo na dwa koła.


W kilku niebezpiecznych sytuacjach udało się także spaść na „cztery łapy”. Kokpit z szeroką kierownicą zapewnia bardzo dobrą kontrolę nad maszyną a regulowana sztyca pozwala na zmianę wysokości siodełka jednym ruchem palca – kto raz pozna zalety opuszczanej sztycy nie będzie chciał już innej. Jeszcze wspomniana wcześniej sztywność.

Dzięki solidnej ramie i boostom podczas podjazdów czujemy jak każdy ruch nogi napędza go bez zbędnych strat i rwie do przodu, jadąc w dół duże koła „połykają” wszelkie nierówności, a jest jeszcze sporo miejsca by wrzucić coś szerszego. Jednak nie wszystko w rowerze nam się spodobało. Kolor. To oczywiście kwestia gustu, ale zdania były podzielone - na pewno jest charakterystyczny i przykuwa uwagę. Zbyt długie ramię korby zahaczało czasem o ziemię i korzenie – szczególnie podczas pedałowania na trawersach.

Masywne rury tylnych widełek są poprowadzone dosyć szeroko i ocierają się o nie buty – do tego stopnia, że odkleiła się naklejka chroniąca ramę przed uderzeniami łańcucha.

Dzięki solidnej ramie o niemalże endurowej geometrii, świetnemu osprzętowi i amortyzacji dostajemy do ręki rower potrafiący dać riderowi przyjemność z jazdy w każdej sytuacji i każdych warunkach.

Ach gdyby wyposażyć go w amortyzator o większym o 2 cm skoku i opony size plus...ideał

Specyfikacja:

Rama: 6061 Hydro Formed T6 Aluminium, Custom Drawn and Multi Butted, Tapered Headtube, Intergrip integrated seat clamp system with Internal BBX Cable routing for Dropper Post and 12mm X 148mm Boost Dropouts
Widelec: RockShox Yari 27.5", RL, 130mm Travel, Fast Black coating, Tapered steerer and 110mm X 15mm Boost, Maxle
Główka ramy: FSA No. 57E Orbit ZS, Sealed Cartridge Bearings, 1.5" Lower, 1 1.8" Upper Bearings
Tylna piasta: Alloy, Double Sealed Cartridge Bearing Hub, 12mm X 148mm Boost Through Axle, 32 Hole
Przednia Piasta Alloy, Double Sealed, Cartridge Bearing Hub, 15mm X 110mm Boost Through Axle, 32 Hole
Szprychy: DT Champion 2.0mm Black Stainless with Brass Nipples
Obręcze: WTB STp i29 TCS System, Tubeless Ready, 32 Hole
Opony: WTB Trail Boss, Ligh High Grip TCS 27.5" X 2.4", 60TPI Folding Front, Riddler Fast Light Rolling TCS 27.5" X 2.4" TCS, 60TPI Folding Rear
Dźwignie przerzutek: SRAM GX, 11 Speed
Tylny mechanizm: SRAM GX, 11 Speed
Kaseta: SRAM PG-1150 10-42, 11 Speed
Łańcuch SRAM PC-1110, 11 Speed
Korba: SRAM GX, XSYNC direct mount 32T, Boost 11 Speed
Suport: SRAM GXP, 73mm Sztyca: JD Dropper Post with under bar remote, 30.9mm X 420mm, 125mm travel
Siodełko: Whyte Custom, Triple Panel Design
Kierownica: Whyte Custom Alloy, Low Rise, 760mm Wide
Mostek: Whyte Gravity Stem, 40mm S/M, 50mm L/XL
Uchwyty: Whyte Custom Lock-on
Przednie hamulce: SRAM Level T, 180mm Rotor
Tylne hamulce: SRAM Level T, 160mm Rotor Dźwignie hamulców SRAM Level T, Matchmaker
Waga z pedałami: 13,2 kg

Oceny:
Wykonanie - 4
Waga - 3
Właściwości jezdne - 4
Cena - 3


o autorze

Przemysław Adamek

Były amatorski w-ce mistrz Polski w XC, zawodnik DH a przede wszystkim pasjonat kolarstwa górskiego. Dawnej także dziennikarz motoryzacyjny. Obecnie szczęśliwy mąż i ojciec.

komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl